Toon posts:

KT7-RAID Piept als hij uitstaat!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ABIT KT7-RAID en hij loopt voor de rest lekker maar als ik hem afsluit komt er na een paar seconden een rare piep uit de PC in de omgeving van Proc/Koeler. Ik heb al een andere voeding geprobeert dus daar ligt het niet aan. Fanprotect in BIOS is het ook niet want die staat gewoon uit. Het is best wel vreselijk irritant als hij zo staat te piepen als m'n bak uit staat. Het enige wat ik kan doen is de stroom er d.m.v. van het knopje op mijn voeding eraf te halen, dan houd het op. Weet iemand hier meer van???
Heb al gezocht maar leverde niet veel op!

Thx.

Specs:

Abit KT7-RAID Bios 3R
Thunderbird 900 Mhz
G550 Dualhead
IBm DJNA bla 13 gig
SB Live! 1024

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me dat er een electronisch onderdeel kapot is.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Klinkt alsof de voeding een probleem heeft om de +5V standby spanning op voldoende hoogte te houden. Dan wil er wel eens een piepje uit de PSU komen... Ga eens na hoeveel devices (WOL netwerkkaarten/modems, randapparatuur) er op de +5VSB is aangesloten, evt wat eraf gooien.

Of een sterkere PSU kopen...

Andere mogelijkheid is dat de PSU de 5VSB niet goed afvlakt waardoor hij gaat brommen... Maar brom is geen piep dus dat lijkt me niet.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300 Watt Low Noise voeding, heb er 3 geprobeert en alle 3 hebben ze hetzelfde probleem, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

Verwijderd

Als je hem laat doorgaan met piepen, en je drukt op de Start knop, gaat de PC dan weer aan, en krijg je ook foutmeldingen ?

PS Probeer anders eens de ZT final BIOS, dat is de laatste BIOS die zin heeft op een KT7-RAID ( Nieuwere zijn meer voor een KT7A (-RAID) )

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helemaal niks. PC werkt echt prima. Het enige is dat als hij uit staat dan hij dan gaat piepen. Haal ik de stroom eraf dan stopt hij en als ik dan de stroom er weer op zet dan piept hij niet meer. Het is gewoon irritant als dat ik hem steeds als hij uit gaat van de stroom moet afhalen. Ik weet het echt niet wat het kan zijn.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Rijt alle kabels eens uit de achterzijde MUV de netvoeding als ie uit staat. Kan ook slechte aarding van de monitor zijn...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Ik zou toch eens die ZT bios proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat met die kabels geprobeert, geen succes.
Ik heb nu nog een andere voeding even uit een andere comp gesloopt, ga die maar eens proberen. Heb ook de nieuwe BIOS, geen effect. Snap er nog steeds geen ruk van.

Verwijderd

Maakt het piepje soms ook een anderre toon en/of hoor je die piep ook langzaam verdwijnen als je de voeding uit zet of is het echt in een keer uit?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de stroomkabel of het switchje op mijn voeding omzet begint het piepje te stotteren en dan gaat hij uit. Duurt 5 seconden ofzo.

Verwijderd

En alsi het systeem aanstaat hoor je niets ? ( Het kan natuurlijk ook dan overstemd worden door de andere geluiden in de PC.)

Het lijkt of er een klein onderdeeltje dat in het circuit van de ATX aan/uit schakelaar op het moederbord een beetje gaar is, en 'reutelt' als er stroom op staat. ;(

Maar om er wat aan te doen, moet je het onderdeel eerst vinden, en nog moeilijker, dan moet je het vervangen. En solderen op het moederbord hiervoor, zal niet makkelijk gaan...

// Volstrekt off-topic :
Hoe bevalt trouwens die Matrox G550 ? Heb je misschien ook ook kunnen vergelijken met bijvoorbeeld een Geforce2 kaart ? Ik ben vreselijk benieuwd wat de resultaten met die kaart zijn. ;)

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Hee, Remi. Je bent niet alleen ;)

Ik heb nml presies hetzelfde probleem. Snap er geen fuck van :?

Heb jij de Jumper op je mobo ook op Power saving mode 1 staan? Ik vermoed nml dat bij de laatste bios er wat veranderingen mbt de power saving bugs zijn uitgevoerd.

bij mij is het niet echt irri hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik ga eerst maar eens even een andere koeler erop zetten, kijken wat dat doet. Dan zien we wel weer verder. Heb de tijd, vind het alleen wel irritant, en ik heb geen idee waar ik mijn jumper op heb staan, heb ik daar een jumper voor?

Wat betreft die g550: Prima kaart, leuke 3d support ook nog. CS enzo in 1024 gaan gewoon vloeiend en DVD ziet er echt mooi uit, en het is wel leuk dat je je DVD op de secondary kan laten spelen en op je eerste gewoon nog CS spele.. :9:9

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 10:07 schreef KillerAce_NL het volgende:
Lijkt me dat er een electronisch onderdeel kapot is.
dat lijkt mij ook :+

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:45

LopeZ

Too much is never enough

Ik weet dat er een firmware update is voor een stel u5 seagate schijven zijn die dus ook last hebben van een piep als de comp uit gaat. Mijn tip, kijk eens bij ibm of zoiets ook bestaat bij die schijven.

Verwijderd

heb ook dat probleem met het piepje gehad tijdens het uitzetten van de computer
bij mijn zat het in de harde schijf (seagate)

desa

Verwijderd

Probeer je luidsprekertje een los te halen. Als het dan niet meer piept weet je in ieder geval dat het iets met het moederbord te maken heeft.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25

AzzKickah

06-CENSORED

Op zondag 07 oktober 2001 12:57 schreef tiethoff het volgende:
Probeer je luidsprekertje een los te halen. Als het dan niet meer piept weet je in ieder geval dat het iets met het moederbord te maken heeft.
??? :? Die logica snap ik ff niet... Zal wel aan mij liggen?
Pagina: 1