ZIP-100 probleem

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Mijn buurman heeft het volgende probleem:

Abit KT7 met ZIP100 (ide), HDD 10 Gb, Abit CDR en Abit DVD. OS is 98se

Als ie de zip benadert gaat dat heeeel errug traag (en het systeem crasht bijna).
We hebben al verschillende mogelijkheden geprobeert, maar geen van allen lijkt te helpen...

Hoe is dit op te lossen (extra pci controller voor ZIP-drive misschien???)

Zou final XP goed doen of het nog erger maken???

Cogito Ergo Credo

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik zelf heb een ASUS A7v133 en heb het opgelost door de ZIP op de internet Promise controller te stoppen. Daarvoor deed ie er echt een uur over om 100mb te copieren, nu nog maar 2min :)

Oh, en als je de zip snel uit wil hebben, druk op het eject knopje, en daarna een rechtermuisclick op de zip drive in verkenner. KOmt ie gelijk uit :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zelfde hier met de Asus A7V. ZIP 250 veroorzaakte problemen met de onboard IDE... Alleen op een van de promise kanalen werkt ie lekker :9

Forget your fears...
...and want to know more...

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 10:01 schreef Darkvater het volgende:
Ik zelf heb een ASUS A7v133 en heb het opgelost door de ZIP op de internet Promise controller te stoppen. Daarvoor deed ie er echt een uur over om 100mb te copieren, nu nog maar 2min :)

Oh, en als je de zip snel uit wil hebben, druk op het eject knopje, en daarna een rechtermuisclick op de zip drive in verkenner. KOmt ie gelijk uit :)
is dat gewoon die driver (promise 100 ata), er zitten namelijk maar 2 ide controllers op (en 2x2 = 4 dus alles in gebruik...)

Gelieve niet meer te reageren i.v.m. nieuwe post op I/O thread

Cogito Ergo Credo