MS Sans Serif font print niet

Pagina: 1
Acties:

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ontbrakt :P

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 11:45
Dank je. Ik had de tekst al voor de zekerheid gekopieerd nadat het posten al een paar keer mis ging :)

Ik heb sinds vandaag een beetje vaag probleem. Het lettertype MS Sans Serif (dat overigens overal in Windows wordt gebruikt) werkt op het beeldscherm perfect, maar wanneer je dat font uitprint, worden er Windings-karakters geprint. Dit gebeurt zowel vanuit de Fonts-directory van Windows als vanuit andere programma's.
Het probleem krijg ik als ik print naar een HP LaserJet 4 Plus, maar ook als ik naar een HP LaserJet 5 print. Sans Serif printen vanaf andere computers gaat prima.

Ik heb het font al verwijderd en van een andere computer (die dat probleem niet heeft) gekopieerd, maar dat werkt niet. Ook heb ik de printers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

Het vervelende is dat ik een programma gebruik dat altijd MS Sans Serif gebruikt als je iets wilt printen. Dit kan je niet veranderen. Voorheen ging het printen wel goed.

Ik werk hier op een Pentium 233MMX, met Windows 95 OSR2, met een Novell Netwerk. De printers hangen als netwerkprinter aan dat netwerk.

Hebben hier nog mensen wat ideeën die ik kan proberen, voordat de hele computer hier opnieuw geïnstalleerd moet worden?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 15:19 schreef Coffeemonster het volgende:
Dank je.

En nog een heleboel
Graag gedaan :P :)

Voor je vraag heb ik geen antwoord :{

• Coffeemonster
Update:

Windings verwijderen werkt niet, want dan gaat 'ie verder met het Symbols-font uitprinten in plaats van MS Sans Serif :?. Zet je Windings dan weer terug, dan print 'ie weer Windings uit. |:(

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

• Coffeemonster
Niemand een idee :?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Heb je toevallig in je printerdriver de optie "Use Screen font Substitution" of iets van dien aard aan staan? Dan vervangt de printer namelijk beeldschermlettertypen door een font waarvan hij denkt dat het er in de buurt komt. Dat hebben laserprinters wel vaker; het printen schijnt dan iets sneller te gaan omdat-ie het font niet meer hoeft te downloaden.

Verwijderd

wat af en toe wil werken is de fonts map uit het register halen, ik weet niet precies waar die zit maar heb eenzelfde probleem eens zo opgelost, na reboot wordt die automatisch weer aangemaakt

• Coffeemonster
Dank jullie voor je reacties. Ik heb er net pas naar kunnen kijken, omdat het de computer op m'n werk betreft.
Op vrijdag 05 oktober 2001 21:29 schreef wouterve het volgende:
Heb je toevallig in je printerdriver de optie "Use Screen font Substitution" of iets van dien aard aan staan? Dan vervangt de printer namelijk beeldschermlettertypen door een font waarvan hij denkt dat het er in de buurt komt. Dat hebben laserprinters wel vaker; het printen schijnt dan iets sneller te gaan omdat-ie het font niet meer hoeft te downloaden.
Ik kan deze optie helaas niet vinden in Windows 95 bij de printeropties. Kan je me vertellen waar je die bij jou kan vinden? Het klinkt wel als een logische verklaring...
Op zaterdag 06 oktober 2001 10:24 schreef Sittarddegekste het volgende:
wat af en toe wil werken is de fonts map uit het register halen, ik weet niet precies waar die zit maar heb eenzelfde probleem eens zo opgelost, na reboot wordt die automatisch weer aangemaakt
NIET DOEN!!! Ik was blij dat ik een back-up van de betreffende keys had gemaakt, want deze map wordt niet opnieuw aangemaakt bij het starten van Windows. En dan krijg je allemaal vreemde/andere fonts te zien.
Windows doet sowieso vreemd met fonts, want ik kon geen fonts meer vinden in de fonts-map van Windows. Ik dus van een andere Windows 95-bak maar de fonts-map en de bijbehorende registry-keys gekopieerd en geïnstalleerd. Start dus Windows niet meer op :? :(. Ik heb toen maar vanuit Dos maar weer de oude registry en fonts-map weer teruggezet, want die fonts-map was dus niet leeg :?. Maar goed, de boel draait weer. En als ik nu MS Sans Serif uitprint, krijg ik het Symbols-font :?

Probleem dus nog niet opgelost. Iemand nog ideeën?

Pagina: 1