NIC met Busmaster of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
Hey, klein vraagje.

Ik heb nu dus een redelijk oud cheapo pci-NICje.
Nu heb ik net ontdekt dat deze geen busmaster ondersteunt.

Is dit nu echt nodig?
Heb es gecheckt, versast intern ongeveer 700kb/s.

Heeft het voordelen als ik me een realtekje of zo koop?

Bedankt!

• Fire69
Hebben realteks eigenlijk wel busmastering? :?

Verwijderd

Als het een 10 Mbit kaart is dan haal je altijd ongeveer 700kb, want de maximale snelheid (iets meer dan 1 Megabyte/s) haal je alleen in zeldzame gevallen. Waarom heb je busmastering nodig voor je netwerkkaart?? ALs je sneller wil dan moet je overstappen op 100Mbit met de daarbij behorende cat. 5 kabels en als je een hub gebruikt zal ook die 100mbit moeten ondersteunen.

Succes

Verwijderd

met winxp kun je netwerk connectied\s bridgen zoals ze dat zeg maar noemen... maybe een idee?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Je wil het liefst een NIC met DEC/Tulip of Intel chip. (3Com als je er geld voor hebt) Deze NIC's hebben de CPU niet nodig om de bus over te nemen; Die Realteks doen volgens mij niet aan busmastering.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Fire69
Op donderdag 04 oktober 2001 10:31 schreef bmbomer het volgende:
Als het een 10 Mbit kaart is dan haal je altijd ongeveer 700kb, want de maximale snelheid (iets meer dan 1 Megabyte/s) haal je alleen in zeldzame gevallen. Waarom heb je busmastering nodig voor je netwerkkaart?? ALs je sneller wil dan moet je overstappen op 100Mbit met de daarbij behorende cat. 5 kabels en als je een hub gebruikt zal ook die 100mbit moeten ondersteunen.

Succes
Ik dacht wel al dat de snelheid ok was, maar in Sandra raden ze aan om eentje met busmastering te nemen. Daarom dat ik het effe vroeg.
Maar dit doet dus niks aan snelheid, gewoon processorverbruik dan?

Heb nu een 3C905 voor mijn internet en Winbond-spul voor LAN. Is dit ok, of doe ik het beter andersom?
Pagina: 1