SuSE 7.3 is uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Kernel 2.4.10

glibc 2.2.4

XFree86 4.1.0

KDE 2.2.1

GNOME 1.4.1 beta2

ext3 ondersteuning

etc.

Lijkt me interessant te worden, alleen jammer dat hij pas meestal na een maand op de FTP site staat.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

iMars

Full time prutser

op welk mirror dan??? :?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 oktober ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
waar is ie te koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:40

Leon

Rise Of The Robots

En ik net SuSe 7.2 Pro gehaald vorige week... |:( ;(
Kan ik weer gaan downloaden.. :(

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 15:37 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
waar is ie te koop ?
http://www.comcol.nl,

en hij zal ook wel weer bij Dynabite of Dixons komen te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 23:06

Sebastiaan|IA2

uhhhhhh

weet iemand of er ergens iso's te downloaden zijn :?

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
iso's niet, zal wel ook nog niet voorlopig(van 7.2 zijn er ook nog steeds geen iso's) .. en op ftp.suse.com is er ook nog nix te bekennen.

Hopelijk kun je hem weer installeren via ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee iSO's komer er niet....alleen weer zo'n live-evaluation ding denk...en ik wacht wel op de Nederlandse versie...is gewoon etzelfde als UK Professional maar dan een stuk goedkoper (was in ieder geval met 7.1 en 7.2 zo), in plaats van een engels installatieboek heb je dan een nederlands installatieboek...mwah...daar kom ik wel overheen denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Is het eigenlijk illegaal als iemand die die doos heeft gekocht ISO's maakt en die ter download aanbiedt?
En ik snap het ook niet echt met Suse: Linux MOET toch gratis beschikbaar zijn! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Daarom bieden ze bij SuSE dan ook een ftp install aan. Op de SuSE CD's zelf staat ook commerciele software die dus niet gekopieerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 17:24 schreef marcelk het volgende:
Daarom bieden ze bij SuSE dan ook een ftp install aan. Op de SuSE CD's zelf staat ook commerciele software die dus niet gekopieerd mag worden.
Ok, weer wat geleerd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 04 oktober 2001 17:12 schreef banaan-X het volgende:
Is het eigenlijk illegaal als iemand die die doos heeft gekocht ISO's maakt en die ter download aanbiedt?
En ik snap het ook niet echt met Suse: Linux MOET toch gratis beschikbaar zijn! :?
Alle software die onder een Free license valt, zoals de GPL, LGPL, apache license, artistic license, BSD license (ok, niet helemaal, magoed) is gewoon legaal te kopieren.
Verreweg de meeste software die je bij de meeste distro's vind (dus de kernel, de base tools, XFree86, GNOME, KDE, mozilla, openoffice, apache, proftpd, bind, enz) vallen hieronder en zijn dus vrij te kopieren ja.
(ook netscape en staroffice zijn vrij te kopieren, hoewel deze een andere license hebben)

Maar bij distro's kan ook software zitten die niet vrij te kopieren is (is bij de meeste distro's of niets of te verwaarlozen weinig) - de installer van SuSE zou op zich closed source kunnen zijn.
Maar hoogstwaarschijnlijk is 99% of meer van die SuSE CDs gewoon vrij te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 04 oktober 2001 17:24 schreef marcelk het volgende:
Zal dat zoveel zijn dan? Wat voor progs zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
ext3??? wat is het verschil tussen ext2 en 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

Op donderdag 04 oktober 2001 18:10 schreef Tu-Tone het volgende:
ext3??? wat is het verschil tussen ext2 en 3?
Journaling!

[deze advertentieruimte is te koop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op donderdag 04 oktober 2001 19:27 schreef Groot-Moefti het volgende:

[..]

Journaling!
net zoals Reiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is journaling?

en de software is ook gratis en mag je idd voor het grootste deel legaal kopieren. Je betaald alleen 100 piek voor de handleidingen (vind ik het overigens wel waard, daarom heb ik toendertijd 7.0 gekocht) alleen heb ik steeds connection timeouts als ik een update via yast-> ftp wil doen. any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op donderdag 04 oktober 2001 22:04 schreef LinuxAap het volgende:
wat is journaling?

en de software is ook gratis en mag je idd voor het grootste deel legaal kopieren. Je betaald alleen 100 piek voor de handleidingen (vind ik het overigens wel waard, daarom heb ik toendertijd 7.0 gekocht) alleen heb ik steeds connection timeouts als ik een update via yast-> ftp wil doen. any thoughts?
gebruik es een mirror (staat een lijstje op www.suse.com)

als ik het goed heb, zorgt journaling ervoor, dat je niet iedere keer zo'n gare fsck check krijgt als je bak plotseling gereset of uitgevallen is... het werkt continu gegevens bij.... toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Een journaling filesystem houdt een database bij van al je wijzigingen. Hierdoor kunnen schijfcontroles plaatsvinden binnen enkele secondes! Het is niet zo dta de cache van Linux omzeilt wordt en alles direct wordt gewijzigd, dat zou een enorme performance drop teweeg brengen en tevens een erg gefragmenteerde data op harde schijf. Linux heeft dus geen fragmentatie, of in ieder geval erg weinig.
ext3 en ReiserFS zijn dus in dat opzicht hetzelfde, maar ReiserFS gebruikt ook dynamische inodes (prachtig systeem!), zodat een bestand van 29 byte dys niet 4 kb oid in beslag neemt maar gewoon 29 byte. Met veel kleine bestanden levert dit enorm veel extra capaciteit op, maar met een iso van 700 MB zal het weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op vrijdag 05 oktober 2001 01:54 schreef Groot-Moefti het volgende:
Een journaling filesystem houdt een database bij van al je wijzigingen. Hierdoor kunnen schijfcontroles plaatsvinden binnen enkele secondes! Het is niet zo dta de cache van Linux omzeilt wordt en alles direct wordt gewijzigd, dat zou een enorme performance drop teweeg brengen en tevens een erg gefragmenteerde data op harde schijf. Linux heeft dus geen fragmentatie, of in ieder geval erg weinig.
ext3 en ReiserFS zijn dus in dat opzicht hetzelfde, maar ReiserFS gebruikt ook dynamische inodes (prachtig systeem!), zodat een bestand van 29 byte dys niet 4 kb oid in beslag neemt maar gewoon 29 byte. Met veel kleine bestanden levert dit enorm veel extra capaciteit op, maar met een iso van 700 MB zal het weinig uitmaken.
Dus als ik het goed begrijp, loopt ext3 nog steeds achter op ReiserFS? Waarom zou je dan in godsnaam ext3 gebruiken (wat neem ik aan OOK experimenteel is?) in plaats van Reiser? Reiser wordt al veel langer gesupport door SuSE (vanaf 7.0 als ik het goed heb) en ik neem aan dat het dus ook minder buggy is... Wat is dan het voordeel van ext3 gebruiken boven Reiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
de installer van SuSE zou op zich closed source kunnen zijn
Hmm.. als je hiermee wil zeggen dat je hem niet mag copieren, is je dat niet helemaal gelukt. Closed-source betekend dat de source-code niet beschikbaar is(duh) maar heeft niks te maken met de licensering. Waarschijnlijk bedoel je dat de installer commerciële, niet gratis, software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwink
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
hallo,

diegene die iso's van suse 7.2 willen hebben kunnen deze downloaden met edonkey

als er veel mensen intresse hebben kan ik de cd ook op internet zetten.

allen wie heeft er voor mij 7 x 650 mb ruimte op ftp of www??

groet erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 05 oktober 2001 08:26 schreef Tu-Tone het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, loopt ext3 nog steeds achter op ReiserFS? Waarom zou je dan in godsnaam ext3 gebruiken (wat neem ik aan OOK experimenteel is?) in plaats van Reiser? Reiser wordt al veel langer gesupport door SuSE (vanaf 7.0 als ik het goed heb) en ik neem aan dat het dus ook minder buggy is... Wat is dan het voordeel van ext3 gebruiken boven Reiser?
Omdat ext3 (afaik) helemaal compatible is met ext2: Als je alleen ext2 in je kernel hebt, kun je nog steeds een ext3 partitie lezen, maar dan zonder gebruik te maken van de journaling features uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle software van bijv. SuSE cd's is vrij te distribueren, alleen het gebruik van de commerciele pakketten dient betaald te worden. Linux gratis? altijd (SuSE iig)
Maar wat denk je dat het drukken en verzenden van zo'n boek, de cd's EN de DVD kost? dat betaal je...

En dan nog iets: je mag linux verkopen, voor zoveel je maar wil...het kost wat de gek ervoor geeft.
Lees de GPL maar es ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
De 7 cd's van Suse 7.3 staan nu op eDonkey... heb ze alle 7 gevonden op de Link92 server (62.4.19.197).. nu nog ff wachten tot het downen en fikken klaar is.. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Goh ja wat ben je dan stoer als je het allemaal weer illigaal van wet ik niet wat hebt geript om er weer helemaal bij te horen met de allernieuwste release...
Als je een echte vent bent houd je je aan de regels en koop je voor 100 piek de complete distro in de winkel. Of je neemt een wel gratis te downloaden systeem, zoals RedHat, Slackware, Debian, Mandrake, etc...
Dat SuSE een commercieel product ervan maakt is hun goedrecht. Ik ben het er niet helemaal mee eens trouwens, maar dat rechtvaardigd allerminst illegaal gebruik. En SuSE heeft het al zo moeilijk, laatst van de ondergang gered door Intel en consorten. Met illegale zooi zul je de makers van je favoriete software echt niet helpen, maja aangezien de meeste mensen toch een "wat kan mij dat nou rotten" instelling hebben (en al helemaal de meeste tweakers), zie ik dat allemaal zo snel nog niet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 24 oktober 2001 16:29 schreef RG© het een en ander
Goh ja wat ben je dan stoer als je het allemaal weer illigaal van wet ik niet wat hebt geript om er weer helemaal bij te horen met de allernieuwste release...
Als je een echte vent bent houd je je aan de regels en koop je voor 100 piek de complete distro in de winkel. Of je neemt een wel gratis te downloaden systeem, zoals RedHat, Slackware, Debian, Mandrake, etc...
Dat SuSE een commercieel product ervan maakt is hun goedrecht. Ik ben het er niet helemaal mee eens trouwens, maar dat rechtvaardigd allerminst illegaal gebruik. En SuSE heeft het al zo moeilijk, laatst van de ondergang gered door Intel en consorten. Met illegale zooi zul je de makers van je favoriete software echt niet helpen, maja aangezien de meeste mensen toch een "wat kan mij dat nou rotten" instelling hebben (en al helemaal de meeste tweakers), zie ik dat allemaal zo snel nog niet gebeuren...
Op het feit dat tweakers meer dan anderen gebruik zouden maken van illegale software na ben ik het volledig met je eens...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Op woensdag 24 oktober 2001 16:48 schreef odysseus het volgende:
Op het feit dat tweakers meer dan anderen gebruik zouden maken van illegale software na ben ik het volledig met je eens...
Ik zet er 100 gulden op dat dat zo is. Nou is tweakers nogal een lastig te definiëren, maar ik bedoel mensen die veel met computers omgaan en er ook aardig wat vanaf weten. Die weten beveiligingen te omzeilen en bouwen zelf hun pc's dus geen Windows voorgeïnstalleerd, etc... Daarnaast gebruiken ze ook gewoon veel meer software dan de doorsnee consument.
No Offense (nou ja, wel een beetje ;) ), maar ik denk dat wat ik zei wel degelijk waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op donderdag 04 oktober 2001 17:12 schreef banaan-X het volgende:
OpenSource is niet gelijk aan gratis... voor een linux distributie mag je zoveel vragen als je maar wilt.. zolang de source (dus ook de aanpassingen die je hebt gedaan aan je "commeriele" produkt) maar vrij beschikbaar is (en zelfs DIT mag tegen betaling)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 24 oktober 2001 18:42 schreef RG© het volgende:

[..]

Ik zet er 100 gulden op dat dat zo is. Nou is tweakers nogal een lastig te definiëren, maar ik bedoel mensen die veel met computers omgaan en er ook aardig wat vanaf weten. Die weten beveiligingen te omzeilen en bouwen zelf hun pc's dus geen Windows voorgeïnstalleerd, etc... Daarnaast gebruiken ze ook gewoon veel meer software dan de doorsnee consument.
No Offense (nou ja, wel een beetje ;) ), maar ik denk dat wat ik zei wel degelijk waar is...
Beveiligingen te omzeilen... je bedoelt waarschijnlijk google en astalavista gebruiken om een crack/hack te downloaden? Of kazaa/Edonkey om de al gecrackt/gehackte versie te downloaden.... das ff iets anders :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 24 oktober 2001 18:42 schreef RG© het volgende:
Ik ken eerlijk gezegd *geen* windows-mensen die alleen maar legale programma's draaien. De gewone gebruiker heeft dan misschien wel Windows voorgeinstalleerd, maar ook dat veroudert. Wat er vervolgens gebeurt is dat men een buurman kent die 'wel handig is met computers' en daarvan de nieuwe Windows 'leent'. En meteen MS Office ook maar. En zoonlief heeft een spel van een vriendje geleend, wat ook geinstalleerd wordt. Het hele gezin mag graag muziek luisteren en dus heeft dochterlief kazaa geinstalleerd en worden er mp3'tjes gedownload dat het een lieve lust is. Hoezo legale software?
Ik ben het wel met je eens dat tweakers / zware computergebruikers waarschijnlijk meer illegale software hebben, maar dan alleen in absolute aantallen: in percentages zal het niet veel schelen. Al was het alleen maar omdat een deel van deze tweakers een legale linux geinstalleerd heeft... :P

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1