Internet delen via chello?

Pagina: 1
Acties:

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ha die lo,

Ik heb thuis 2 PC's aan elkaar geknoopt met utp, en beide hetzelfde 3com netwerkkaartje. Ook draaien ze allebei W98. Nou heb ik op pc1 chello, maar ik krijg hjet maar niet voor elkaar om op pc2 ook te internetten. Bestanden uitwisselen gaat allemaal glimmend enzo, maar internetten ho maar :'(. Hoe gaat ie het wel doen?

BreadFan

Verwijderd

Gaat prima. winroute oidd installeren op je chello PC, handleiding volgen en voila!

Verwijderd

Waar deel je de internet verbinding mee?, Winroute, Sygate, Standaard Internet delen enz.

Op de client pc moet je Gateway opgeven (ip server) en DNS invullen (DNS gegevens provider of ip server)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Internet Connection Sharing, Winroute of Sysgate installeren.

In deze regio (Rotterdam) werkt het trouwens ook om je modem aan een hub te knopen en je computers ook, dan krijg je nog netjes 2 ips ook. Het mag niet, maar ze doen er niks aan.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Dit is 1 vd vele topics over dit onderwerp maar goed, ik kan je het antwoord niet geven maar misschien dat je effe kunt zoeken hier op GoT.

Ik zal iig dit effe doorsturen naar een vriend van me die wel een netwerk thuis heeft aangelegd met Chello ook en die kan anders wel wat tips geven. (misschien is het niet nodig en heeft iemand anders al gereageerd)

suc6

edit:

Zie je ik ben alweer veels te laat met me gel*l

• BreadFan
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 14:30 schreef Devil_2000 het volgende:
Waar deel je de internet verbinding mee?, Winroute, Sygate, Standaard Internet delen enz.
Standaard Internet delen.

Enne, wat moet ik als gateway opgeven dan? Ben er niet zo'n ster in.... :?

BreadFan

Verwijderd

Poging 2, GoT lag er net uit wegens onderhoudt, waardoor mijn al getypte bericht was verdwenen :(

Okay ik zal ff een voorbeeld geven:

Server:

ip: 192.168.0.1
sn: 255.255.255.0

Client:

ip: 192.168.0.2
sn: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1 (is dus de ip van de server, kun je invullen bij eigenschappen TCP/IP)
dns: 192.168.0.1 of DNS Chello

DNS:

Kun je te weten komen door winipcfg te doen via Start à Uitvoeren (server), probeer eerst ff alleen het ip van de server in te vullen bij DNS en gateway.

(Host van DNS is de naam van de Server, en Domein is de naam van de Werkgroep)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Uh.. lees eens een how-to, of SEARCH??

staat bergen info in!

• BreadFan
  • Niet online
*D *D *D Mijn dank is GROOT mensen! Heb Sygate gedownload, en zonder ook maar iets te hoeven instellen werkt het als een trein.:) :) :)

Tssss.... Internet Connection Sharing..... :r

BreadFan
(die zich nu alleen nog afvraagt hoe het kan dat hij wel mail kan ontvangen maar niet verzenden, maar daar komtie wel uit ;))
Pagina: 1