Toon posts:

[UPC] Lach maar.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gister vrij genomen van me stage om ervoor te zorgen dat me pc'tje aangesloten kon worden op het chello netwerk. Na TWEE en EEN HALVE MAAND zou dan eindelijk de monteur eens even langs komen. De hele dag heb ik me te pleuris lopen vervelen en maar lopen wachten op iemand die me avond in ieder geval weer goed kon maken. MAARRRRR u raad het al....GEEN MONTEUR. Ik had @#%&^#%@&* die bekabeling, modem en kabelkastje zelf ook wel kunnen aanleggen, daar heb je echt geen monteur voor nodig (alleen wat gereedschap). Als je je niet aan afspraken kan houden zorg dan voor een doe-het-zelf-kit ofzo. Dit is echt schandalig gewoon.

KOT SAMENGEVAT: UPC BEDANKT VOOR JE GEWELDIGE SERVICE!

p.s.Als deze post hier niet thuis hoort sluit hem dan maar. Ik heb in ieder geval ff wat van me af kunnen schrijven.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Op donderdag 04 oktober 2001 09:06 schreef SlowMo het volgende:
Ik gister vrij genomen van me stage om ervoor te zorgen dat me pc'tje aangesloten kon worden op het chello netwerk. Na TWEE en EEN HALVE MAAND zou dan eindelijk de monteur eens even langs komen. De hele dag heb ik me te pleuris lopen vervelen en maar lopen wachten op iemand die me avond in ieder geval weer goed kon maken. MAARRRRR u raad het al....GEEN MONTEUR. Ik had @#%&^#%@&* die bekabeling, modem en kabelkastje zelf ook wel kunnen aanleggen, daar heb je echt geen monteur voor nodig (alleen wat gereedschap). Als je je niet aan afspraken kan houden zorg dan voor een doe-het-zelf-kit ofzo. Dit is echt schandalig gewoon.

KOT SAMENGEVAT: UPC BEDANKT VOOR JE GEWELDIGE SERVICE!

p.s.Als deze post hier niet thuis hoort sluit hem dan maar. Ik heb in ieder geval ff wat van me af kunnen schrijven.
damn! echt wel klote! ik heb gelukkig @home waar bij alles in 1 keer goed ging. die monteur was er op de minuut nauwkeurig! :) internet is ook tering snel! :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd

Suckt man :(

Ik heb zelf ook meer dan een jaar moeten w88 op mijn DSL aansluiting. Maar na een afspraak kwam de monteur toch echt meteen.

Ik hoop voor je dat je binnenkort snel van je chello mag genieten.

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:51

Jap

No worries

KORT SAMENGEVAT: UPC BEDANKT VOOR JE GEWELDIGE SERVICE!
[upc mode]
eeuh ja graag gedaan :?
(moesten we ook daadwerkelijk komen dan :? )
[/upc mode]

UPC= sim-pel nl: helemaal niets

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Verwijderd

Ok, dat die gast niet komt opdagen is geen stijl natuurlijk, maar ik ga toch een heel klein positief puntje van UPC aandragen. Ik heb sinds een jaar ofzo Chello, en 2 maanden geleden heb ik een blikseminslag gehad. Hier en daar wat dingen doorgebrand, inclusief de chello modem. Ik die gasten bellen, sochens om 11 uur. Savinds om 6 uur had ik een gloednieuwe modem staan, no questions asked. Dus wat dat betreft: Hulde!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij ons kwamen ze meteen :)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Bij mij kwamen ze na 3x bellen ook meteen (ik heb een kutverbinding), modem verwisseld, nog steeds kutverbinding (veel PL en hoge ping) zegt die monteur dat het alleen op te lossen is door een nieuw type modem (een motorola, geen Lancity) en die krijgen alleen de nieuwe abonnees! De enige manier waarop ik dus van me gare verbinding af kan komen is me abbo opzeggen en een nieuwe abbo nemen :(

:r cHELLo bedankt! :r

Mijn iRacing profiel

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Hier ook wat positief nieuws. Toen ze ongeveer een jaar geleden Chello kwamen aansluiten waren ze ook op tijd, met z'n 2en zowaar. En vanaf het begin de max snelheid gehaald, bijna nooit down en het gaat nog steeds perfect.

• IschaGast
  • Laatst online: 25-11-2025
Hey dat had ik ook!!

Gewoon geen monteur, weer opnieuw chello gebeld weer een afspraak gemaakt wederom geen monteur.
Uiteindelijk kwamen ze bij de derde afspraak wel opdagen!!

UPC sucks :r

Overigens werkt het bij mij nu wel allemaal lekker. Weinig problemen met chello. Merk wel dat ie sneller is dan bij sommige andere mensen. Misschien komt dat wel omdat ik in amsterdam woon en weinig mensen bij mij in de buurt chello hebben :?

Maar 1 ding is zeker volgende keer geen chello meer voor mij *D

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 21:55
lees even artikel 4.2 vanje algemene voorwaarden

Leverd je fl 50,- op

(ervaring)

1+1+1 = 1

Verwijderd

KPN was veel erger met MXstream... ik w8en en w8en op mijn aansluitubg duurde al veel langer dan die beloofde 2 weken.
Toen kwam eindelijk mijn doe-het-zelf pakket binnen, ik blij... ik beginnen met aanleggen... al meteen gekut, IK heb geen ISRA punt, en er waren 2 aansluitingen in huis die zich in de muur al splitste... LAME KPN ik dacht dat zij zouden onderzoeken of t bij mij mogelijk zou zijn :( Nou voor de Meeste mensen zou dat doe -het-zelf pakket dan al niet eens meer kunnen. Ik uiteindelijk...latjes van de muur gesloopt kabel eruit gerukt... en zelf alles gesplitst etc... alles netjes nog kunnen wegwerken... NAJA zo hoort t dus echt niet te gaan... en DIE LAME HANDLEIDING STAAT DUS OOK NIKS, ook niet hoe je die phone plugjes moet aansluiten (hoe je ze moet strippen, kleur op welke sleufje in dat plugje).

Veel gekut... en alles aangesloten... Ik software installen... Ik zo DAMN hoe ga ik inloggen... KPN had mij nooit paPIEREN gestuurd met mijn login naam en password... Wat een sukkels... Naja das mijn verhaal Maar alweer een tijd geleden Hehe :)

Verwijderd

Haaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaa

Lucht wel op ja >:)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Op donderdag 04 oktober 2001 12:12 schreef Fatamorgana het volgende:
Hier ook wat positief nieuws. Toen ze ongeveer een jaar geleden Chello kwamen aansluiten waren ze ook op tijd, met z'n 2en zowaar. En vanaf het begin de max snelheid gehaald, bijna nooit down en het gaat nog steeds perfect.
Bij mij hetzelfde.
Ze stonden met z'n 2en 's ochtends voor de deur en ze wisten precies waar ze mee bezig waren. Beide hadden duidelijk kennis in huis. Op een gegeven moment had ik ook een kutverbinding, dus ik bellen en een paar dagen later stond de monteur voor de deur (precies volgens de afspraak). Het probleem was snel opgelost en ook deze man wist precies waar hij het over had.
Misschien dat ze hier in Friesland de beste mensen hebben zitten ??

Oke, laatst waren er andere problemen, alles ging plat, ook de telefoon. Toen moest er wat gebeuren in het netwerk buiten mijn huis, en toen ging het een stuk moeilijker. Ook deze problemen zijn nu weer opgelost en de snelheid is weer 155 KB/s :)

Je moet alleen soms wel ff een beetje boos worden aan de telefoon, en laten merken dat je wel weet waar je het over hebt, dan wordt je een stuk serieuzer genomen.

Verwijderd

Ben niet helemaal postief over UPC....

Had ooit met die gozers van UPC een afspraak om 14:30...
Komen ze pas om 17:30.. :(

Had ik eerder nog gebeld om 16:00... vertelt een een leipe telefoon miep mij dat er nooit een tijd afspraak gemaakt wordt. :r

Toen ik namen gaf van de personen, waarmee ik de afspraak gemaakt had, werd ze stil en kon ze alsnog niets voor mij doen en moest ik maar wachten(?).. :? :?

Maar goed.. heb nu kabel en gaat leukkeur snel.. 8-)

Verwijderd

Wat lopen jullie nou te z**ken!!

Jullie HEBBEN DE MOGELIJKHEID!! om te kunnen internetten via kabel/ADSL!

Hier in deze uithoek zitten we nog steeds met een gaar 56k modempie MP3 binnen te halen met 5k/s!!!!!!!

Tring...
"U speekt met UPC goedemiddag"
"Nee meneer uw gebied staat in de planning maar voorlopig nog geen kabelinternet!"
"Oh, u belt al 10 keer per week?(godzijdank een gratis 0800 nummer!!!!!!!!!),"ehh ja belt u over 2 weken maar weer...dag meneer" tuut tuut tuut.....

En jullie maar klagen!!!!!!!!!!!!

Pino

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op donderdag 04 oktober 2001 16:16 schreef pinolief het volgende:

Hier in deze uithoek zitten we nog steeds met een gaar 56k modempie MP3 binnen te halen met 5k/s!!!!!!!

Tring...
"Nee meneer uw gebied staat in de planning maar voorlopig nog geen kabelinternet!"
"Oh, u belt al 10 keer per week?(godzijdank een gratis 0800 nummer!!!!!!!!!),"ehh ja belt u over 2 weken maar weer...dag meneer" tuut tuut tuut.....

Pino
Ow dus wij moeten tevreden zijn met een verbinding waar absoluut niet mee te gamen valt, waar ik toch 100 piek per maand voor moet lappen? Browsen ging sneller met me 56k hoor! JIJ moet niet klagen vind ik!! :) Ruilen? :P

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ikke gister ff langs het upc winkeltje in stad geweest. En wat bleek nou. Ik bestond gewoon niet meer in het bestandssysteem. Ik zeg tegen die gozer achter de balie dat dat wel heel belachelijk is omdat ik toch een schriftelijke bevestiging had gekregen. Ohw ohw...zegt ie...kijk ik nog even in het oude systeem....en ja hoor daar stond de geplande afspraak. Meneer verteld me vervolgens vrolijk dat ze ik weet niet hoeveel afspraken en andere gegevens verloren hebben bij de omzet van het oude naar het nieuwe klantensysteem. Wat doen ze daar toch bij UPC???? Voordat je een nieuw systeem invoert test je het toch en als je weet dat het zo grof fout is gegaan meld het dan even (via de krant of wat dan ook *)dan had ik ze voortijdig nog even kunnen herrinneren aan hun afspraak. Echt schandalig gewoon. Maar goed ik opnieuw een afspraak maken..hebben we net me klantgegevens opnieuw ingevoerd en hoeven we m'n id alleen nog te koppelen aan een datum LOOPT HET SYSTEEM VAST :( :'(
Toen werd mij beloofd dat hij het later opnieuw zal proberen en mij daarvoor terug zou bellen...je raad het al..nog steeds niks gehoord. Dus ik ga zo nog maar een keer ff langs (nee ik stop er niet mee want ik kan niet gebruik maken van het alternatief (adsl bijv)).

Wish me luck!!!

* Ik weet dat dan slechte publiciteit is maar je moet toch ergens je verantwoordelijkheid nemen.

(p.s. Sorry voor mogelijke typefouten)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb (na maaanden te hebben gewacht tot @home hier eindelijk beschikbaar was) ook ens een hele dag voor niets gewacht... bleek dat een van hun medewerkers een fout had gemaakt bij het maken van de afspraak. vervolgens konden ze pas meer dan een maand later weer komen... echt klote vond ik dat toen!
gelukkig wel 2 maanden extra gratis gekregen, maarja op dat moment had ik daar echt niets aan...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

@collin:

Ok, wat jij zegt is natuurlijk ook wel weer waar maar toch...
Jij kan dan toch voor die modem kiezen?(hahahaha)

Ik voel me hier net in vroeger Rusland:

Alleen een Lada en anders niks!

(die Lada's waren overigens bijna niet kapot te krijgen en mijn modempie ook niet maar goed!)

Greetz

Pino

Verwijderd

Heb zelf geen problemen met Chello, alles werkt perfect.

Na m'n verhuizing zelf de kabelmodem maar aangesloten, vond het overbodig om daar een monteur voor langs te laten komen.
Kabeltje hier, stekkertje daar en klaar.

Chello wilde toch een monteur langs sturen, ik wilde geen vrij ervoor nemen. Na lang zeuren en met de medeling: Komt de monteur voor 5 minuten en een bakkie koffie langs?, is het mij toch gelukt om geen monteur aangestuurd te krijgen.

Betalen voor niets, begin ik niet aan.

Verwijderd

Dit is mij ook overkomen, de hele dag wachten en bellen terwijl ze niet komen. Verder werkt Chello prima, maar ik ben nu overgestapt op Interkabel@TUE van Priority Telecom (UPC). Werkt momenteel wel iets trager, maar zal vanavond nog even kijken.

TIP: Als je een afspraak maakt met een installateur, geef hem dan je mobiel nummer zodat ze een kwartier voordat ze komen even kunnen bellen. Ik woon zelf niet zover van m'n werk en het werkt prima.

• cheiron
  • Laatst online: 11:00
Ik wil eigenlijk alleen maar kwijt dat ik het een beetje rot vondt dat ik wel 100 piek in de maan mag betalen, maar dat ik met dat MXstream maar +- 50K downstream en 7K upstream haal.
Het wordt echt extreem afgeknepen volgens mij :(
Als je dan naar Sweden of Amerik a kijkt, heb je een 10Mbit lijn voor 25$ in de maand.
tja.. we worden weer collectief genaa*d in Nederland :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 13:11 schreef BuzzOff het volgende:
Na m'n verhuizing zelf de kabelmodem maar aangesloten, vond het overbodig om daar een monteur voor langs te laten komen.
Kabeltje hier, stekkertje daar en klaar.
Inderdaad, een kind kan het werk doen. Ik heb (na mijn verhuizing) alleen wel het kastje van de kabelaansluiting vervangen door de nieuwe (oude woning) die geplaatst is door Chello. Die van m'n nieuwe woning leek wel uit 1975 te stammen. Dit leek me beter voor de ontvangst.

• sverzijl
  • Laatst online: 16-08 20:26

Tring...

Pino
Wat zeur je zelf! Er zijn landen waar ze nog helemaal geen internet hebben! :)

• sverzijl
dubbelpost (gaat weer lekker met GoT)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Zelf ook chello en priority sinds januari totaal geen problemen mee.
Alleen de rekeningen zijn nog steeds niet goed en heb nog Fl300,= tegoed maar dat is dus administratief.

Door de goede ervaringen met de verbindingen mijn moeder en haar vriend ook zo gek gekregen dat zij chello en priority nemen.

Aanmelden via telefoon krijg je een bandje: wij nemen contact met u op

Aanmelden via prioritysite: bedankt voor uw aanmelding u hoort van ons.

Aanmelden via chello site: bedankt wij nemen contact met u op.

1.5 maand later nog niks gehoord.

Vorige week donderdag wordt mijn moeder gebeld: heeft u wel eens van UPC gehoord en dan met name chello en priority :?

Bovenstaande verteld en als antwoord: goh dat is slordig, verbindt u even door. Volgende: Goh das slordig maken gelijk een afspraak met u 22 oktober.

Die dag is mijn moeder nog 7 MAAL gebeld met de vraag of zij wel eens van UPC had gehoord, en hebben zij na het aan horen van het verhaal 3x afspraak bevestigd. |:(

Nou ja 22 oktober maar even afwachten.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
even over die monteur: kun je niet zoiets als een doe-het-zelf pakket bestellen? dat je gewoon kabelmodem+kabels+handleiding toegestuurd krijgt? Dat had ik met adsl wel iig, ff puzzelen, maar moeilijk is het niet (Dat mxstream diezelfde dag 12 uur storing had en ik dacht dat het aan mij lag dat ik geen verbinding kreeg was ff goed kl#te, maar ja...)
Ik heb hier in Arnhem zelf Chello, maar dat lag er al toen ik hier op kamers ging, maar volgens mij is dat ook via een verplichte monteur gegaan.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25

AzzKickah

06-CENSORED

Tring...

Pino
Zin om te flamen, of gewoon jaloers?

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

:r

er valt nix meer te zggen over de service van chello
alleen :r :r :r

ik heb 18 dagen geen internet gehad
in die tijd 8 afspraken
( 2 kwamen opdagen op het verkeerde dagdeel)

en mn internet is nu nog steeds k*t
mn node is bouncy zeggen ze
|:(

ik benblij dat ik adsl heb aangevraagd via het BabyXl netwerk :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

De monteur is bij mij ook zo vaak niet gekomen.. is normaal daar (bij de eerste afspraak komen ze nooit heb ik ervaren in mijn omgeving.

Erg erg ERG.. slordig

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Nou moet ik wel ff opkomen voor de monteurs

ze worden betaald naar opdracht
dus laten we zeggen dat ze per dag 30 internet's moeten aanleggen
dan betekend dat bij 29 geen geld
(monteurs zijn extern bedrijf)

ten 2de zijn er teveel aanvragen dus krijgen ze er 50 mee
om het minimum te halen
en omdat veel mensen niet thuis zijn of de aansluiting niet geschikt is

maar ze zouden op zn minst kunnen af-bellen

• sverzijl
Op donderdag 11 oktober 2001 13:39 schreef 0siris het volgende:
even over die monteur: kun je niet zoiets als een doe-het-zelf pakket bestellen?
nope,was het maar waar.
Ook bij mij is de monteur de eerste keer niet komen opdagen. Ik was er al een beetje op voorbereid aangezien er in die kennisen ook afspraken hadden gemaakt en daar was ook al niemand op komen dagen.
Je krijgt achteraf wel F50,= (!) 'schadevergoeding'. Alsof daar m'n speciaal voor chello vrijgenomen dag mee afgekocht is. |:(

(verder ben ik overigens weel heel tevreden over chello. sneller dan ADSL en vrijwel nooit down.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik ook met UPC: afspraak om 12:00, ik vrijgenomen :) van school, wordt ik om 8 uur uit mijn nest gebeld door die UPC gast, een of andere kerel die heel gebrekkig nederlands sprak, maja, het werkt

• DeTeraarist
  • Laatst online: 16-08 22:10

DeTeraarist

#Boots2Asses

Mijn Casema avontuurtje:

Ik lees op teletext dat ze internet gaan aanbieden vanaf een bepaalde datum, dus ik mezelluf meteen opgeven. Na 3 maanden nog niks gehoord, dus ik bel maar eens. Hebben ze dus net die ledenstop ingevoerd. Aardig dat ze dat effe vertellen... Maar goed, nog 5 maanden bellen later (ondertussen zijn de login-gegevens verandert, hell, ik had die dingen nog niet eens |:(), nog steeds niks. Kom ik opeens een vriend tegen (nog geen week later) en die vertelt dat de dag daarna bij hun een monteur langs zou komen, hadden ze dus die week daarvoor afgesproken... Toen belde ik nog maar eens en opeens konden ze een dag later wel langskomen... (en ze kwamen ook nog, alleen kon ik pas 5 dagen later internetten, omdat ze het wijkkastje nog aan moesten passen |:()

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Monopolie positie he :(

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als je 't goed wil hebben, doe 't zelf :) zo blijkt maar weer es. Heb MXStream hier ook maar zelf aangelegd. Werkt als een tiet!

Forget your fears...
...and want to know more...

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Ik heb ook zelf MXStream aangesloten.....Werkt inderdaad als een trein....Het nadeel is altijd dat er een wachttijd opzit nadat je hebt besteld. Ik wil het altijd direct zodra je iets koopt.....heel lastig, maar zo is het...wees blij dat je de mogelijkheid hebt. Ik ben er voor verhuist.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Probeer in ieder geval niet je ADSL aansluiting te verhuizen. Daar ben ik helaas net te laat achter gekomen.

Hier een stukje uit een text bestand wat ik bij houd voor de "lol".

<knip>
Woensdag 10 Oktober.

Ik heb vandaag 0800-MXSTREAM gebeld en gevraagd naar de status van mijn ADSL verhuizing. De dame (H Nanting) verteld mij dat ze kan zien dat de verhuizing is aangevraagd maar zegt dat ze nog geen gegevens heeft ontvangen van XS4ALL. Ze geeft me de boodschap mee dat ik XS4ALL moet bellen en vragen of ze het door willen sturen.

Ik bel dus XS4ALL helpdesk en de vriendelijke Coen van Roosendaal helpt mij verder. Na het een en ander uitzoeken weet hij me te vertellen dat de gegevens wel degelijk zijn doorgestuurd en dat ze bij de KPN moeten zijn. Hij benadrukt dit en ik moet toch echt 0800-MXSTREAM bellen. Eerlijk gezegd heb ik na het debacel van de aansluiting van het ADSL meer vertrouwen in de woorden van XS4ALL dan die van MXSTREAM.

Ik ben dus maar weer met MXSTREAM en krijg toevallig dezelfde dame aan de lijn. Kennelijk is ze licht geiriteerd want echt alles uitleggen kan ik niet doen. Ze kapt me telkens af. Na wat gediscusieer over het wel en wee, en dan met name de wee, van onze samenwerking besluit ik samen met haar dat ik XS4ALL ga vragen de gegevens nog een keer te sturen. Gedag zeggen kan ik niet want ze was al weg.

Mijn tweede telefoontje met XS4ALL is verhelderend. Nadat ik rustig mijn verhaal heb kunnen doen, zegt de dame dat XS4ALL het 99% van de gevallen beter weet dan de KPN. Kijk, deze dame spreekt wijze woorden. We weten allemaal dat KPN sucks, dus waarom zou je de hand boven het hoofd houden, omdat ze toevallig samen een dienst bieden? Afijn, de XS4ALL dame zegt dat de KPN helemaal niet kan zien wat de status is van de aanvraag omdat hun systeem niet bereikbaar is op het moment. De gegevens zijn weldegelijk doorgestuurd. Alleen de KPN 'denkt' van niet omdat ze niets kunnen zien. Ze stelt me gerust en stelt voor dat ik morgen ochtend met 0800-MXSTREAM bel. Het systeem zal het dan doen en dan zullen ze ook zien dat de gegevens er zijn en wat de status is. Morgen gaan we dus verder.

Donderdag 11 Oktober.

Zojuist met 0800-MXSTREAM gebeld. De dame aan de telefoon zegt dat ze geen gegevens binnen hebben gehad van XS4ALL omtrent mijn ADSL verhuizing. Zij stelt voor dat ik XS4ALL bel en vraag of ze de gegevens nog een keer willen sturen. Afijn, mijn hele verhaal over tussen het wal en het schip in zitten wil ze niet horen. Ik ga XS4ALL bellen.

Bij XS4ALL krijg ik hetzelfde meisje aan de lijn als gisteren. Ze weet nog waar het over gaat. Jakko Bunink weet absoluut zeker dat de verhuizing erdoor is. De dame aan de telefoon verteld mij dat het systeem 'Baan' vandaag ook nog niet bereikbaar en morgen waarschijnlijk ook niet. Maandag bellen naar de Sales Department van XS4ALL, om meer te weten te komen.
</Knip>

Daar begint het gelazer weer. En dit krijg ik dan na 13 weken gelazer bij het aansluiten. Let wel op, de problemen zitten bij MXSTREAM, niets dan hulde voor XS4ALL...

My 2 cents

[edit]
tiep vouten

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Ha, met een beetje mazzel wordt mijn lijn maandag omgezet naar isdn, het allersnelste op internet gebied in dit gebied ;). Met een beetje mazzel voor het eerst een lage ping!

Iedereen veel sterkte met alle problemen.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ook zo'n leuke ervaring met chello. Chello is in dit gebied *doetinchem (achter arnhem)* al 3 jaar mogelijk ik heb gewoon 1.5 jaar gewacht omdat iedereen verhalen had van een half jaar wacht tijd enz. Dus in het 2e jaar dat chello aanwezig was heb ik het aan gevraagd, allemaal leuk lief en aardig maar dan moeten ze wel komen. Ik heb alleen al 8 maanden rond lopen bellen om het dus alleen al aangesloten te krijgen.
Dus hebben ze het begin dit jaar aan gelegt, licht het minimaal 2x per week d'r uit. In het begin haalde ik niet meer als 30kb/s down *was een probleem met het omzetten van de oude (afgeknepen) accounts*. Noujah na een maand was dat ook al beter *lees als 50kb/s als het 4 uur snachts was*

Nu is het sinds een paar maanden nog mooier geworden ikke haal gewoon nooit een lagere ping als ping 150 met counter-strike, 't mooiste is als ik voor de lol met wat vrienden in de buurd q3 wil spele is de ping ook rond de 150 *allemaal chello*.
Dus ik denk dat ik toch echt is met chello moet gaan bellen

(volgens mij veel spel vauten maar nederlands is niet mijn sterkte vak)

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Haha bij ons kwamen ze ook maar wij hadden pech die dag chello lag er uit :P dus ik wil na de storing weer op internet geen internetr wij Chello bellen
Dan wordt er gewoon in je oor opgelegt
niets uit gekomen mijn moeder gaat bellen gesprek:

Moeder: Goede avond u spreekt met mevr achternaam uit statnaam willen jullie zorgen dat het internet het binnen nu en morgen het doet of ik kom overmorgen naar jullie hoofdkantoor en flikker dat hele kastje met bedrading en al daar door het ruit heen

15 min later monteur aan de lijn
Boem volgende ochtend 9.00 uur stond hij er :)

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op donderdag 11 oktober 2001 13:32 schreef Rocky het volgende:
Zelf ook chello en priority sinds januari totaal geen problemen mee.
Alleen de rekeningen zijn nog steeds niet goed en heb nog Fl300,= tegoed maar dat is dus administratief.

Door de goede ervaringen met de verbindingen mijn moeder en haar vriend ook zo gek gekregen dat zij chello en priority nemen.

Aanmelden via telefoon krijg je een bandje: wij nemen contact met u op

Aanmelden via prioritysite: bedankt voor uw aanmelding u hoort van ons.

Aanmelden via chello site: bedankt wij nemen contact met u op.

1.5 maand later nog niks gehoord.

Vorige week donderdag wordt mijn moeder gebeld: heeft u wel eens van UPC gehoord en dan met name chello en priority :?

Bovenstaande verteld en als antwoord: goh dat is slordig, verbindt u even door. Volgende: Goh das slordig maken gelijk een afspraak met u 22 oktober.

Die dag is mijn moeder nog 7 MAAL gebeld met de vraag of zij wel eens van UPC had gehoord, en hebben zij na het aan horen van het verhaal 3x afspraak bevestigd. |:(

Nou ja 22 oktober maar even afwachten.
Ja hoor ze hebben vandaag gebeld, we redden het niet de 22e :( mag het ook op de 25e.

Wordt vervolgd.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Bij mijn is nooit een monteur geweest. Ik ben een 2,5 jaar geleden een computer winkel (toen gelrevision dealer) binnengestapt dat ik gelrevision wou hebben. Ik gezegd dat ik doe het zelf paket wou. Gegevens ingevuld en kon het hele zooitje zo mee nemen (modem, coax etc) :)
Later is gelrevision overgenomen door chello (gelukkig wel, want ging van 30max naar nu 190kb/s altijd).

En laatste tijd (maandje of 5) gaat het lekker. Geen uitval, altijd lage ping enzo.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 13:22 schreef cheiron het volgende:
Ik wil eigenlijk alleen maar kwijt dat ik het een beetje rot vondt dat ik wel 100 piek in de maan mag betalen, maar dat ik met dat MXstream maar +- 50K downstream en 7K upstream haal.
Het wordt echt extreem afgeknepen volgens mij :(
Als je dan naar Sweden of Amerik a kijkt, heb je een 10Mbit lijn voor 25$ in de maand.
tja.. we worden weer collectief genaa*d in Nederland :)
Zeik niet man, wees tevreden met wat je hebt :)
En die 25 $ heb je vast ook van-horen-zeggen (zal vast wel het dubbele zijn, maja dat boeit me niet, want ik leef in NL, en niet in de US of SE :) )

Jij kan ook een ander abbo nemen dan MXstream, waarbij je betere snelheden haalt. Dat je daarvoor betaald, tja, lijkt me niet meer dan logisch. Die extra snelheid krijg je ook niet voor niks :)

My 2 eurocents :P

• Roelant
  • Niet online
Topictitel schop verkocht, en:
[forum=19] >> [forum=4]

Verwijderd

Chello.... :r :r :r :r :r :r

Goed. Ik heb in maart 1999 Chello genomen, toen nog braaf A2000 geheten. In Zaandam woonde ik toen. Ging als de brandweer, helemaal geen probleem. Aardige monteur ook, kwam stipt, en gaf me meters UTP kabel cadeau. :P

Twee jaar geleden naar Amsterdam verhuist. De snelheden zakten iets, maar nog steeds niet slecht. 's Avonds rond de 40 a 80 Kb/s, 's nachts gewoon lekker 160 Kb/s ofzo.

Sinds zomer 2000 is het KLOTE. Gelukkig ging TROS Radar in najaar 200 flink schoppen, en zowaar, het werd weer okiedokie. Tot juni 2001.

Vanaf juni 2001 is het gewoon ronduit huilen met de pet op. Snelheden, naja traagheden meer van wel 1.2 Kb/s 's avonds was geen uitzondering. Soms zelfs de amazing speed van 0.5 Kb/s, vanaf een .nl adres... Ook 's nachts nooit meer fatsoenlijke snelheden.

Nu heb ik sinds 2 weken ADSL + XS4ALL en het is GEWELDIG !!! Ok, de eerste anderhalve dag deed 'ie niks omdat ik geen linesync had. Moesten ze nog in de centrale knutselen :Z. Maar dat werkt nu dus ook. Altijd snel, primetime of midden in de nacht, altijd 100 Kb/s binnen .nl en heel acceptable snelheden over de plas (ik hoef niet meer over dat brakke Chello knooppunt in London...)

En dan heb ik alle perikelen met de "help"desk van Chello nog niet genoemd. De enige helpdesk in Nederland waar je echt belachelijk onbeschoft behandeld wordt. Om maar niet te spreken van die huichelachtige verkooppraatjes over de telefoon. Las vandaag dat ze nu in Haarlem LANGS DE DEUREN gaan om die SHIT van ze te verkopen. Stelletje Jehova's :r :r :r

Enneh, XS4ALL roeleert!!! >:) Ze bieden bSMTP, ze zijn snel, vriendelijk, uitermate correct. Niks op aan te merken. En je mag gewoon services draaien (www,ftp enz) op je eigen _hostname_. Ja u leest het goed: jouwnaam.xs4all.nl ! Kortom, hulde voor XS4ALL, of Hacktic zo u wilt :P

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 10-08 09:45
Ik heb het meegemaakt dat, als ik om de naam van de persoon aan de telefoon vroeg, ik een naam opkreeg van iemand die daar dan helemaal niet bleek te werken (als ik later die dag/week terugbelde).

Internet klapte er bij mij om de paar uur/dagen uit (inmiddels opgelost, het lag aan Windows ME. Ik heb die vervangen door Win 2000 Pro en het is nooit meer gebeurd. Is toch vreemd hè?).

• Slayer
  • Laatst online: 07:58

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Op donderdag 11 oktober 2001 13:46 schreef Tetsuo55 het volgende:

om het minimum te halen

Ik ben zelf ook z'n monteur :) en ik probeer altijd zo goed mogelijk mijn werk te doen en ik ga pas weg als het werkt :)
enhe 30 aansluitingen per dag is wel heel veel hoor !! ong 4-5 per dag is ongveer het hoogst!!

en we worden niet per aansluiting betaald maar per gewerkte uren per dag en die staan vast op 8 uur.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

naja hier moet ik ff op reageren, je hebt volkomen gelijk dewd het is een grote teringzooi bij upc.
zoals je zelf al gemerkt hebt is de migratie naar het nieuwe systeem niet vlekkeloos (DUUUUUUUUHHHHHHHH)
het neje sys is traag,buggy etc etc...het enigste grote voordeel is dat alles (mits het) erin staat en alles via 1 systeem kan...correctie zou moeten kunnen.

maarja zoals je me andere post hebt gelezen kun je weer gratis bellen en lijkt me goed dit ook nu te doen. :)

anders schop die gasten daar in die winkel maar eens en zeg maar dat ze NIET de helpdesk moeten bellen want wij kunnen ook niks doen daaraan. maar dat ze de supervisors van de TD eens gaan bellen en die op hun aars geven dat die luie @#$@ monteurs eens moeten opschieten of dat ze ff die sjit bij jou afdroppen.

nyway veel suc6 dewd

Verwijderd

en voor die montuer van de post boven mij...
ga dan maar eens bellen sjaak anders post ik je mobiel hier op t.net ;p

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 21:03
leuk wachtmuziekje trouwens bij chello :r

• Slayer
  • Laatst online: 07:58

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:31 schreef psychic het volgende:
en voor die montuer van de post boven mij...
ga dan maar eens bellen sjaak anders post ik je mobiel hier op t.net ;p
06-52388567

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Chello = service BAGGER

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Jawel, vandaag 25 oktober zou chello dus langs komen om Priority (telefoon) en Chello te komen aanleggen.

Het is nu net 10:30 geweest en bij mij moeder thuis zijn ze driftig aan het internetten. Ze zijn hun afspraak nagekomen, op tijd en het werkt.

Complimenten voor Chello *D

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 04 oktober 2001 12:31 schreef kenshin het volgende:
Ben niet helemaal postief over UPC....

Had ooit met die gozers van UPC een afspraak om 14:30...
Komen ze pas om 17:30.. :(

Had ik eerder nog gebeld om 16:00... vertelt een een leipe telefoon miep mij dat er nooit een tijd afspraak gemaakt wordt. :r

Toen ik namen gaf van de personen, waarmee ik de afspraak gemaakt had, werd ze stil en kon ze alsnog niets voor mij doen en moest ik maar wachten(?).. :? :?

Maar goed.. heb nu kabel en gaat leukkeur snel.. 8-)
Dude er wordt inderdaad geen tijd-afspraak gemaakt. We plannen altijd in een dagdeel in: 's ochtends of 's middags. That's it. Er komt wel een tijd bij te staan maarjah daar kun je niet van op aan. Als bij de klant waar de monteur eerst heen moet bijvoorbeeld niemand thuis is komt ie veel vroeger bij je. Als het bij de vorige klant veel langer duurt omdat iets niet meezit komt ie later bij jou. Kwestie van logisch redeneren. Daarom spreken we dus geen tijden af. Alleen dagdelen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:31 schreef SlowMo het volgende:
Ikke gister ff langs het upc winkeltje in stad geweest. En wat bleek nou. Ik bestond gewoon niet meer in het bestandssysteem. Ik zeg tegen die gozer achter de balie dat dat wel heel belachelijk is omdat ik toch een schriftelijke bevestiging had gekregen. Ohw ohw...zegt ie...kijk ik nog even in het oude systeem....en ja hoor daar stond de geplande afspraak. Meneer verteld me vervolgens vrolijk dat ze ik weet niet hoeveel afspraken en andere gegevens verloren hebben bij de omzet van het oude naar het nieuwe klantensysteem. Wat doen ze daar toch bij UPC???? Voordat je een nieuw systeem invoert test je het toch en als je weet dat het zo grof fout is gegaan meld het dan even (via de krant of wat dan ook *)dan had ik ze voortijdig nog even kunnen herrinneren aan hun afspraak. Echt schandalig gewoon. Maar goed ik opnieuw een afspraak maken..hebben we net me klantgegevens opnieuw ingevoerd en hoeven we m'n id alleen nog te koppelen aan een datum LOOPT HET SYSTEEM VAST :( :'(
Toen werd mij beloofd dat hij het later opnieuw zal proberen en mij daarvoor terug zou bellen...je raad het al..nog steeds niks gehoord. Dus ik ga zo nog maar een keer ff langs (nee ik stop er niet mee want ik kan niet gebruik maken van het alternatief (adsl bijv)).

Wish me luck!!!

* Ik weet dat dan slechte publiciteit is maar je moet toch ergens je verantwoordelijkheid nemen.

(p.s. Sorry voor mogelijke typefouten)
Uhuh klopt... Alle klanten met een fout in de gegevens (boeit niet of de fout nou in de NAW-gegevens, rekening gegevens, catv, priority, chello of plus-tv gegevens staat) zijn *NIET* meegemigreerd naar het nieuwe systeem. Voor de migratie heeft het bedrijf wat de software heeft ontwikkeld scripts geschreven om over de hele database te halen, waarmee ze alle klanten eruit konden pikken die een foutje ergens hadden staan. Als je goed kijkt in het oude systeem moet het foutje wel opvallen dus. Maarja die scripts waren blijkbaar niet volledig en daar is de klantenservice een beetje de dupe van. UPC heeft speciale teampjes per regio opgericht om de niet-gemigreerde klanten alsnog over te zetten. Ik zit in het team van Friesland en dat is me toch een werk :r Maargoed... het moet gebeuren.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Nou chello is niet de enige die prutst, bij mij is @home gewoon 3 x!! een afspraak voor een reparatie niet nagekomen waardoor ik dus 3 dagen voor nix op heb moeten nemen en in totaal bijna 2 weken geen internet gehad waarvan ik maar voor 11 dagen een restitutie heb gehad :/

Ik heb nu eindelijk weer verbinding (met een ping van 300)

I'm not as think as you stoned I am

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ellende bedrijven allemaal, ik wacht nu al een eeuw voordat die centrale eindelijk geschikt is voor ADSL

• Pc123
  • Laatst online: 13:21
Ik weet het upc sucks :r

Mijn verbinding is heel erg langzaam met heel veel packageloss, service bestaat niet bij upc, een monteur komt vaker niet dan wel. ADSL is hier niet mogelijk :(

• Rocky

Rocky

Remember Gina

[topic=301907/1/25]

Heb hier maar effe een nieuwe over geopend. Had ze vanmorgen nog een compliment gegeven maar ik was toch echt te snel hiermee.

Wordt gek van die gasten. :( |:( :r

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 11 oktober 2001 13:39 schreef 0siris het volgende:
even over die monteur: kun je niet zoiets als een doe-het-zelf pakket bestellen? dat je gewoon kabelmodem+kabels+handleiding toegestuurd krijgt? Dat had ik met adsl wel iig, ff puzzelen, maar moeilijk is het niet (Dat mxstream diezelfde dag 12 uur storing had en ik dacht dat het aan mij lag dat ik geen verbinding kreeg was ff goed kl#te, maar ja...)
Ik heb hier in Arnhem zelf Chello, maar dat lag er al toen ik hier op kamers ging, maar volgens mij is dat ook via een verplichte monteur gegaan.
Nope, doet het zelf pakketten zijn er NOG niet. (let op het woordje NOG, maar dat heb je niet van mij)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

om het minimum te halen

Zo is het misschien in Amsterdam ofzo nog zo maar in de regio's met de nieuwe systemen niet. Als er iemand moet worden afgebeld wordt dat meestal aan Sales doorgegeven, die geeft dat vervolgens aan de klantenservice door en die belt te laat want de procedure is veel te omslachtig. Maarja dat heb ik ook niet bedacht.

• Gizz
  • Laatst online: 11:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij mij ging het wel meteen goed met chello.

Ze kwamen gewoon met 2 busjes met 5 monteurs :?

2 stopten in een kwartier een nic in de pc, installeerde het modem en legde een kabeltje en de andere 3 gingen koffie drinken :P

Dit was btw januari 2000

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

om het minimum te halen

Ze hoeven dus ECHT GEEN 30 OP EEN DAG te doen he... ik bedoel: denk ff na met je grijze massa man.. als iemand 8 uur op een dag werkt zou die elke 16 minuten een installatie moeten doen. Denk ff na voordat je zulke flauwekul roept.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom laten jullie dat toch allemaal monteurs doen :?

Ik heb het gewoon zelf gedaan en het was super easy het was in 1999 ik wist nog geen ruk van inet of van een modem maar alles stond in bij geleverd boekje :P
Zeer handig.
En als ik storing had kwamen ze langs en deden ze helemaal niet moeilijk dat ze zagen dat ik het zelf had aangelegd :)
En ik hebber ernu nog steeds plezier van en eigenlijk altijd full speed !

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op vrijdag 26 oktober 2001 05:11 schreef BigB het volgende:
Waarom laten jullie dat toch allemaal monteurs doen :?

Ik heb het gewoon zelf gedaan en het was super easy het was in 1999 ik wist nog geen ruk van inet of van een modem maar alles stond in bij geleverd boekje :P
Zeer handig.
En als ik storing had kwamen ze langs en deden ze helemaal niet moeilijk dat ze zagen dat ik het zelf had aangelegd :)
En ik hebber ernu nog steeds plezier van en eigenlijk altijd full speed !
Omdat dat tegenwoordig niet meer kan... Een order staat open in het systeem zolang het niet geinstalleerd is. Zodra de monteur in je huiskamer de rommel heeft geinstalleerd belt ie naar huis om de order gereed te laten melden en dan kan het feest pas beginnen. Dat kun je zelf niet doen want dat zijn interne nummers. Misschien dat het vroeger kon met Gelrevision of A2000 ofzo maar dat is nu allemaal in handen van tha master: upc.
Pagina: 1