Toon posts:

PC start, maar gaat na 4 sec weer uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wazig probleempje met m'n A7V133: ik heb m'n BIOS gereset door de CLRCMOS jumper kort te sluiten (zoals in de manual vermeld), en sindsdien start de PC meteen op als er 220V op gezet word. Niks mis mee, zou de 'On AC power loss: Restart' optie kunnen zijn. Het vreemde is dat hij na +/- 4 seconden ook weer gelijk uitschakelt.

Dit lijkt op een hangende ATX power button, maar dat is 't niet, want als ik die loskoppel, dan doet-ie precies hetzelfde.

24 uur de stekker uit het stopkontakt werkt ook al niet.

De lithiumcel die gebruikt word als CMOS backup battery werkt ook nog prima, en deze levert braaf iets meer dan 3V. Ook zit-ie goed in het houdertje.

De proc word ook al niet te warm, en krijgt voldoende koeling (H2O + 172W TEC)

En tenslotte: het verwijderen van alle niet direct noodzakelijke hardware (dus 1 DIMM in het mobo, verder alleen de proc + GFX kaart) bracht ook al geen soelaas.

Iemand een idee?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. Dus je krijgt hem helemaal niet meer opgestart :?

IPV jumperless jumpersettings natuurlijk ook al geprobeerd ?(niet dat ik enig verband zie, maar je weet maar nooit natuurlijk!)

En krijg je nog wel effe beeld, of helemaal niks meer?

edit:
Als er geen andere oplossing komen kunnen we nog een keer een hotswap van het bios proberen.. Tenminste... Als m'n bordje nog gaat werken ;)

Verwijderd

Probeer 'ns een andere voeding..?

Verwijderd

Hoe heb je dit bericht dan gepost? :D :P
Wat voor een voeding zit erin je pc?? Hoeveel Watt?

Verwijderd

...hij piept voor de rest helemaal niet??....

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 12:04 schreef xoploosx het volgende:
Hmm, te vroeg op Verstuur gedrukt :P

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 12:04 schreef xoploosx het volgende:
Dit probleem had ik bij de computer van mijn zusje...

Oplossing: nieuwe voeding d'r in, en probleem was opgelost :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 17:18
Misschien de optie 'Shutdown on fan1 fail' aangezet (dmv resetten cmos)? Dan moet je dus ff op de fan1-header een fannetje hangen, zodat je hem in het bios weer uit kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat zou kunnen ja, dat het een auto-shutdown is als een fan niet draait (die ik dus geen heb, zelfs geen CPU fab, want ik gebruik waterkoeling). Naja, dat valt nog te proberen dus.

Maar hebben ASUS mobo's daar ook last van, van die auto-shutdown als het fannetje niet draait? 'k wist dat Abit dat wel deed.

Binnenkort maar es ff m'n systeem uit elkaar slopen. 'k moet toch een voltage-mod uitvoeren.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 17:18
Ik dacht ook dat alleen Abit dat had, maar wie weet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, gisteren van de koeler van een vriend van me het fannetje gesloopt, en op de CPU fan connector gehangen. Joepie: ding start op.

Volgende probleem: het mobo herkent geen enkele HDD. Ik heb er 2x 30GB IBM DLTA-307030 inhangen, en een Maxtor 60GB disk. Een van de IBM's is primary master, de maxtor is sec. master, en de 2e IBM hangt op de onboard Promise UATA100 controller.

Geen van de 3 hdd's word herkend. Wederom: wazigheid plus. En 't lijkt me sterk dat de HDD's alle 3 overleden zijn.

Iemand een idee?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op vrijdag 05 oktober 2001 13:37 schreef DaBit het volgende:
Nou, gisteren van de koeler van een vriend van me het fannetje gesloopt, en op de CPU fan connector gehangen. Joepie: ding start op.
Hey.. Heb jij mijn koeler gesloopt ???? ;)

Nah, effe serieus.. Je kunt nu dus wel weer van een bootflop booten..

Misschien dan toch es een andere bios-proberen? Je weet nooit!

Verwijderd

Topicstarter
Heh, harddiskprobleem lag in een andere hoek: een powersplitter met een doorgeschuurde +12V en GND lijn. En dat zat lekker klem tegen wat metaal van de kast

Er lopen ook zo gruwelijk veel kabels/slangen naar boven toe in die kast, niet te filmen. En die randjes van 't metaal zijn ook al zo lekker bot, ahum.

Maargoed, alles is up & running again @ 1630MHz. Problems solved. Bedankt iedereen.
Pagina: 1