Toon posts:

hoe lang gaan disks mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een kort vraagje:

Hoe lang gaan diskette's mee?
Na 2 jaar, zijn ze dan automatisch kapot en moet je ze dan weggooien omdat ze die diskdrive dan kapot kunnen maken? Of is dat pure onzin?

Verwijderd

2 Jaar kan echt wel. Ik heb schijfjes van 10 jaar oud die het nog doen. Ik heb er ook zat die het niet meer doen trouwens :D

Het is neit het meest betrouwbare medium. Maar als je er goed mee omgaat kun je ze echt wel jarenlang gebruiken hoor :)

Verwijderd

kheb nog nooit een gecrashte hdd gehad :)

eentje is 4 jaar oud
eentje 2 1/2 jaar
en 1 iets van 8 jaar ofzo :)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op donderdag 04 oktober 2001 16:03 schreef Schum1 het volgende:
kheb nog nooit een gecrashte hdd gehad :)

eentje is 4 jaar oud
eentje 2 1/2 jaar
en 1 iets van 8 jaar ofzo :)
Het gaat hier om floppy's ;) .

Mijne begeven het na een jaar of drie, vier meestal wel, ook al zijn ze niet veel gebruikt. Sommige leven inderdaad veel langer (andere korter :) ). Is moeilijk iets zinnigs over te zeggen denk ik.

PC Specs

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 13:35
We hebben het hier over diskettes, niet hdd's

(te laat)

Maar als je voorzichtig bent met een diskette kan je ze wel flink lang gebruiken hoor, ik heb ze die nog uit het 286 tijdperk stammen.

Aan de andere kant als ze het niet meer doen breek ik ze zo door de midden want ze zijn toch nix waard.

Maar van een diskette die na 2 jaar je diskettestation sloopt heb ik nog nooit gehoord

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb nog 1 van 95 hier :)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nog 360KB 3,5'' diskettes uit de jaren 80, doen het ook nog.

Verwijderd

Ik heb hier ook nog wel wat diskettes liggen die voor mijn gevoel nog uit het stenen tijdperk stammen
Het is in ieder geval onzin dat ze maar 2 jaar meegaan.

Verwijderd

Ik heb een maand of wat nog ergens Barbarian van flop gevist :D

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Ik heb nog originele MS Works 1.0 voor dos liggen :D
Terwijl ik laatst diskettes ophaalde bij de HEMA die onder de lijm zaten, heeeel vaag.

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

ik denk dat het ook uitmaakt van hoe je er mee omgaat :)

als je er mee gaat gooien gaan ze toch iets minder lang mee dan dat je ze "rustig" neer legt

ps. spreek uit ervaring >:)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Goedkope floppy's gaan maar kort mee ongeveer een jaar aangezien er dan al vuil opzit en daardoor veel kapotte clusters, en de magnetisch lage lost op. Bij duurdere floppy's heb ik zelf ook ooit gekocht 25,- voor 10 floppy's die zien stuk beter afgesloten en gebruiken goede lijm waardoor magnetische laag goed blijft vastzitten die gaan wel een jaar of 7 mee ;)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Die van mij houden het nooit langer dan een paar maanden uit voordat de eerste bad sectors tevoorschijn komen. Echt klotedingen die diskette's, kunnen helemaal nix hebben en zelfs als ze gewoon in een kast liggen verschijnen er spontaan bad sectors :? ik heb er hier nog een stuk of 100 liggen waarvan ik wel durf te wedden dat er geeneen zonder bad sectors is. Die grote slappe floppies waren dan nog een stuk beter: Al die C64 spelletjes hebben m'n C64 zelf overleefd :D Op de 70 diskette's was er slechts 1tje met bad sectors.

Maarja, ik heb nu gelukkig geeneens meer een diskettedrive.
Alles gaat via internet of m'n mp3 spelertje :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27
Heb hier nog van '93 liggen :P en doet het perfect.. En me oudste flop komt uit :) 1981!!! >:)... En is 28 cm breed :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 16:27 schreef Termin8or het volgende:
Heb hier nog van '93 liggen :P en doet het perfect.. En me oudste flop komt uit :) 1981!!! >:)... En is 28 cm breed :Y)
zo'n één heb ik ook nog liggen ja! :)

maar het is dus duidelijk... ze gaan niet automatisch dan na 2 jaar diskdrives mollen. (d8 ik al hoor! :) ).

Maar m'n pa hoorde het van zo'n iemand, en wou de verzameling antieke floppy's allemaal weggooien ineen keer. :r
is niet nodig dus! :)

Verwijderd

tis wel zo dat die oude diskette's de koppen vuil kunnen maken omdat die magnetische laag van de diskette's vooral bij oudere diskette's loslaat. Maar ff zo'n cleaning diskette derin en je koppen zijn weer schoon. Gaat nix stuk van.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 16:39 schreef PsyFlux het volgende:
tis wel zo dat die oude diskette's de koppen vuil kunnen maken omdat die magnetische laag van de diskette's vooral bij oudere diskette's loslaat. Maar ff zo'n cleaning diskette derin en je koppen zijn weer schoon. Gaat nix stuk van.
good! :)
weet je toevallig ook of die dingen gewoon bij de HEMA of bruna te koop zijn? Dan haal ik ze binnenkort us ff! :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:25
Ik heb hier ook nog 360K floppen met WP 5.0 UK erop. OUD!

En een gratis DD disk met een extra gaatje erin, doet na 6 jaar ook nog alles :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 19:49 schreef Renko het volgende:

[..]

good! :)
weet je toevallig ook of die dingen gewoon bij de HEMA of bruna te koop zijn? Dan haal ik ze binnenkort us ff! :)
gewoon bij de hema kun je ze hale :)
Pagina: 1