Toon posts:

Hoe een win98 aan te melden bi j win200 domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik ben sinds een paar dagen aan het stoeien met win2k advancec server. Ik heb de server nu standaard geconfiged. Ook DNS, DHCP en Active directory zijn geinstalleerd.
Ik heb bij Active directory users and computers een nieuwe gebruiker aangemaakt en op de win98 client ingesteld dat hij zich moet aanmelden op mijndomein.local
maar als ik nu probeer in te loggen op die win98 bak dan zegt die dat hij geen domain server kan vinden om het password te valideren...

wat doe ik fout of vergeet ik? :)

alvast bedankt

Verwijderd

Hmmm, W98 en W2Ks... geen mooie combinatie:P
Ehm, probeer in de "users en computers" management console eens de W98 computer in het Domein te trekken? En heeft de User rechten om remote in te loggen?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik weet dat het geen mooie combi is maar op die bak kan gewoon echt geen win2000 :)

euh ik heb bij "active directory Users and Computers" een computer aangemaakt, een user had ik al aangemaakt (met user rechten).

dacht dat het misschien aan de dns kon liggen dus heb tegen dhcp server gezegd dat de clients dns 192.168.0.1 is
maar geen geluk..

Ik ben een heel grote newbie op AD en domein zooi dus.

Verwijderd

Topicstarter
oja en ik kan die andere computer die in het mininetwerk zit ook niet vanaf de server zien (wel als ik met workgroups werk)

update:

ik kan nu wel de computer zien die in zijn eigen workgroup
zit (maar dus niet in het domein van de server)

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

ik heb ook zoiets maar dan met w2kpro en w98se
ik wou dus ook met de 98 bak op de 2k bak in kunnen loggen.

hoe ik dat heb gedaan:
gebruiker "pietje" aangemaakt op w2k bak en ook op de 98
beide hadden geen ww maar dat maakt niets uit, als het maar hetzelfde is.
uiteraard alle netwerkinstellingen hetzelfde maken. :9
als jij ook dat domein gedoe erbij wilt moet je dus zorgen dat die instellingen kloppen op beide pc's, dus aanmelden bij domein x. w2k moet daar dan volgens mij een soort van PDC over zijn (domein x dus) en volgens mij moet je dan in kunnen loggen.

maar is dit voor een groot netwerk of voor jezelf?
als je het voor jezelf doet heb je die domein troep niet nodig.
doe je het voor een groot netwerk dan raad ik je aan heel veel te klooien met al die instellingen zodat je er zoveel mopgelijk over komt te weten
* zyberteq leert ook op die manier >:)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Als je je domein mijndomein.local hebt genoemd, moet je je op je w98 machine aanmelden op mijndomein

Net zoals in het geval je domein nwtraders.msft zou heten (:)) je je aan zou melden op domein nwtraders

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
grr dubbelpost

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle instellingen op beide bakken het zelfde... maargoed het werkt dus niet..

ik doe dit voor mij zelf omdat ik wil leren hoe het met grote netwerken moet :) daarom wil ik ook active directory uitpluizen..
zou het helpen als ik win2000 op die andere bak zet? (aangezien ze dan de zelfde netwerk zooi hebben)

oja nog 1 ding, moet je per user die een computer gebruikt EN de user EN de computer waarop hij werkt toevoegen aan de active directory?

Verwijderd

Topicstarter
euh ik ben nu windows 2000 aan het installeren op die client bak.. maar hoe geef ik een user rechten om een domein te joinen? (via AD?)

ik krijg nu de melding in de windows 2000 pro setup: "The user you have specified is not permitted to join the machine to the domain."

• Hyp Hyper
Op donderdag 04 oktober 2001 14:18 schreef X-iT het volgende:
euh ik ben nu windows 2000 aan het installeren op die client bak.. maar hoe geef ik een user rechten om een domein te joinen? (via AD?)

ik krijg nu de melding in de windows 2000 pro setup: "The user you have specified is not permitted to join the machine to the domain."
Bij het domain joinen moet je dus de domain-admin opgeven! (de administrator van je DC in dit geval) Die mag het wel.

Verwijderd

Topicstarter
ja thx het was al gelukt. wist idd niet dat je de admin moest opgeven.

maareuh als ik nu op de server meerdere users aanmaakt met verschillende member groups (een gewoon user en een ander die admin is) en ik log daarna in op die win 2000 bak mag ik nog steeds niets alles veranderen met die admin account (niet administrator)

iemand nog een ideetje? :)

Verwijderd

lees eerst ff de help/faq over rechten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de help zooi gelezen maar kom der niet uit..
ik heb hier ook (nog) geen boek dus weet het zo niet.

ik heb de user die meer rechten moet hebben toegevoegd aan de admin group maar mag nog steeds niet bijv. de lan settings veranderen op de client (te weinig rechten zegt die)

Verwijderd

Hard roepen..... W2K wordt een beetje doof... :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe :)

ik heb die user die meer rechten moet hebben toegevoegd domain admins, administrators en domain users

moet toch voldoende zijn ofniet? :)

Verwijderd

Topicstarter
joehoe! idd hard roeper helpt.. wij werkt ineens :)

ik durf het bijna niet te vragen maar hoe kan ik nu instellen dat een user op elke willekeurige bak zijn eigen achtergrond heeft etc.. :)

jullie zijn btw heel behulpzaam thx alvast!

• Hyp Hyper
Op donderdag 04 oktober 2001 18:10 schreef X-iT het volgende:
hehe :)

ik heb die user die meer rechten moet hebben toegevoegd domain admins, administrators en domain users

moet toch voldoende zijn ofniet? :)
Ook even uitgelogd en weer ingelogd met die user???

• Hyp Hyper
Op donderdag 04 oktober 2001 18:12 schreef X-iT het volgende:
joehoe! idd hard roeper helpt.. wij werkt ineens :)

ik durf het bijna niet te vragen maar hoe kan ik nu instellen dat een user op elke willekeurige bak zijn eigen achtergrond heeft etc.. :)

jullie zijn btw heel behulpzaam thx alvast!
Dat wordt een roaming profile maken. Bij de userproperties onder profile een path invoeren op je server.

Verwijderd

Topicstarter
ook allemaal gelukt, ik zou vandaag graag nog 1 ding willen oplossen wat maar niet wil lukken.
Ik heb dus 2 users. 1 met veel rechten en 1 met weinig. Als ik bij "active directory users and computers" properties doe en dan naar de group policy alle instellingen doe, dan kan ik dit alleen maar voor de hele group users doen. Als ik er daarna nog een polecy onder zet voor de admin werkt deze simpelweg niet... wat doe ik fout?

neem toch wel aan dat admin op een client bak admin rechten kan krijgen ofniet?

alvast bedankt
Pagina: 1