Toon posts:

Behringer Ultra-Dyna Pro DSP9024 processor

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heeft iemand dit dingetje staan?
http://www.behringer.com/eng/products/digitalprocessors/dsp9024.htm

Zo ja, wat zijn de ervaringen ermee? Is het mogelijk om hiermee een lekker pompend geluid te maken (zoals veel radiostations dat doen)?. Zoek namelijk een 'leuk voor thuis' dingetje, en dit leek me wel wat :).

Iemand toevallig een sound-demotje hiervan?

Verwijderd

nou mijn ervaringen met beringher zijn RUIS. ik zou dus ff naar een ander (beter) merk gaan kijken/luisteren als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
Noem eens een merk in dezelfde prijsklasse dan?

Deze is trouwens 500,-.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Deze nieuwe serie's hebben geen ruis meer deo vorige series wel maar dat is ondertussen op gelost.

Verwijderd

Topicstarter
En zit er eigenlijk nog een vertraging in? Want ik wel wel direct horen via de processor wat ik doe op het mengpaneel, en niet 1 seconden later ofzo, dat schiet niet op :).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Ow nee, niet weer iemand die compressie over de mix gaat gooien, dat is zo lelijk. Normaal zou ik zeggen, luister maar hoe kut de radio klinkt, maar dat gebruik jij zelfs als uitgangspunt :P.
Ik heb zelfs overigens de 8024, maar die doet heel wat anders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat gewoon relaxed klinken :P, lekkere power :).

Verwijderd

Topicstarter
Kick it! :P

Is 'r echt niemand die ervaring met dat bakkie heeft?
Als ik 'm wil kopen moet ik dat morgen doen.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ruis? Dat geldt misschien wel voor de mixers. De compressors/limiters en efx procesoren van Behringer zijn behoorlijk goed (beter dan hun mixers), zeker gezien de prijs.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Leuk voor thuis! |:( In een hifi keten zet je toch geen processor? Lekker je geluid verneuken!

In een PA set okee, maar voor thuis zou ik gewoon lekker niks doen.

Verwijderd

Topicstarter
T'is niet voor een hifi set, voor in m'n 'studio'-tje.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij staat hier nu voor me, tot nu toe ben ik 'r niet echt over te spreken.

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33
Wat dan?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een processor/compressor is redelijk lastig om goed te gebruiken.

Lees goed de gebruiksaanwijzing door, dat helpt vast.

Op de site van www.sale.nl kun je ook veel lezen over juist gebruik van dit soort randapparatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de attack time op 0 ms, dat kan, maar de release moet ook op 0, en die kan niet onder de 50 ms.

En daar los je helaas niets mee op door de handleiding te lezen.

Ik ga 'm weer verkopen :)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Knappe compressor die dat kan :)

Verwijderd

De beste compressors zie www.joemeek.com
dit is mijn ervaring,take it for what it is.

Verwijderd

hehe ik zie dat ze het vreselijke uiterlijk van hun apparatuur hebben doorgetrokken naar hun website :P

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Op donderdag 04 oktober 2001 13:38 schreef [nielsonline] het volgende:

Is het mogelijk om hiermee een lekker pompend geluid te maken ?.
Hehehe

Niks beter om een pompend geluid te krijgen dan een slecht afgeregelde compressor... ;)

Kijk maar eens bijv. bij www.tcelectronics.com (Finalizer), en www.tlaudio.co.uk voor wat leuks.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Behringer is goed in ruisgenerators maken en daar hebben ze heel wat verschillende soorten in ;)
De X-overs, compressors/limmiters en het digitale spul van (waar we het nu over hebben) behringer is wel goed.

Alleen de effect processors zoals de viritulayzer en dualfex en zulk soort zooi moet je niet kopen

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

1. Ruis krijg je sowieso met een compressor, want door make-up gain, breng je de noise-floor omhoog.
2. Een attack van 0 en en decay van 0, dan doet 'ie dus precies helemaal niks, dus slaat nergens op.
3. Waarom koop je iets, waarvan je niet weet wat het is, waarvoor het is en hoe het werkt?

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Ik wil de attack time op 0 ms, dat kan, maar de release moet ook op 0, en die kan niet onder de 50 ms.
LOLAROTF!

Grappig topic!

Als je de mix wilt laten pompen zou ik een korte release gebruiken, een korte attack, en dan het nivo zo instellen dat je hem hoort pompen. Gebruik een hard knee instelling om het nog lelijker (wat jij mooi vindt) te maken ;)

Als je zelf muziek maakt zou ik alleen de basskick en percussie compressen/limiten met elkaar of apart en de bassline.

iOS developer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet echt wel wat ik koop, alleen krijg ik 'r niet uit wat ik hebben wil. Ik heb met een aantal mensen van vrij grote radiostations gesproken, en daar gaat de release time ook tussen 0 en 10 ms, maar hoger moet je niet gaan. Nou kan dat kreng niet lager dan 50, en dus krijg je een schommelend geluid, wat gewoon niet prettig is om naar te luisteren.

't zal vast een prima apparaat zijn, maar wat ik wil lukt er niet mee.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:52 schreef [nielsonline] het volgende:
Ik weet echt wel wat ik koop, alleen krijg ik 'r niet uit wat ik hebben wil. Ik heb met een aantal mensen van vrij grote radiostations gesproken, en daar gaat de release time ook tussen 0 en 10 ms, maar hoger moet je niet gaan. Nou kan dat kreng niet lager dan 50, en dus krijg je een schommelend geluid, wat gewoon niet prettig is om naar te luisteren.

't zal vast een prima apparaat zijn, maar wat ik wil lukt er niet mee.
Je eigen de volgende keer iets beter laten voorlichten misschien? Nu heb je een apparaat waar je niks mee kan... niet erg slim. Kun je je geld niet terug vragen oid?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Sorry Niels ik dacht idd dat je dat pompende geluid zocht. Tja bij de radio (grote omroepen dan) gebruiken ze iets duurdere compressors dan jij hebt, waarschijnlijk zelfs band-compressors, dat betekent dat je een beetje als een equalizer bepaalt welke banden worden gebruikt, dus dan blijft een gedeelte van het geluid onaangepast en een ander gedeelte wordt gecompressed. Dit ligt boven jouw budget gok ik.

Wanneer ik duidelijk een compressor hoor in radio- en TV geluid, is wanneer er bijvoorbeeld een instrumentaal stukje is van een dance nummer en dat opeens de zangeres er door komt dat het dan zachter wordt. Ik vind het niet mooi en ik snap ook niet dat je het wilt, maar als je dat wil, dan kan dat.

Ik zou dan ook zo'n stukje zoals hier boven beschreven gebruiken om je compressor in te stellen, tot je het effect hebt dat je wilt (dus steeds die overgang geen zang/zang blijven herhalen met steeds net aangepaste instellingen).

Ik denk dat je het beste de compressor dus voor je versterker kunt hangen, want het effect van de compressor is afhankelijk van het geluid wat er door heen komt, dus dat kan het beste constant zijn, de meeste CD's en platen zijn ongeveer even hard dus het beste kun je hem ergens tussen je versterker en je CD speler zetten.

iOS developer

Verwijderd

Topicstarter
T'is geen hifi installatie ofzo hoor, een klein studio'tje (waaruit ik ook regelmatig webradio doe).

Ik weet dat 3FM, 538 en Yorin FM dure Optimod soundprocessors heeft ja, dat ligt idd iets boven mijn budget :P, maar dit apparaat zou 't prima doen als die release time onder de 50 ms zou kunnen, hetgeen wat dus niet gaat. T'is overigens wel een multiband compressor, 6 bands.

Maargoed, ik heb alles geprobeerd maar het gaat gewoon niet. Bovendien staat 'ie allang te koop :).

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Bij radio gebruiken ze vaak die fantastische uitvinding die "OPTIMOD" heet... tja of het nou mnooi is is een andere vraag... en iets hoger in budget.. zeg iets van 15.000 ofzo..

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

T'is geen hifi installatie ofzo hoor, een klein studio'tje (waaruit ik ook regelmatig webradio doe).
Zeg dat dan meteen! Natuurlijk is het beter om webradio te compressen!
maar dit apparaat zou 't prima doen als die release time onder de 50 ms zou kunnen, hetgeen wat dus niet gaat.
Ik zou niet weten waarom het onder de 50 ms zou moeten liggen, maar als jij het zegt, dan zal het wel. Misschien dat je mij zou kunnen uitleggen waarom, leer ik ook weer wat.

Succes verder!

iOS developer

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Voor webradio zeg je?
Kan je geen (gratis) softwarematige compressor/compander inschakelen dan?

Verwijderd

kijk eens op

www.t-racks.com

daar vind je een compressor programma, niet freeware overigens, waarmee je goed een buizencompressor nabootst.. Het is echt een goede compressor.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

BPM -Studio 4.0 is wel wat voor jou kan je alles mee doen om fijn op het web te zenden.in de 4.0 zit een softwarematige agc (zo noemen ze dat bij alcatel) maar die kan je afgrijselijk laten knallen(pcies wat jij wil)
Pagina: 1