Toon posts:

[mysql] DB toegang via 64kbps line ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een mysql database gaan gebruiken op een andere locatie dan waar deze nu is.
Op dit moment draait de DB op een van onze vestigingen en ik wil deze naar het hoofdkantoor brengen. De verbinding tussen de vestiging en het hoofkantoor is een 64kbps vaste lijnverbinding.
De DB bevat ongeveel 80.000 records en is zo'n 35mb groot.

Is het voor deze database (draait nu ongeveer een jaar) te doen om deze te benaderen via een 64kbps lijn ?

De reden waarom ik dit wil, is dat er op het hoofdkantoor meer server- en schijfcapaciteit is en er dagelijks 2x gebackupped wordt ipv 1x per week.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Stomme vraag, maar worden alle records ook dagelijks aangesproken?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. Er worden eigenlijk alleen maar insert's gedaan. Wel wordt er soms een query gedraaid waarbij een select wordt gedaan uit een tabel van 65.000 records (de grootste tabel).

Maar met de juiste indexen moet dit geen problemen opleveren toch ?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:40

Gerco

Professional Newbie

Het boeit niet hoeveel records die select moet doorzoeken, wel hoeveel records hij returnt.

maw. Hoeveel records moeten er over de lijn en mag dat een paar seconden duren?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Zal prima werken, zolang je niet teveel selects/inserts tegelijk doet.

Ondanks dat er tussen 'mijn' webserver en database server een 100Mbit lijn zit, gebruikt ie daar maar vrij weinig van... (64Kbit effectief ofzo :? ;) )

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:33
Inderdaad, capaciteit is over het algemeen het probleem niet. Ik neem aan dat je applicatie die de DB aanspreekt niet als een gek megabytes aan gegevens uit staat te spugen heel de tijd?

Enige dat er over de lijn gaat zijn de SQL-statements en een datastructuurtje met de resultaten die je terugkrijgt.

Zolang je je SQL een beetje netjes in elkaar hebt zitten (dus een LIMIT 10 als je alleen de eerste 10 records nodig hebt e.d.) dan is er niets aan de hand.

Grootste probleem met dit soort spul is meestal latency maar ook alleen maar als je veel insert/selects doet die meteen van elkaar afhankelijk zijn.

Maar eeh, waarom probeer je het niet een keer? Eventueel lokaal met een packetshaper ofzo?
Pagina: 1