Toon posts:

TCP/IP ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik had een vraagje, mŽn internet verbinding valt iedere keer dood, om de 5 minuten, maar als ik alleen netmeeting gebruik blijft die goed. Ga ik echter met een browser aan de gang, IE of Netscape, dan begint de ellende.. Hij kan dan paginaŽs niet vinden of doet er erg lang over en in het ergste geval kapt de verbinding ermee en zeggt de server kan geen verbinding maken.. Erg balen dus.. Ik heb aleen het TCP/IP protocol geinstalleerd, dat moet toch goed zijn? Of kan het protocol "defect" zijn?

Bvd. Gerjan

Verwijderd

Ik verplaats 'm voor je van HA naar I&T. Daar zul je beter antwoord krijgen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmm... Lijkt me niet dat het protocol kapot zou gaan eerder de drivers voor het protocol :P. Maar ik heb dezelfde problemen gehad onder Win9x met m'n pptp ADSL verbinding. W2K geinstalleerd, no more problems...

...en de standaard routerfunctie van W2K is ook :9

Forget your fears...
...and want to know more...

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
proxy geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen proxy geinstalleerd tot zo ver ik weet... Heb alleen Norton Antivirus lopen.. Ik weet dat die ook gebruik maakt van het protocol aangezien hij een melding gaf toen ik het verwijderd had... het is echt maf.. Of ik nu inbel met mŽn isdn of analoge adapter of modem steeds problemen..........

Wordt er gek van, alles al tig keer geformateerd en steeds het zelfde.. I begonnen nadat ik ISDN heb gekregen, maar alles zit volgens het boekje aangesloten....

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
knalt je DNS er niet gewoon steeds uit?

Ik bedoel dus de dns van je provider. Als je netmeeting eenmaal draait dan blijft die wel draaien die gaat op IP verder i.p.v. een mooi naampje.

Had er zelf ook weleens last van, dat mijn icq bleef draaien terwijl ik niet meer kon surfen.

Dan lag de DNS van chello weereens plat.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb inmiddels 8 providers geprobeerd, en dan zijn die DNS servers allemaal bagger... Maar hoe moet je die DNS nu instellen... bij geavanceerde eigenschappen van TCP IP staat een hoop, geen idee wat het is!

bvd.

Gerjan

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Heb je je IP-protocol er al eens afgeschopt en er opnieuw opgezet?? zou kunnen dat er een rotte file in zit die door je browser word aangesproken..... Anders de browser opnieuw installen/upgraden....

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al geprobeerd... werkt dus ook niet... Heb alleen nog niet een browser geupdate.. kijken of dat wat uithaald.. Als ik hem teminste goed kan downloaden. Hoe kun je IE van je computer verwijderen? Ik kan hem niet via software vinden

• Aetje

Aetje

DNS instellen:
Ga naar "Externe Toegang"
Selecteer de internet verbinding.
Rechter muisklik, properties.
TCP/IP settings.
Primary and secondary DNS servers -> Hier invullen.

Ik gebruik zelf altijd 62.100.30.228 als 2ndary, die is van TMFWeb en ligt er (bijna) nooit uit. DNS servers zijn altijd volledig toegankelijk, je hoeft die van je provider nie te gebruiken :)

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
zo leer je dus ook weer wat, Ik dacht dat ze dus wel provider afhankelijk waren. Ik heb inmiddels IE 6 gedownload, kijken hoe dat gaat....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dus geprobeerd, maar ik ben er weer vanaf gegooid, het is zo maf, als ik veel surf haal ik nog geen 2 mb binnen voordat ik er af lig, als ik alleen iets download dus zonder browser of wat dan ook, dan haal ik zonder problemen 20 mb tot....

Echt maf dus

handmatig een dns instellen werkt dus ook nie.....

Iemand nog meer ideeen

• Aetje

Aetje

Zoals ik al eerder zei... W2K als OS nemen? Heb met ADSL het zelfde probleem... Kan zelfs nix meer zenden als et gebeurt (ontvang nog wel). Zal wel bug in Win9x zijn.

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
Klein probleem, ik gebruik Win2000 al lang...

iemand nog meer ideeen....

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Alle software, die op de achtergrond draait, afsluiten en dan testen of het verschijnsel zich voordoet. Dus ook norton, alles. Nog steeds problemen, dan weet je niets, geen problemen meer, dan is het één van die progjes.
Pagina: 1