Wazig probleempje met m'n A7V133: ik heb m'n BIOS gereset door de CLRCMOS jumper kort te sluiten (zoals in de manual vermeld), en sindsdien start de PC meteen op als er 220V op gezet word. Niks mis mee, zou de 'On AC power loss: Restart' optie kunnen zijn. Het vreemde is dat hij na +/- 4 seconden ook weer gelijk uitschakelt.
Dit lijkt op een hangende ATX power button, maar dat is 't niet, want als ik die loskoppel, dan doet-ie precies hetzelfde.
24 uur de stekker uit het stopkontakt werkt ook al niet.
De lithiumcel die gebruikt word als CMOS backup battery werkt ook nog prima, en deze levert braaf iets meer dan 3V. Ook zit-ie goed in het houdertje.
De proc word ook al niet te warm, en krijgt voldoende koeling (H2O + 172W TEC)
En tenslotte: het verwijderen van alle niet direct noodzakelijke hardware (dus 1 DIMM in het mobo, verder alleen de proc + GFX kaart) bracht ook al geen soelaas.
Iemand een idee?
Dit lijkt op een hangende ATX power button, maar dat is 't niet, want als ik die loskoppel, dan doet-ie precies hetzelfde.
24 uur de stekker uit het stopkontakt werkt ook al niet.
De lithiumcel die gebruikt word als CMOS backup battery werkt ook nog prima, en deze levert braaf iets meer dan 3V. Ook zit-ie goed in het houdertje.
De proc word ook al niet te warm, en krijgt voldoende koeling (H2O + 172W TEC)
En tenslotte: het verwijderen van alle niet direct noodzakelijke hardware (dus 1 DIMM in het mobo, verder alleen de proc + GFX kaart) bracht ook al geen soelaas.
Iemand een idee?