Toon posts:

VGA uit direct naar SCART

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een VGA uit signaal direct om te zetten in een SCART in signaal. Ik wil dus een kabeltje maken met aan de ene kant een VGA connector en aan de andere kant een SCART connector. Is dit mogelijk? Bij de compu winkel zeggen ze namelijk steeds dat je daar per sé een video uit kaartje voor nodig hebt. Maar ik dacht dat een VGA uit en een SCART ongeveer hetzelfde zijn (allebei een pinnetje voor rood, groen, blauw, en voor ground en dergelijke). Wie kan het mij vertellen?

Verwijderd

[search=VGA+SCART]

Levert je bijvoorbeeld op : http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/cindex.html

:)

Verwijderd

Volgens mij kan dit niet, je zit met frequenties en het opbouw van het beelt wat niet compatible is.
Met een Matrox kan het wel, je hebt dan een kabeltje wat je op de 2e VGA aansluit en daar komt dan of S-VHS of gewoon kabel uit. En zolas je weet is S_VHS zo om te zetten naar Scart.
Vrees dus dat je dit niet met een gewone videokaart kan doen

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Kan je rijk mee worden HAHAHAHA

Het is een beetje als een fiets en een Motor, ze hebben allebei een frame en wielen en een stuur en een rem en sommige zelfs pedalen maar toch zijn ze wezenlijk verschillend...

Antwoord = nee dus... Behalve RGB heb je ook nog sync signalen e.d. Jammer zou een hoop peñada schelen hoeven we niet allemaal een Matrox G550 te kopen ;)

edit:
uitzondereingen en xtreme tweakers natuurlijk uitgezonderd !!!

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geachte heer King,

Uit uw profile blijkt dat u inmiddels al bijna een jaar, geregistreerd gebruiker bent van dit forum. Zodoende zult u waarschijnlijk wel weten dat dit forum een schat aan informatie bevat, die zo groot is dat er geen waarde aan to te kennen valt. Om uit deze enorme berg informatie precies dat stukje informatie te verkijgen dat u nodig hebt, hebben de beheerder een magische knop bedacht, die hebben zij SEARCH genoemd.

U zult zien dat wanneer u deze knop gebruikt en de juiste zoektermen opgeeft, u bedolven zult worden met informatie betreffende uw vraag.

Het enigste wat u dan nog hoeft te doen is ZELF uitzoeken wat precies voor u van waarde is.

Met vriendelijke groet,

// ahh //

Moest ff >:)

Verwijderd

je zou ook een apart kastje kunnne kopen van trust kost geloof ik 200 piek ofzo iets. een vriend van mij heeft dat ook gekocht maar het beeld op de monitor wordt er niet beter op ik kan er geen 15 min naar kijken want dan ga ik al schel kijken. je steekt dat ding in het USB slot (geloof ik) en op het kastje zitten de weer de cinch stekkertjes coor de TV (geel,wit,rood)maar voor 200 piek heb je een mooi 32mb kaartje met tvout.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Ja, ik heb zo'n kabeltje afgelopen week gebouwd, zag allemaal knipperend beeld dus nog ff wat instellingen aanpassen >:)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

vergeet het maar, want zoals je misschien weet hebben de tv's een refreshrate van 50 of 100hz, en je vga uitgang meestal niet. En dan heb ik nog niet eens over eventuele sync en weet ik veel wat voor signalen allemaal nog die het onmogelijk maken om je vga --> tv rechtstreeks te maken

jammer :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
* Doekoeman heeft nog een Diamond Stealth 2400 (4mb) met TVOUT in z'n P233.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Heeft mr king al wat geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Euhhh, niet geprobeerd dus... Wel nog ff rondgekeken, maar zo'n kabeltje maken is toch net iets te ingewikkeld voor mij. Jammer dat die boxjes voor het omzetten van het signaal zo duur zijn. Ik hoopte eigenlijk dat ik een kaart voor mijn compu kon kopen met een composiet video uit signaal, maar het schijnt dat die dingen alleen bestaan in combi met een vga kaart. Jammer de bammer dus.
Pagina: 1