Zip/Promise/IDE

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Net stelde ik een vraag over een probleem met een zipdrive (100) op een abit kt7 bord. Zip is heeel errruggg traaaaggg... Zit een HDD, ZIP100, dvd en cdrw op (dus behoorlijk vol)
Op donderdag 04 oktober 2001 10:01 schreef Darkvater het volgende:
Ik zelf heb een ASUS A7v133 en heb het opgelost door de ZIP op de internet Promise controller te stoppen. Daarvoor deed ie er echt een uur over om 100mb te copieren, nu nog maar 2min :)
twee vragen n.a.v. deze reactie:
-1 er zitten twee ide controllers op (het is GEEN raid bord) is het verstandig dit probleem op te lossen m.b.v. een extra pci kaartje?
-2 zou XP i.p.v. 98se er goed (of slecht) aan doen
N.b. ik heb die promise drivers geinstalled, maar dat hielp niks... Bios is geupdate.

Cogito Ergo Credo

• FoxzMan
  • Laatst online: 01-03 20:35
Als je die Zip-drive op een aparte-ide-poort zet dan zal het voor het hele systeem wel wat uitmaken.

Een Zip-drive maakt gebruik van de ATAPI-poort en heeft een snelheid van 16,6 MB/s (PIO-mode 4).

Al je andere drives maken denk ik tenminste van het ATA-33 protocol.
Als je die zip-drive op een aparte ide-kanaal zet, ipv dat je alles op drives bij elkaar op een kabel zet, zullen die andere drives geen hinder krijgen van de trage snelheid van je ZIP-drive.

Dus volgens mij zal je systeem wel wat sneller worden, maar verwacht er niet teveel van.

Over je 2e vraag weet ik het zo 1-2-3 niet.......

-

• jopiek
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 11:18 schreef FoxzMan het volgende:
Als je die Zip-drive op een aparte-ide-poort zet dan zal het voor het hele systeem wel wat uitmaken.

Een Zip-drive maakt gebruik van de ATAPI-poort en heeft een snelheid van 16,6 MB/s (PIO-mode 4).

Al je andere drives maken denk ik tenminste van het ATA-33 protocol.
Als je die zip-drive op een aparte ide-kanaal zet, ipv dat je alles op drives bij elkaar op een kabel zet, zullen die andere drives geen hinder krijgen van de trage snelheid van je ZIP-drive.
hij is op het moment zoo traag dat ie niet te gebruiken is en het hele systeem min of meer onderuit haalt, mijn eigen (systeem is van buurman) usb zip 100 is stukken sneller en zelfs de paralelle wilde beter...

Cogito Ergo Credo