Toon posts:

Aopen AX63 overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik wil mijn computer heel graag overklokken maar de AX63 is geloof ik gelocked.
Ik kan dus de FBS niet veranderen!!! Hoe doe ik dit nu???
Ik kan wel (natuurlijk) m'n Multiplier veranderen, die kan tot 117 x 4.0 hogere multiplier = no boot.
Nog ideen over wat ik aan dit rotding kan overklokken zodat ik een snellere comp heb?

ps m'n comp: Geforce 2 MX 100/200, Pentium II 400 mhz.
Aopen AX63 moederbord, 192.0 Ram, 6 gig (ja lach maar is nie lollig!!!) schijfruimte. Ik draai momenteel WIN98 maar wil Windows XP nog downloaden + installen.

alvast bedankt + de groeten!
Michael

Verwijderd

Topicstarter
Ben trouwens een newby in overklokken dus GRAAG wat uitgebreidere uitleg in plaats van die moeilijke computertaal!!!
Alvast bedankt,
Michael

Verwijderd

Topicstarter
Normaal zou je op zo'n thread als dit veel reacties krijgen maar blijkbaar is het niet intressant genoeg!!!
Ik heb wel hulp nodig dus pleaaaase reply ff!!!

Groeten Michael

Verwijderd

Intel processors hebben de multiplier gelocked.. je kan alleen je fsb overclocken... tja en als die bij 117 niet werkt moet je het lager eens proberen :)

suc6

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Dit al es doorgelezen: [topic=153153/1/100] ?

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 11:55 schreef LilMic het volgende:
hey,

Ik wil mijn computer heel graag overklokken maar de AX63 is geloof ik gelocked.
Ik kan dus de FBS niet veranderen!!! Hoe doe ik dit nu???
Ik kan wel (natuurlijk) m'n Multiplier veranderen, die kan tot 117 x 4.0 hogere multiplier = no boot.
Nog ideen over wat ik aan dit rotding kan overklokken zodat ik een snellere comp heb?

ps m'n comp: Geforce 2 MX 100/200, Pentium II 400 mhz.
Aopen AX63 moederbord, 192.0 Ram, 6 gig (ja lach maar is nie lollig!!!) schijfruimte. Ik draai momenteel WIN98 maar wil Windows XP nog downloaden + installen.

alvast bedankt + de groeten!
Michael
Klopt niet helemaal wat je zegt. Je fsb is niet gelokt maar je multiplier. (jij zei anders om). Een Pentium II valt niet te unlocken dus kan echt alleen via fsb.

Wel gek dat je niet hoger komt want mijn P II loopt op een fsb van 142. (was ook gewoon 100). En dat was maar een P II 350. Nu loopt hij dus op 500 mhz 100% stabiel :) . Daarom verwacht ik dat jij ook wel hoger kan met misschien een extra cooler.

Het kan ook komen doordat je geheugen niet hoger als 117 mhz wil, heb jee 100 mhz of 133 mhz geheugen. 100 mhz dat stoopt meestal rond de 115 mhz. Ookal heb je 100 mhz geheugen ligt het hoog waarschijnlijk daaraan omdat je misschien wel de 550 Mhz >:) kan halen.

(ps : ik heb een AOpen Ax6bc moederbord)

Verwijderd

ik had precies dezelfde configuratie:

ax63, p2-400, 192 mb PC100

helaas voor jou kun je je voltage niet veranderen met dat moederbord, dat kan alleen op de PRO versie ervan... |:(

dus hoger dan 468Mhz zal je niet komen op dit bordje...
(na 117 FSB nokt het ding ermee, dan heb je meer volts nodig vanaf het mobo)

Ik heb een goedkope Celly 850 op 100 MHz FSB gekocht en mijn moederbord omgeruild voor een i440BX... Ik kan je zeggen: het is elke cent waard:

-sneller
-stabieler
-geen gekut meer et VIA drivers
-zuiniger :? hehe lol

Verwijderd

Topicstarter
nou dan zit ik dus vast op maximaal 468 mhz.
Kan ik niet zelf iets op het moederbord erbij kopen (meer volt ofzo) zodat ik em ietsje verder kan krijgen of zit ik echt stuck met die 468 mhz?
thanks, Michael

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:10
Lees eerst die FAQ Overklokken voor beginners eens door voordat je hier komt spammen |:(
Pagina: 1