Toon posts:

probleem met terminal services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb terminal services geinstalleerd op mijn win2k server. Deze is via een of andere cisco-router verbonden met een aantal clients. Als ik op de clients die terminal-services client installeer, en ik ga connecten, dan zie ik in dat schermpje wel het domein staan, maar niet de servernaam eronder. Als ik connect op het ip-adres van de server krijg ik de melding: The Terminal Server has ended the connection.

Ik heb ook een testomgeving (2pc's met win2ksrv en win2kpro) en daarop heb ik het wèl goed draaien. Alle instellingen van TS op de test-server zijn gelijk aan die op de echte server.

Als ik computers ga zoeken op het netwerk en ik zoek naar de naam van de server vind hij hem ook niet, heeft er misschien iets mee te maken?

Iemand een idee?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waarschijnlijk staat de router dicht, en laattie o.a. geen broadcasts door.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
wat moet die router allemaal doorlaten voor Terminal Services? Weet jij dat, of waar ik dat kan vinden?

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
De poort die terminal services gebruikt is: 3389

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, als ik het ip-adres van onze webserver intoets, krijg ik wel gewoon een verbinding (die staat bij een provider). Zou dan echt die poort dichtzitten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken, het netwerk zit aan elkaar met een cisco-switch, en die switch zit weer aan een router die het netwerk met internet verbindt.

De switch staat intern helemaal open, dus het ligt niet aan het netwerk. Wellicht een veiligheidsinstelling op de server?
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan kijken of er bepaalde poorten op de server dichtzitten?

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:36

TF

bla bla

mmmm misschien zitter er poorten dicht op je server zelf

op server niveau dus. Vergelijk alle instellingen van je testomgeving met je Real-life omgeving.

waarschijnlijk zit je echte server veel meer dicht.
controleer ook of de service gestart is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met een hard IP lukt het wel. Met netbios naam niet?
Zoals ik dus al zei, laat die router waarschijnlijk geen broadcast door.

Op het moment dat hij een lijst van namen wkil gaan opbouwen, gat de client broadcasten, en als een router geen broadcast doorlaat zal er ook nooit een reply van dat andere segment terugkomen.

Vandaar dat het op IP wel lukt, dan weet de client de exacte weg te vinden.

Verder gebruikt de client een bepaald poort, maar ik weet dat de ICA client als terugbabbelpoort een poort gebruikt die er plekke door client/server word bepaald.
Random poort dus (bij ICA kan dat elke willekeurige poort boven de 1024 zijn).

Braaikamer - Smoke&BBQ

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
kan ook license probleem zijn als de connectie wordt gedropt.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1