Toon posts:

Pentium 4 en Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik wil dit weekend een computer van een vriend verzaligen met Redhat 7.1 :)

Nu heeft deze beste vriend een Pentium 4 en weet ik dat er eerst problemen waren met deze combinatie. :(

Ik heb er eigenlijk niks meer over gehoord en vraag mij af of dit nu wel of niet gaat werken :? Op de website van RedHat kan ik niks vinden.

Is er iemand die linux wel op de p4 heeft draaien ?
De rest van de hardware is compatible.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:57

iMars

Full time prutser

/offtopic
Ik weet niet waarom het wel of niet zal werken. Maar ik weet wel dat het supersnel zal gaan. Bij mij op m'n P3 1GHz is RH7.0 al supersnel :D
/offtopic

Succes, laat het ons ff weten of het luktt!

Koop hier mijn P1 reader :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dat was alleen een probleem met een oude kernel-versie die nog geen goede ondersteuning had voor een bepaald onderdeel! Dat overigens niet zo belangrijk was .. het ging om iets met een serial zodat de proc herkend kon worden.

Maar dat mag nu geen problemen meer opleveren

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Mandrake 8.1 werkt wel op een P4

http://www.linux-mandrake.com/en/hardware.php3

Of RedHat 7.1 werkt zou ik niet weten, die was al eerder uit dan dat de P4 beschikbaar was dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op een p3 500 met 256 MB en dat gaat al supersnell kan je nagaan op die p4 1,5 GH :)

Maar ik moet het even weten anders moet ik daar weer op inet een patch zoeken (als hij al bestaat) Ik ga het toch proberen.

Verwijderd

alsof die 1,5GHz iets zegt. Ik ben benieuwd watvoor BMips score die 1,5GiegP4 zal hebben. En die serial herkennings probleem geldt alleen voor NIET-intelp3ofhoger Procs, dus P4 zou daar geen last van moeten hebben.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 04 oktober 2001 14:08 schreef webmail het volgende:
Maar ik weet wel dat het supersnel zal gaan. Bij mij op m'n P3 1GHz is RH7.0 al supersnel :D
Ik wil niet vervelend doen, maar een P4 1.3 ghz zal niet of heel erg weinig sneller zijn dan een P3 1 ghz.

Verwijderd

Topicstarter
Of hij nou wel of niet veel sneller is maakt me niet uit het gaat erom dat het wel werkt. ;)

en dat schijnt dus wel zo te zijn.

Thanx voor alle reacties.

• jfk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

jfk

Op donderdag 04 oktober 2001 14:15 schreef axkman het volgende:
alsof die 1,5GHz iets zegt. Ik ben benieuwd watvoor BMips score die 1,5GiegP4 zal hebben.
...Hm, alsof bogomips iets zeggen... Het zijn niet voor niets bogomips!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:57

iMars

Full time prutser

Op donderdag 04 oktober 2001 16:27 schreef deadinspace het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar een P4 1.3 ghz zal niet of heel erg weinig sneller zijn dan een P3 1 ghz.
Het zal op z'n minst toch sneller moeten zijn. Waarom zou je anders een 1.3Ghz nemen, als een P1 166MHz net zo snel is???

Koop hier mijn P1 reader :)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:39 schreef webmail het volgende:

[..]

Het zal op z'n minst toch sneller moeten zijn. Waarom zou je anders een 1.3Ghz nemen, als een P1 166MHz net zo snel is???
MHz'en zegt niet alles meer tegenwoordig, een P4 werkt anders dan een P3 en mede daardoor zal de P4 1.3GHz niet veel of helemaal niet sneller zijn dan een P3 1GHz.
Kijk maar eens naar wat benchmarks, maar nu weer on-topic plz :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:49
leuk dat iedereen tegen em zegt dattet perfect op een p3 500 en dat het op een p3 933 nog sneller draait en dattet nog sneller op een p4 draait |:( (snap het verband ook niet hor, >mhz != sneller) maar ging erom of de RH7.1 kernel ook de p4 core ondersteunt.
heb je trouws al op de redhat site gekeken voordat hebt gepost? doe zelf ff wat research voordat je iets post, kost je minder tijd ook nog :p

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 05 oktober 2001 10:39 schreef webmail het volgende:

[..]

De P4 is per klokcycle (per mhz dus) trager dan de P3 (en nog meer trager dan de tbird).
Dit scheelt zoveel dat een P4-1.3 echt niet of nauwelijks sneller zal zijn dan een P3-1.0.

Maar 'Pentium 4' klinkt beter (4 is immers hoger dan 3) en 1.3ghz klinkt ook sneller dan 1.0ghz, dus mensen kopen het.
Pagina: 1