Broadcast naar verkeerde netwerk (win98)

Pagina: 1
Acties:

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje vaag probleem. Het is als volgt:

Ik heb hier een Windows98 Computer. Heb er een netwerkaart in hangen en een directe kabelverbinding naar een pocketPC (ipaq). Nu wil ik het volgende:

De directe kabelverbinding tussen PC en PocketPC is een Point-to-Point IP verbinding. beiden hebben een vast adres.
Ik zit ook op het netwerk. Deze krijgt zijn IP van een DHCP-server.
Op het 'echte' netwerk zit een embedded testopstelling met een webserver. het is de bedoeling dat ik de pagina's die ik op het embeddedsysteem kan bekijken op de pocketPC, of ze er mooi uitkomen qua opmaak.
Het programma waarmee ik het embedded systeem moet programmeren zend een broadcast uit om te zoeken naar een license server. echter hij broadcast de laatste tijd naar het verkeerde netwerk (richting pocketPC) en daardoor ben ik vleugellam :'(

Vraag in het kort.
Hoe kan ik in Win98 aangeven naar welk netwerk moet worden gebroadcast (255.255.255.255 zou toch alletwee moeten :? ). Dit is een computer op mijn werk. Dus een ander o.s, bijkopen van een ethernet voor pocketPC (ook werk) is geen optie. Het heeft een tijdje goed gedraaid, dus het zou mogelijk moeten/kunnen zijn. Als het niet mogelijk is hoor ik dat natuurlijk ook graar

Verwijderd

Een broadcast vind alleen plaats op het lokale subnet, tenzy er een DHCP-proxy tussenzit. Oplossing zou dus zijn de vaste IPŽs van beidde apparaten te veranderen in een IP adres buiten het subnet van het andere netwerk.

• Bart B
Ik kan niet het IP van de vaste netwerkkaart veranderen, wat ik al wel gedaan heb is het veranderen van de IP's van opcketPC en PC. ik heb geprobeerd:
Pc,PPC:
10.0.0.1 , 10.0.0.2
192.168.200.1 , 192.168.200.2

beiden zonder resultaat. Ik begin te denken dat het niet mogelijk is :'(

Verwijderd

Windows 2000 op die PC zou een stuk helpen in ieder geval:)
Maar als je zegt dat het eerst wel probleemloos werkte, zou je moeten kijken naar wat er is veranderd in die tussen tijd. Desnoods de- en her-installatie van de directe verbinding en PocketPC software...

• Bart B
Op donderdag 04 oktober 2001 12:22 schreef Mithjo het volgende:
Windows 2000 op die PC zou een stuk helpen in ieder geval:)
Maar als je zegt dat het eerst wel probleemloos werkte, zou je moeten kijken naar wat er is veranderd in die tussen tijd. Desnoods de- en her-installatie van de directe verbinding en PocketPC software...
Dat win2k helpt weet ik (draai het thuis ook) alleen heb ik een P-233 met 64MB geheugen. De boel wordt dan mega-traag.

Wat er veranderd is? daat heb ik ook aan zitten denken. Ik heb toendertijd een schone install gemaakt en daarop werkende gekregen, nu doet hij dat niet meer.
Voor de verbinding is geen specifieke pocketPC-software nodig. Gewoon Windows directe kabelverbinding.

Verwijderd

Tja..
Hmm, dus dat proggie dat een broadcast doet staat op de W98. Deze moet een License verkrijgen en gaat op zoek, maar in plaats van via de netwerkkaart naar buiten te gaan, gaat hij op zoek naar de licenseserver over de directe kabelverbinding?
Doorzoek het register/.ini-file of dat programmatje gebonden staat op de verkeerde verbinding. Probeer het ook eens als de directe kabelverbinding eruit is.

• Bart B
Als er bij de directe kabelverbinding geen IP is ingesteld dan doet het programma het gewoon goed
Pagina: 1