Toon posts:

Is mijn laptop over te clocken..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zat er gisteren aan te denken om mijn Dell inspirion 18000 laptoppie over te clocken. Nu is mijn vraag natuurlijk of dat ook mogelijk is..?

Er is namelijk heeel erg weinig over te vinden, toch hoop ik dat iemand misschien iets weet te vertellen hierover..!?!

Hij draait momenteel op 750MHZ en over de koeling hoef ik me niet druk te maken, want deze zijn al extreem goed..!

Alvast erg bedankt.

Greetz, Johan

Verwijderd

Probeer SoftFSB eens. Veel andere mogelijkheden heb je niet.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij draait momenteel op 750MHZ en over de koeling hoef ik me niet druk te maken, want deze zijn al extreem goed..!
?! ligt er een beetje aan... >:) of wil je een waterkoeling in een koffer meezeulen? >:)

Ow ja geef ff specs want de meeste tweakers zijn te lui om op typenummer te zoeken :)
--< edit >--
ik tenminste dan :)
--</edit >--

xen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dank voor de reacties. Ik zal zeker dat softFSB eens gaan proberen.

Het probleem is nu juist dat ik niet echt veel specs weet. Is er misschien een tool om te achterhalen wat voor Moederbord erin zit..? Verder weet ik wel dat het een intel pentium 3 is met speedstep technologie.

Greetz, Johan

Verwijderd

het overclocken van een laptop lijkt mij hetzelfde effect hebben als het installeren van een sportstuur in een lada.....

Verwijderd

Hoezo? Wat is er 'minder' aan het overklokken van een laptop dan een desktop?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:35
Het overklokken van een laptop lijkt me niet echt soepel voor de warmte ontwikkeling....

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 15:23 schreef DaBit het volgende:
Hoezo? Wat is er 'minder' aan het overklokken van een laptop dan een desktop?
het mindere zit 'm erin dat de CPU niet echt de limiterende factor is voor een laptop. Oké, voor een koetje maakt het wel uit, maar overall......nah, ik zou de moeite niet doen voor je het weet smelt je CPU op je schoot :)

Verwijderd

Mwoah, mijn HP Omnibook 6000 P3-650 notebookje doet nou niet bepaald onder voor een desktopconfig, 3D prestaties even buiten beschouwing gelaten.

En die heatpipes die tegenwoordig gebruikt worden kunnen heel wat hebben...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Laptop overklokken werkt meestal wel goed alleen je batterijen zijn nog sneller op, en dat is iets waar alleen laptop gebruiker voor kiest die ze laptop als desktop gebruikt. :)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Ik heb een Inspiron 8000 (P3-800Mhz, 256MB, Geforce2 GO)
Ik heb em nu op 867 staan (met SoftFSB), het probleem is, dat zodra je op accu overschakelt de speedstep METEEN aangaat. Dus 433Mhz. Ook staan de fans altijd aan (verdomd irritant!). Ik heb nu ingesteld dat zodra de accu aangaat, hij terugschakelt naar 800Mhz (SoftFSB uit). Het werkt wel, maar ideaal is het zeker niet.

Verwijderd

Iemand bekend met het overclocken van een IBM Thinkpad 390X? Ligt een PIII-450 in met speedstep op een IBM 2626LOG moederbord.

Heb met SoftFSB geprobeerd de FSB te verhogen maar het moederbord staat niet in de lijst van SoftFSB :(

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Op donderdag 04 oktober 2001 18:11 schreef -OverSoft- het volgende:
Ik heb een Inspiron 8000 (P3-800Mhz, 256MB, Geforce2 GO)
Ik heb em nu op 867 staan (met SoftFSB), het probleem is, dat zodra je op accu overschakelt de speedstep METEEN aangaat. Dus 433Mhz. Ook staan de fans altijd aan (verdomd irritant!). Ik heb nu ingesteld dat zodra de accu aangaat, hij terugschakelt naar 800Mhz (SoftFSB uit). Het werkt wel, maar ideaal is het zeker niet.
Zoveel moeite voor die 67Mhz extra?
Volgens mij merk je dat amper.

Niet?
[Specs]

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Heeft iemand dat ooit gedaan? Waterkoeling in een notebook? Lijkt me best technisch als je dat voor elkaar krijgt. Misschien pompje en radiator in een lege bay?

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

heb zelf ook een inspiron 8000...met een 1Ghz dan...Helaas zal overklokken mij niet echt helpen...100MHz cas 3 geheugen zit erin :( Bovendien zijn mobile HDD's erg een bottelneck.

Wel cool dat je hem toch nog op hebt weten te klokken >:) Een echte tweaker klokt toch alles over!!?

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1