Koolance 2 en leveranciers daarvan

Pagina: 1
Acties:

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 12:17
Ik ben van plan een Koolance 2 kast te kopen, echter ik ben heel hard aan het twijfelen tussen leveranciers.

Aan de ene kant is Alternate computers en aan de andere de OC-Shop

Nu biedt Alternate de Koolance 2 basis kast inclusief 300 watt voeding aan voor fl 594,= exclusief verzendkosten.

De OC-shop rekent fl. 595,=, maar dat is exclusief voeding. Met een voeding erbij kost de kast fl. 824,= exclusief verzendkosten.

Nu hoor ik over de OC-shop bijna alleen maar goede dingen, terwijl over Alternate nog wel eens slechte geluiden te horen zijn. Heeft iemand enig idee waar dit prijsverschil vandaan komt, of een echt overtuigende reden om dan wel niet bij de een of de ander te bestellen ?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Verwijderd

Is die voeding van die Koolance 2 kasten zo speciaal dan? Waarom vraag de OC-Shop er anders meer dan 200 gulden voor?

Zo niet zou ik die voeding ergens anders kopen..

en owjah en Alternate --> :r

• CrimsonRider
Volgens koolance is het een standaard voeding.
En is het systeem geschikt voor elke standaard ATX voeding.

Maar dan nog, prijsverschil van 200 piek, ik vind het nogal fors aan.

btw, de voeding die OC-Shop heeft is een Enermax 350watt PSU.

Zonder PSU is de kast trouwens 650 gulden bij OC-Shop. Geen 595.

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 20:52

Aapzak

Your genuine OS hopper

Dat prijsverschil komt denk ik door de voeding, zoals hierboven eigenlijk ook al gezegd is.

Ik denk dat Alternate (waar ik overigens prima ervaringen mee heb) geen Enermax voeding monteert en OC-shop wel. Die 350W Enermax is een tikkie duurder dan een standaard 300W voedingkje. En OC-shop is sowiezo niet goedkoop, dat scheelt ook.

De Alternate prijzen zijn trouwens vaak excl. BTW, wel ff in de gaten houden
edit:

ik zie dat 594 incl. is. Dan gok ik dat het verschil in de voeding zit. Dat zou ik gewoon ff telefonisch navragen bij ze. Als je toch deze kast koopt, koop dan ook de stilste voeding, zou ik zeggen. succes ermee (ben beetje jaloers, ik wil er ook zo graag 1, maar zit er voorlopig ff niet in :'( )

PSN ID: Aapzak

• CrimsonRider
Mailtje naar OC shop gestuurd. Blijkt dat zij de Koolance kasten aan Alternate leveren.

Ze zoeken het in ieder geval uit.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
het leuke is alleen dat er bij alternate eentje is gaan lekken (water + stroom = niet grappig)

ik zou dus even nadenken voor je er een aanschaft!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Dat ie is gaan lekken, is hun eigen fout.

Èèn van hun heeft het klemmetje om de slang te hard aangeknepen, zodat de slangpilaar van het waterblok scheurde, zodoende die lekkage.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
hey m_g_
wat toevie joh
heb ook een ocz titan :)
alleen nog geen vapo moet toch een voorrecht zijn om een oc-er te zijn

lol
Pagina: 1