Snelheid externe branders

Pagina: 1
Acties:

• fauston
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
What to do???

Ik ben van plan een externe brander te kopen t.b.v. mijn laptop. Ik wil geen SCSI-brander maar een USB of PCMCIA aansluiting. Nu is Freecom het enige merk dat externe (burnproof) branders heeft met een snelheid van 16x10x40.

Ik heb me echter al door diverse mensen laten vertellen dat dergelijke snelheden helemaal niet mogelijk zijn via usb of pcmcia :(. Is dat zo? Zo ja, welke snelheid kan ik dan wel maximaal benutten:?

Graag lees ik uw reacties.
Ton

Verwijderd

Je kunt beter een docking station kopen voor je laptop en je brander gewoon in een workstation bouwen. Klein netwerkje en dat werkt veel en veel beter. Heb je nog eens een heleboel plussen ook nog.

Verwijderd

USB1.1 kan maximaal op 8 speed branden maar effectief zul je niet veel hoger komen dan 4 speed.

PCMCIA kan daarintegen veel sneller, rond de 8MB/s is geen probleem, 8MB/s is ruim 40x.

Verwijderd

16x = 16*150kb/s = 2400kb/s
zeg maar een dikke 2mb/s
ik betwijfel ook of usb dit constant kan leveren.
zonder problemen
de meeste externe fikkers zijn ook slechts 4xspeed.

Verwijderd

ik heb zelf een hp externe brander(4x) voor mijn laptop, maar als je een externe brander koopt koop je hem niet voor de snelheid. je moet gewoon geduld hebben als hij aan het branden is. :z

en als je sneller wilt kun je ook aan een interne brander voor je laptop denken, ik weet niet welk merk laptop jij hebt maar je moet gewoon even kijken naar de mogelijk heden voor intern. (8>

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 08:53
Op donderdag 04 oktober 2001 12:23 schreef julesz het volgende:
16x = 16*150kb/s = 2400kb/s
zeg maar een dikke 2mb/s
ik betwijfel ook of usb dit constant kan leveren.
zonder problemen
de meeste externe fikkers zijn ook slechts 4xspeed.
USB kan idd in praktijk hoogstens 4x aan, en dat gaat imho dan ook nog eens kut.. (Je moet NIX met je pc doen, anders cd verrot)

Firewire / PCMCIA lijken mij betere oplossingen, die halen ook nog beetje snelheid.

Persoonlijk zou ik voor firewire kiezen, kaartje in laptop en klaar. Als je dan ook een el-cheapo kaartje in je normale PC hangt, kan je daar ook mee fikke als je wil.

Of scsi.. pcmcia in laptop, el-cheapo kaartje in pc.. kan je ook op beide fikken.

Of gewoon pcmcia kaart + bijbeh. fikker, maar dan is je fikker niet bruikbaar op normale PC, tenzij je daar weer een PCMCIA houder inbouwd.

Of zoals genoemd, intern. Heb zelf een 4x intern in laptop, werkt perfect :)

usb zou ik overslaan, te onbetrouwbaar/sloom imho

Edit: Grmbl, zelfs overdag GOT brak :(((

Verwijderd

Ik heb hier een traveller II staan. Die gaat met een pcmcia kabel de notebook in, schrijft op 8x 16x kan makkelijk zeker als je de 32bit cardbus kabel gebruikt.
Pagina: 1