LinuxFox, because penguins aren't even furry
Ik kan met mijn Abit KT7-raid mijn Tbitd 900@500@1.1 volt laten lopen. Dan is het verschil tussen de kasttemp en de cpu temp bij fulload 1 graad
Ik weet niet of dat met standaard mainboards, wel goed lukt. Zet je bijv alleen de fsb omlaag, dan klopt je divider van agp en pci niet meer. Dat heb ik iig als ik bijv de fsb op 90 zet dan draait pci bij mij op 40.
Gewoon de busklok wat lager zetten 
BV van 100 > 66MHz scheelt je al veel warmte bv van 60W naar 15W en dat geldt ook voor je kaartten en de IDE controller.
BV van 100 > 66MHz scheelt je al veel warmte bv van 60W naar 15W en dat geldt ook voor je kaartten en de IDE controller.
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
Waarom zou je dat willen? Koop dan gewoon een Intel 200 mmx, daar hoeft ook geen actieve cooler op..
Op welke snelheid zou een duronnetje moeten draaien om nog fatsoenlijk DivX'jes te kunnen afspelen? En valt die snelheid te halen zonder actieve koeling? Of ben ik dan gedoemd alleen maar dvd'tjes af te spelen?
LinuxFox, because penguins aren't even furry
Voor goede kwaliteit DivX heb je ongeveer 500 MHz nodig.
VIA Cyrix III gevallen (iig de 500 en 533 MHz) kunnen zonder actieve koeling maar dan heb je vrij gare prestaties.
Je zou kunnen kijken naar een Celeron 800 (de 100 FSB versie natuurlijk) en die op 8 x 66 zetten (533 MHz)
Grote kans dat je dan aan een heatsink voldoende hebt.
Duron's worden toch relatief warm, maar op 600 MHz en 1.5 volt moet het ook wel zonder fan kunnen.
VIA Cyrix III gevallen (iig de 500 en 533 MHz) kunnen zonder actieve koeling maar dan heb je vrij gare prestaties.
Je zou kunnen kijken naar een Celeron 800 (de 100 FSB versie natuurlijk) en die op 8 x 66 zetten (533 MHz)
Grote kans dat je dan aan een heatsink voldoende hebt.
Duron's worden toch relatief warm, maar op 600 MHz en 1.5 volt moet het ook wel zonder fan kunnen.
Verwijderd
AMD zonder actieve koeling zuigt. Kijk op Tom's Hardwaren daar kun je zien dat je met een P4 zonder heatsink nog quakeIII kunt draaien. Dus geen DURON bagger gebruiken, maar P4.
Owkeej, ik snap dat je een Socket A wilt..
Maar heb je wel eens aan een Cyrix 3 gedacht?(voor sommige mensen vloek ik nu, denk ik.) Kunnen erg gemakkelijk zonder fan werken. Zoek maar eens een review op www.tomshardware.com .
Maar ze grazen ook nog best lekker, althans op 800 MHz grazen ze sneller dan een Duron op 300.
Denk dat ze best snel genoeg zijn voor DivX-jes..
Bovendien zijn ze behoorlijk goedkoop!
(zelf heb ik een celly 1 333 MHz voor MP3/I-NET DELEN/ftp dIVxJES... In een Slotket, maar dat is nogal een brakke slotket. De celly krijgt 2.5V voor z'n kiezen, IPV de benodigde 2V...
)
Maar heb je wel eens aan een Cyrix 3 gedacht?(voor sommige mensen vloek ik nu, denk ik.) Kunnen erg gemakkelijk zonder fan werken. Zoek maar eens een review op www.tomshardware.com .
Maar ze grazen ook nog best lekker, althans op 800 MHz grazen ze sneller dan een Duron op 300.
Denk dat ze best snel genoeg zijn voor DivX-jes..
Bovendien zijn ze behoorlijk goedkoop!
(zelf heb ik een celly 1 333 MHz voor MP3/I-NET DELEN/ftp dIVxJES... In een Slotket, maar dat is nogal een brakke slotket. De celly krijgt 2.5V voor z'n kiezen, IPV de benodigde 2V...
Ik heb nog een Cyrix III 533 liggen, die mag je voor een appel en een ei hebben (bij wijze van spreken dan, iig weinig). Draait prima zonder fan (wel beetje grote heatsink op plakken)
Floris heeft nog een Cyrix III 500, die doet 667 MHz zonder een enkel probleem. Dan moet er trouwens wel een fan op
Floris heeft nog een Cyrix III 500, die doet 667 MHz zonder een enkel probleem. Dan moet er trouwens wel een fan op
Ik heb een TB850@1,5volt gedraait zonder fan op het koelblok. En dat werd niet warmer dan 63 graden.
Dus ik denk als je een duron 700 pakt. En je laat die op 1,5 volt draaien met een groot coolermasterblok erop dat er niks aan de hand is.
Dus ik denk als je een duron 700 pakt. En je laat die op 1,5 volt draaien met een groot coolermasterblok erop dat er niks aan de hand is.
Geen inspiratie
duh zo kan ik het ook, dan draait de p4 ineens een stuk lager!!! dan kan je nog steeds geen divxjes kijken hoor!Op donderdag 04 oktober 2001 13:20 schreef Maha het volgende:
AMD zonder actieve koeling zuigt. Kijk op Tom's Hardwaren daar kun je zien dat je met een P4 zonder heatsink nog quakeIII kunt draaien. Dus geen DURON bagger gebruiken, maar P4.
een p4 zonder aktieve koeling zuigt al helemaal, alleen hij loopt niet vast, dat is een verschil. Een p4 is al helemaal een heethoofd, een duron veel minder.
TB's vereisen meer voltage dan een duron (die al standaard geloof ik op 1.65 v loopt)Op donderdag 04 oktober 2001 12:42 schreef HlpDsK het volgende:
Dan boot ie bij mij niet. Hij wil toch echt wel 1.5 of zo hebben.
standaard op 1.6vOp donderdag 04 oktober 2001 17:59 schreef ubermaestro het volgende:
[..]
TB's vereisen meer voltage dan een duron (die al standaard geloof ik op 1.65 v loopt)
bijna goed :)_
jah da's prima mogelijk als je een grote heatsink neemt
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
maarehh, als je er een coolermastertje op zet en je fan op 5v gooit hoor je hem ook niet hoor... zeker niet als je een DivX aan het kijken bent, denk eerder dat je aan het geluid van je hard disk moet gaan denken
Verwijderd
Right. Ik heb er zo een. Draai 'm zonder cooler en binnen een minuut ligt je bak plat.Op donderdag 04 oktober 2001 12:48 schreef xoploosx het volgende:
Waarom zou je dat willen? Koop dan gewoon een Intel 200 mmx, daar hoeft ook geen actieve cooler op..
Ik heb hier een celeron op 300 Mhz en 1,4 volt. En nog steeds stabiel..
Jaaaja, en ik heb een HP vectra met een 200 mmx zonder actieve koeling, en die staat dagen aan als server (ftp, web, mail, dns) en crasht niet?Op vrijdag 05 oktober 2001 03:03 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Right. Ik heb er zo een. Draai 'm zonder cooler en binnen een minuut ligt je bak plat.
Beetje jammer, maar dan doe je toch iets goed fout.
Geen actieve koeling !!Op vrijdag 05 oktober 2001 03:03 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Right. Ik heb er zo een. Draai 'm zonder cooler en binnen een minuut ligt je bak plat.
Das iets anders als geen koeling
Wat hier bedoelt wordt is een heatsink zonder fan.
Mdev
Uhm, ff over die p1 200MMX. Verschilt nogal natuurlijk als je wel of niet een koe draait. ZOnder koe issie behoorlijk koel. Anders zijn ze best warm.
Nog een praktijkervaring: ik heb hier nu een week een Duron 800@1.5v draaien zonder directe koelerfan.Op donderdag 04 oktober 2001 17:43 schreef martijn12345 het volgende:
Ik heb een TB850@1,5volt gedraait zonder fan op het koelblok. En dat werd niet warmer dan 63 graden.
De koeling wordt verzorgt door de fan van de voeding @7v en een fanduct.
De temperatuur tijdens normaal gebruik is zo'n 44 graden, een paar uurtjes CPU Burn draaien brengt de temp naar 57 graden.
De grootste lawaaimaker op dit moment is de fan van mijn Radeon
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Nou begrijpen we elkaar.Op zaterdag 06 oktober 2001 12:41 schreef orc het volgende:
ATTiX:
Ehm, nee, ik weet niet wat ZONDER koe is
Verwijderd
Mijn oude Amd k6 233 draait zonder problemen wanneer de active cooling uitstaat .. misscchien is dat een optie?
Underclocken kan met elk moederbord waar je je multiplier kan instellen lijkt mij ..
Underclocken kan met elk moederbord waar je je multiplier kan instellen lijkt mij ..
hey hey!Op donderdag 04 oktober 2001 17:00 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik heb nog een Cyrix III 533 liggen, die mag je voor een appel en een ei hebben (bij wijze van spreken dan, iig weinig). Draait prima zonder fan (wel beetje grote heatsink op plakken)
geen (vraag&)aanbod hier he!
maar:
een celeron zou ik nemen
pak een celly 800, en plak die op een bordje dat standaard max 66fsb heeft, ouder bordje dus
800 draait standaard op 100, fsb van 66 hou je nog redelijk wat over, en je temp zal laaaaaaag zijn lijkt me zo
en je hebt dan geen probs met deviders van pci/agp/geheugen
Kun je niet aan zo'n supergrote heatsink komen voor servers ofzo. Daar hoeft ook geen ventilator op.
Een tb unlocken en dan de multiplier op 5 ofzo. Gaat dat?
Een tb unlocken en dan de multiplier op 5 ofzo. Gaat dat?
Zit die processor toevallig niet onder de voeding? Moet je die eens optillen en tada! een fan. Dat ie niet op de processor zit wil niks zeggen.Op vrijdag 05 oktober 2001 03:38 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Jaaaja, en ik heb een HP vectra met een 200 mmx zonder actieve koeling, en die staat dagen aan als server (ftp, web, mail, dns) en crasht niet?
Beetje jammer, maar dan doe je toch iets goed fout.
Een 200mmx kun je beter toch wel koelen hoor, als je die in een systeem zet zonder airflow trekt ie het echt niet lang.
Laatste procje dat ik ken die met passieve fan werkte is een P2/350... Pentium 4's kunnen het ook, worden alleen ontzettend traag. P4 met passieve koeler zal misschien maar 10% van normale prestaties halen. Socketed procs worden gewoon te warm zonder koelvin. Of er een fan op die vin moet zitten is een tweede...
Forget your fears...
...and want to know more...
Pagina: 1