Marantz SR4200 vs Philips FR966

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe receiver en mijn oog viel op de Marantz (in eerste instantie het oudere model, de SR4000) alleen nu kwam mij ter ore dat de Philips FR966 exact hetzelfde apparaat is als de Marantz SR4200. Alleen dan wel voor ca. 500 piek minder..

Weet iemand hier iets van?

Verwijderd

Ehhh, ik zou het niet weten.. Wat echter wel zo is, is dat Marantz een dochter onderneming van Philips is (een A+ :? merk ofzo)..

• huistra
Ja zoiets begreep ik ook, een verkoper zei, toen ik informeerde naar de Marantz: koop toch een philips, alleen een ander frontje, maar verder hetzelfde...

Verwijderd

Doen dus zou ik zeggen, voor een paar honderd gulden kun je nog leuke dingen kopen.. :) Btw, ik heb zelf audio spul van Marantz, en daar heb ik nog nooit spijt van gehad, echt top spul!

• huistra
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte, maar ergens vertrouw ik het toch niet helemaal....

[image mode]daarnaast, een marantz staat natuurlijk interessanter, maar dat interessante is me alleen geen 500 piek waard[/image mode]

Verwijderd

Als ik de specs van beide receivers vergelijk zijn er wel verschillen. Wat het meeste opvalt is dat de Marantz Dolby Prologic II heeft en de Philips niet, dus ik vermoed dat het wel twee verschillende receivers zijn.

Ik ben zelf ook op zoek naar een DTS receiver, liefst met Dolby Prologic II. Ik ben van plan in ieder geval de Marantz SR4200, de Onkyo TX-DS494 en de Denon AVR1602 te beluisteren. De Yamaha RX-V420 vind ik ook interessant, maar die heeft geen DPL II.

Welke receivers heb jij op je luister-lijstje staan?

• huistra
Ben vanmiddag weer even aan het kijken geweest en ben er achter dat ik me toch maar eerst een beetje meer moet gaan richten op de boxen. Dus first things first. Qua box sit ik nu even te denken aan de Tanoy MX-3 (schrijf ik dit goed?) die bekend staat om zijn goede prijs-kwaliteit verhouding.

Qua receivers denk ik natuurlijk nog wel na, op het moment zit ik ook te denken aan de Onkyo TXDS-484. Die kan ik voor de mooie prijs van fl.899,- krijgen namelijk...
Verder ook zitten denken aan de Marantz SR-4200 en de iets zwaardere Marantz SR-5000, die laatste kan ik krijgen voor fl.1199,-

Maar misschien hebben andere mensen nog goede input, ook qua boxen, hoewel dat erg subjectief is....

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:02

jasjenl

Liab A Tymo

Volgens mij is het een veel gemaakte vergissing te denken dat Marantz alleen maar Philips in een duurder jasje is. Vroeger was Marantz een zelfstandig bedrijf dat op een gegeven moment door Philips is 'opgekocht'. Ze zullen ongetwijfeld de nodige onderdelen voordelig van Philips kunnen krijgen, maar volgens mij ontwerpt en ontwikkelt Marantz toch echt wel zijn eigen apparaten en is het niet zoiets als de verhouding Philips - Aristona (bestaat dat nog?), die laatste is dus wel gewoon Philips in een ander (goedkoper) jasje.

Verwijderd

heb thuis een marantz ??(mooi en goed dingetje) en ook een philips fr96?(laatste nieuwe). De typenummers van beide apparaten weet ikzo effe niet. Beide zijn goed. Alleen je moet wel effe op de specs letten welke nu meer heeft dan de ander.

Boxen is idd belangrijk. Ik heb mission 703, leuke dingetjes. Zien er mooi strak uit, goed geluid en geen vervorming! (nog niet gehoord iig )

Verwijderd

Marantz spullen worden echt door Marantz ontworpen...hoewel...soms in Eindhoven...maar het is geen 'badge engineering'.

Misschien dat die verkoper premie kreeg op die Philips?
Een andere truuk die ze graag gebruiken is: 'heb ik zelf thuis ook'.

Marantz heeft naar mijn mening een veel fijner geluid dan Philips.

Maar ga inderdaad eerst voor die luidsprekers. Er zijn veel goede merken en jouw smaak zal de doorslag moeten geven. Ga naar een goede zaak, waar je ongestoord in de luisterruimte je eigen muziek kan draaien.

Veel plezier.

Verwijderd

hoi,

weet wel dat een nadeel van de sr4200 is dat hij geen six-channel input heeft, iets wat mij ook tot de koop remt... je kan met de sr4200 dus in de toekomst geen SACD en DVD-A luisteren.... beetje tegenvaller, verder volgens what-hifi de beste reciever op moment van schrijven onder de 400 pond(F 1300,- ongeveer)
Pagina: 1