[prijs/kwaliteit] simpele, goeie videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op m'n werk heb ik een Diamond 3dfx-kaartje van een jaar of 3 oud. 8mb geheugen, prima ding verder, maar ik draai wel 1600x1200 op een Sony Trinitron. Het vervelende is dat 'ie dat alleen in 16bits kleuren weer kan geven.
Daar wil ik dus 32bits voor hebben en dus moet ik even een andere videokaart hebben. Onze hardware leverancier kwam echter met een kaart op de proppen van 400 piek. 't is vast een heel geil ding, maar dat heb ik dus niet nodig. 't gaat puur om 2d (webdesign)-werk. Geen 3d, en ook geen gaming.
Wat zou een goeie keuze zijn voor een videokaart? Iets wat dus 1600x1200 x 32bits x 75Hz aankan, en ook nog een redelijke kwaliteit heeft. Prijsje van rond de 200 piek. Ik heb hier al even gezocht, maar ik kwam veelal oude topics tegen dus daar heb ik nu niet zoveel aan. Alvast bedankt!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Niet echt orgineel wat ik nu ga zeggen maar in jouw situatie zou ik absoluut denken aan een Matrox G450 16MB DDR :) .

PC Specs

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 04 oktober 2001 12:06 schreef Bomberman het volgende:
Niet echt orgineel wat ik nu ga zeggen maar in jouw situatie zou ik absoluut denken aan een Matrox G450 16MB DDR :) .
Hij zegt, het gaat puur om 2D, niet 3D. Heb je dus eigenlijk aan een G200 of een G400 ook wel genoeg. Maar qua merkkeus is het in ieder geval wel goed. Nothing beats a Matrox als het om beeldkwaliteit gaat.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op donderdag 04 oktober 2001 12:23 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

Hij zegt, het gaat puur om 2D, niet 3D. Heb je dus eigenlijk aan een G200 of een G400 ook wel genoeg. Maar qua merkkeus is het in ieder geval wel goed. Nothing beats a Matrox als het om beeldkwaliteit gaat.
Ja ik weet dat het niet om 3D gaat anders zou ik nooit een G450 aanbevelen :? (G400 is sneller in 3D)! G200 is amper meer te krijgen en zal niet veel goedkoper zijn (16MB versie helemaal als die al bestaat/nog te krijgen is). G400 is net zo duur of duurder dus dan blijft de G450 over.

PC Specs

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 12:23 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Maar qua merkkeus is het in ieder geval wel goed. Nothing beats a Matrox als het om beeldkwaliteit gaat.
Okee mensen, ik weet genoeg. Matrox it will be! (de 450, was dat niet standaard een dualhead, of ben ik me dat maar aan het inbeelden?).
Bedankt iig!

Verwijderd

Yep is dual.

Verwijderd

En waarom geen G550, als je dan toch een G450 wil kan je dan even goed de nieuwste versie ervan nemen.

'k Heb hem zelf ook gekocht voor ongeveer dezelfde redenen. Echt goed beeld *D

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of een Kyro II, erg goed (scherp) in 2D en mocht je de neiging krijgen kun je dr ook nog goed mee gamen...

had ik al gezegd dat de prijs ook erg goed is??

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Pagina: 1