Toon posts:

Casema/wanadoo cable premium snelheden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik keek net voor de grap op de casema site omdat ik hoorde dat wanadoo cable hier in alphen a/d rijn beschikbaar was

Maximum snelheid downstream 512 kbit/s
Maximum snelheid upstream 128 kbit/s

maar ik heb al zoveel verhalen gehoord over casema dat het kloten van de bok is...

vraag 1: aan iedereen die wanadoo cable premium heeft, welke snelheden haal je gemiddeld

ik gebruik nu mxstream en die is maximaal 512/64
waarvan ik 100% van de tijd ook het maximale van zo'n 53kb/sec kan halen, upload is een ander verhaal die valt nog wel eens in elkaar, maar 6kb/sec is toch crap....

dus mijn vraag 2: hoe zit het met de uptime van casema en haal je ook daadwerkelijk gemiddeld het maximum of is het meestal onder de 10kb/sec en af en toe eens 50 of zo

het liefst antwoorden van mensen die in de buurt van alphen a/d rijn wonen, ik kon op mordax.nl nix vinden over mijn woonplaats helaas :(

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
op www.speedtest.nl ook niet?

Je kunt een berichtje plaatsen in casema.com21, daar zitten denk ik wel Alphenaren.

Ik zit in Utrecht. Heb het nu twee dagen: constant precies 64 KB down en 15,8 up. Als je met volle kracht upt, hou je weinig download over, maar toen ik met 10 K aan het uppen was, downde ik nog gewoon met 60 K of zo. Ping van 26 ms naar www.uu.nl *D Zie ook mijn topic Casema: het kan dus wel!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Ik zit ook in Utrecht, gemiddeld zo'n 60 a 70 KB downstream, upstream weet ik niet.

weinig tot niks..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 10:31 schreef Marger het volgende:
Als je met volle kracht upt, hou je weinig download over, maar toen ik met 10 K aan het uppen was, downde ik nog gewoon met 60 K of zo.
dat klinkt beter dan mxstream dus...

mxstream is ongeveer maximaal 60kb/sec down
en 64kbit waar ik nog nooit hoger ben gekomen dan 6.4kb/sec

en als je met mxstream upload met 5+ kb/sec dan is er geen ruimte voor ack meer en is dus automatisch mijn dowstream zo'n 3kb/sec

mxstream is we relext..
maar als je aan het uploaden slaat ermee dan is een isdn lijn zelfs beter

Verwijderd

Topicstarter
Resultaten voor woonplaats : Alphen aan den rijn
Provider Wanadoo/Casema
Abonnement Wanadoo Cable Broadband Premium
Modem COM21
Snelheid (KByte/sec) 68.27
Afwijking 1
Users 1
Tests 10

nou het lijkt erop dat casema de poep stampt uit mxstream

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Een goede vriend van me heeft ook Wandoo Cable Permium.
Alphen aan den Rijn, Kerk en Zanen.
Hij haalt lekkere downloads, beter dan mijn Slaxtream verbindingkje :r
rond de 65 kb/s en up rond de 13 kb/s :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 13:17 schreef thesith het volgende:
Een goede vriend van me heeft ook Wandoo Cable Permium.
Alphen aan den Rijn, Kerk en Zanen.
Hij haalt lekkere downloads, beter dan mijn Slaxtream verbindingkje :r
rond de 65 kb/s en up rond de 13 kb/s :)
thanx man!
dit antwoord geeft de doorslag

(zou iemand ooit gedacht hebben dat er iemand gek genoeg was om zijn mekstriem in et ruilen voor kazema :) )

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ken ook ook nog iemand in Utrecht met Casema, als ze geluk heeft doen ICQ en MSN het en kan ze af en toe een site bezoeken, downloaden gaat tussen de 0 en 1 kb/sec. Uploaden gaat niet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Klein nadeeltje van Casema: de datalimiet. Deze is bij Casema 4000 mb down en 1333 up en bij MXstream wordt een FUP gehanteerd die in de buurt van de 30 gig ligt. Is wel een groot verschil dus.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op donderdag 04 oktober 2001 14:34 schreef dreeke het volgende:
Ken ook ook nog iemand in Utrecht met Casema, als ze geluk heeft doen ICQ en MSN het en kan ze af en toe een site bezoeken, downloaden gaat tussen de 0 en 1 kb/sec. Uploaden gaat niet.
Dat zal waarschijnlijk over Wanadoo Cable Basic gaan, hier gaat het over Wanadoo Cable Premium, das een heel ander systeem.

Ik heb zelf ook Wanadoo Cable Basic en heb wat meer geluk, behaal snelheden tot 8 kB/s.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

8 kb/sec
wat een geluk :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op donderdag 04 oktober 2001 14:35 schreef Heineken het volgende:
Klein nadeeltje van Casema: de datalimiet. Deze is bij Casema 4000 mb down en 1333 up en bij MXstream wordt een FUP gehanteerd die in de buurt van de 30 gig ligt. Is wel een groot verschil dus.
Bij Casema geldt ook gewoon een FUP hoor, Er wordt wel 4 GB vermeldt, maar in de praktijk heeft meer dan 4 GB downloaden geen consequenties.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Kid Buu
  • Laatst online: 01:27

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op donderdag 04 oktober 2001 09:59 schreef bl00dhound het volgende:
ik keek net voor de grap op de casema site omdat ik hoorde dat wanadoo cable hier in alphen a/d rijn beschikbaar was

Maximum snelheid downstream 512 kbit/s
Maximum snelheid upstream 128 kbit/s

maar ik heb al zoveel verhalen gehoord over casema dat het kloten van de bok is...

vraag 1: aan iedereen die wanadoo cable premium heeft, welke snelheden haal je gemiddeld

ik gebruik nu mxstream en die is maximaal 512/64
waarvan ik 100% van de tijd ook het maximale van zo'n 53kb/sec kan halen, upload is een ander verhaal die valt nog wel eens in elkaar, maar 6kb/sec is toch crap....

dus mijn vraag 2: hoe zit het met de uptime van casema en haal je ook daadwerkelijk gemiddeld het maximum of is het meestal onder de 10kb/sec en af en toe eens 50 of zo

het liefst antwoorden van mensen die in de buurt van alphen a/d rijn wonen, ik kon op mordax.nl nix vinden over mijn woonplaats helaas :(
Ik heb Wanadoo Premium in odijk (ligt zo'n 10 km van utrecht). Bij mordax haal ik down 68 kb/s en up 18 kb/s. Maar in de praktijk haal ik down 63 kb/s en up 16 kb/s.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 15:44 schreef Perfect_Cell het volgende:

[..]

Ik heb Wanadoo Premium in odijk (ligt zo'n 10 km van utrecht). Bij mordax haal ik down 68 kb/s en up 18 kb/s. Maar in de praktijk haal ik down 63 kb/s en up 16 kb/s.
dat klinkt bijzonder goed :P

hoewel ik wel zit te wachten op echt breedband
(zoals in canada, daar heb je voor omgerekend 150 piek per maand een lijn van 150kb/sec up en 350 down of zo :9~

@home is snel maar ook heel lullig gecapped up 16kb/sec omhoog , en niet verkrijgbaar bij mij :(

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben momenteel aan het verhuizen naar Delft, en ik zal daar ook een Casema Broadband verbinding krijgen.

Volgens www.mordax.nl is de snelheid daar 46 kb/s.

Mja ach...
Kan sneller..

• AMDFreak
  • Laatst online: 10-08 20:09

AMDFreak

Intel is zo..

Ik haal toch wel gemakkelijk de 60+ hoor! (eitje zelfs)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik woon in Amstelveen en heb ook Wanadoo Cable Premium. Snelheden zijn zeker goed. Op speedtest haal ik soms zelf 84 kb/s of hoger, maar meestal zit het zo rond de 70 kb/s. Downloaden zonder downloadaccelerator haal ik meestal ook wel 65 + kb/s. Met een downloadaccelerator kom ik vaak aardig dicht tegen de 80 aan.

Upload is wat minder. Het hoogste wat speedtest heeft aangegeven is 18 kb/s, maar meestal haal ik ca. 10 kb/s.

Het grootste nadeel vind ik de ping. Ik cs of q3a heb ik eigenlijk altijd een ping van 90 of hoger. Dit in tegenstelling tot isdn (wat ik eerst had), waar ik een ping van 60 a 70 had.

Verder heb ik vaak dat casema de verbinding verbreekt, en dat m'n freesco router niet automatisch opnieuw kan inbellen. Dan moet ik eerst de stroom van het kabelmodem halen, voordat freesco weer kan inbellen. Ik weet echter niet of dit een fout van casema is, of dat het aan m'n router ligt... Waarschijnlijk zal het het laatste wel zjn... ;)

Voor de rest mag ik zeker niet klagen (ik heb ook geen alternatief, behalve de kpn, dus..). Download en upload limits zijn idd ook gewoon FUP. Pas als er klachten uit de buurt komen gaan ze gebruikers nameten, en waarschuwingen uitdelen. Dit heeft de helpdesk bevestigd. Ik heb er verder dus ook nooit van gehoord, terwijl ik zeker weet dat ik (ver) over die 4 gig heen ga...

Eat my shorts !

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Casema vind ik de laatste tijd toch meer tot 1 van de betere kabelproviders behoren hoor!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik haal hier minimaal 65 kb/sec...

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49
Ik zou Casema dus ECHT NIET aanraden, ja ik zegt dit zo om even alle (over)positieve reacties hier te compenseren...

Ik heb namelijk zelf al bij 5 vd 7 mensen die ik ken hun broadband Basic of Premium (werk allebei via dezelfde techniek) hun aansluiting moeten nalopen en bij alle 5 lag het niet aan de computer thuis of wat dan ook, er waren allerlei problemen met verbinden (geen Gateway, wel verbonden geen dataverkeer etc. etc.). Bij de andere 2 werkt het vlekkeloos om een of andere buitenaardse reden :? |:(

Ik heb bij alle 5 echt werkelijk alles geprobeerd, draden vernieuwd, 100x modem reset, casema tig keer gebeld en zelfs opnieuw alles geïnstalleerd !.
Nix geen oplossing.

Dit alles speeld zich trouwens in Maarssen af, bij Utrecht, dat het bij jou ook zo is zeg ik niet, maar wees op je hoede !

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Mja, Ik zelf heb ook Wanadoo Broadband Premium besteld!! binnen 3 weken komen ze installeren :P

hier in Den haag is de speed ook boven de 60!!!

Wanadoo Rulez!!!!!!

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Ik heb dat premium verbinding sinds gisteren (Utrecht) en ik ben zeer tevreden.
Gemiddeld 65 tot 70kbs

Volgens speedtest.nl heb ik 80 down en 17 up

Specs Computer

Verwijderd

hier een casema gebruiker

de service is gewoon slecht

als het werkt dan werkt het ook goed geen klachten

maar als je problemen heb word je van het kastje naar de muur gestuurd de service is om tejanken.

ik vond het altijd een goed product tot de laatste 2 maanden het begint weer telijken op die klachten van 2 jaar terug teveel abbos op de wijkkast

verbinding valt er regelmatig zomaar uit slechte ping bij games niet stabiel

download speed is stabiel upload kan wisselen

en de newsserver is helemaal omtejanken en om dan nog maar optehouden over die mailserver van ze

heel vaak mail storing zeker 5 keer in een maand als het niet meer is en het probleem word dan afgescheept van " sorry we hebben een mailbomb gehad"

ik ben nog in afwachting of het beter gaat worden anders ben ik weg

-- Utrecht 3534

een ontevreden com21 premium gebruiker

trouwens als me meer info wilt lees news:alt.casema.commentaar
news:casema.com21

suc6 met je keuze maken

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
WOOOOOOOOOOOOOT!!!!!

ik heb mijn neef ff zijn internet laten testen op speedtest.nl (hij woont 2 straten verder op)

en dit zijn zijn resultaten:

DOWNLOAD IS 68.3
UPLOAD IS 17.1
CONNECTIONS 363.2
PING IS 32.0

Vet kicke gek!!!!!!!!

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

jajaja :)

Enneh, je moet dus geen gebruik maken van die cd die je krijgt.. (want dat zorgt alleen maar voor troep!)

Gewoon ff RasPPPoE
Ik upload a.s. dinsdag wel ff die file want dan komt die casema monteur :) YEAH!!
Eigenlijk zou die vorige week dinsdag komen, maar dat ging niet door ivm de begravenis van Prins Claus!

Pagina: 1