Toon posts:

Echte 1.4 gig of overklokt? Hoe te testen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een nieuwe computer gekocht en vraag mij af of de specificaties die de distributeur heeft opgegeven wel echt zijn.

Weet iemand hoe je met 100% zekerheid bepaalt of jou HD en Processor en Geheugen wel ECHT zijn (echte snelheid echte fabrikant enz)??? Ik heb namelijk gehoord dat system information van windows niet altijd even precies is?
Dus hoe weet ik of mijn 1.4 thunderbird geen overklokte 1.33 is???

Alvast bedankt,

PINJO

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 20:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Pak je even http://www.tweakers.net/meuktracker/919 dit programma en kijk je wat ie zegt ;)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 04 oktober 2001 12:02 schreef IceStorm het volgende:
Pak je even http://www.tweakers.net/meuktracker/919 dit programma en kijk je wat ie zegt ;)
Er kan natuurlijk ook met de bruggen op de CPU zijn gekloot. Dan kan je met WCPUID niet zien welke het officieel was! Iedereen kan op die manier een 1330 als 1400 laten zien zonder dat iemand het verschil tussen de 'echte' en een neppert kan zien

[aanvulling]
Hoe kan je van een HDU meer schijfruimte laten zien dan wat er officieel is?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

...de koeler eraf slopen en kijken wat er op je processor staat....

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
Moet je toch gewoon op de core kijken of er 1400 opstaat? :?

edit:
damn, te laat, komt ervan als je altijd proxy-errors krijgt! :(

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op donderdag 04 oktober 2001 14:14 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Er kan natuurlijk ook met de bruggen op de CPU zijn gekloot. Dan kan je met WCPUID niet zien welke het officieel was! Iedereen kan op die manier een 1330 als 1400 laten zien zonder dat iemand het verschil tussen de 'echte' en een neppert kan zien

[aanvulling]
Hoe kan je van een HDU meer schijfruimte laten zien dan wat er officieel is?
Check ff met fdisk of het typenummer bij het opstarten ff nakijken op de site van de leverancier...

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

En als je alles in je bios op default zet? Dan heb je toch de standaard snelheid...

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 17:20 schreef Snijkoek het volgende:
En als je alles in je bios op default zet? Dan heb je toch de standaard snelheid...
volgens mij zet je bios hem dan altijd lager i.v.m veiligheid

(correct me if im wrong)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Nee hoor... Als je alles op default zet (je multiplier en je fsb) draait ie op standaard snelheid (als ie lager zou draaien zou die bij alle non-tweakers op een lagere snelheid draaien dan waar ie voor verkocht is)

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 17:28 schreef Snijkoek het volgende:
Nee hoor... Als je alles op default zet (je multiplier en je fsb) draait ie op standaard snelheid (als ie lager zou draaien zou die bij alle non-tweakers op een lagere snelheid draaien dan waar ie voor verkocht is)
hmm zit wat in :)

ik bedoelde als je heel je cmos cleared , of dan ook niet?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Klippy

Still Game

't is een nieuwe computer dus kan je ook gewoon ff in de BIOS kijken waar de FSB op staat..

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op donderdag 04 oktober 2001 17:24 schreef systeemkast.nl het volgende:

[..]

(correct me if im wrong)
Ja mijn Asus A7V133 zet hem standaard op 9x100 ipv 9x133

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59
hij zal wel bedoelen.. de chipset features op automatic of op default zetten ipv de cmos clearen

Verwijderd

CMOS clearen is wel leuk , maar als er met bruggen 'geklooid' is, weet het systeem ook niet beter dan dat het een 1400 is hoor..

Zo ziet mijn systeem echt niets anders meer dan een Duron 700 nadat ik brugjes heb gemaakt/gebroken..

(huh? :? ja, was nodig ivm overklokken)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 04 oktober 2001 17:24 schreef systeemkast.nl het volgende:

[..]

(correct me if im wrong)
Je hebt het helemaal goed.
Op donderdag 04 oktober 2001 17:28 schreef Snijkoek het volgende:
Dus dit is niet waar.
Anders was mijn athlon 1200 vaak genoeg een 950mhz geweest :P

39

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 17:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 17:45 schreef Eggplant het volgende:
CMOS clearen is wel leuk , maar als er met bruggen 'geklooid' is, weet het systeem ook niet beter dan dat het een 1400 is hoor..

Zo ziet mijn systeem echt niets anders meer dan een Duron 700 nadat ik brugjes heb gemaakt/gebroken..

(huh? :? ja, was nodig ivm overklokken)
Weet je hoe lastig het is om die bruggen te veranderen ? daar houdt geen winkel zich mee bezig man. Er zit bijna geen prijsverschil tss de athlons, dus het zou meer kosten om van een 1333 een 1400 te maken dan ze gewoon zo te verkopen.
en, wat maakt het uiteindelijk uit ?
als je PC stabiel draait, alles ok. draait hij niet stabiel, terug naar de winkel.

overdreven paranoia is nergens goed voor ...

JC

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 04 oktober 2001 21:06 schreef DuronDude het volgende:

[..]

Weet je hoe lastig het is om die bruggen te veranderen ? daar houdt geen winkel zich mee bezig man. Er zit bijna geen prijsverschil tss de athlons, dus het zou meer kosten om van een 1333 een 1400 te maken dan ze gewoon zo te verkopen.
en, wat maakt het uiteindelijk uit ?
als je PC stabiel draait, alles ok. draait hij niet stabiel, terug naar de winkel.

overdreven paranoia is nergens goed voor ...

JC
Ja ik weet hoe lastig het is. Koste me verdomme wel 10 minuten om alle bruggen te openen! Zonde van je tijd natuurlijk |:(

Had het nooit moeten doen. Nu loopt mijn Duron800 stabiel op 6.5*150 door het opblazen van de bruggen en met potlood een paar verbinden. Helaas.... ;)

ff mijn signature veranderen...

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1