Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

UT newbie clans?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:20

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Zijn er nog clans waar UT starters kunnen proefdraaien, ben het een beetje beu om tegen bots te spelen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 22:53
[quote[
Zijn er nog clans waar UT starters kunnen proefdraaien, ben het een beetje beu om tegen
bots te spelen. [/quote]
je kan ook gewoon online gaan spelen hoor.... je hoeft daarvoor echt niet een clan te joinen......
en over het algemeen zijn er geen newbies clans....
Join gewoon een server die je leuk vindt en kom daar vaak zat.... je zult dan wel andere vaste bezoekers zien..... en misschien vorm je later een clan met die lui........

ik heb dat een aantal keer op onze clan servers zien gebeuren....

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 20:28

Tuinhark

Retro

Het probleem dat hij heeft (IMHO) is dat hij, wanneer hij online speelt, niet goed is en altijd maar als fragmaterial dienst doet. (Correct me if I'm wrong. :)) Kan me heel goed voorstellen dattie daar genoeg van heeft.

Of hij is natuurlijk heel goed en wil gewoon zij gemiddelde eefjes omhoogtrekken door wat newbies af te slachten. >:) ;)

Verwijderd

Je kunt ook gewoon "practice session" doen, dat is niet online, maar alleen tegen bots, die kun je zelf instellen enzo, ook hoeveel, welk level en de hele shit daar omheen.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
El_ dat is een voorzet die Tuinhark gelijk inkopt, zover ben ik nog niet eens gekomen, (nee hark zo >:) slecht/goed ben ik niet, ook al is het een aardig idee)
Waar het mij eigenlijk om te doen is om ergens in te stappen waar ik de onvermijdelijke stomme newbie vragen kan stellen en toch antwoord krijg, om je de waarheid te zeggen weet ik niet eens waar ik moet beginnen :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 20:28

Tuinhark

Retro

Probeer het eens uit zou ik zeggen. :) (hier dus)

• elmuerte
gewoon doen, ook al ben je slecht...... gewoon vaak een server joinen... je maakt vanzelf wel vrienden als je niet vervelend bent dat.... En je wordt vanzelf wel beter.... zo beginnen de meeste mensen...
Zo ben ik ook begonnen...

Verwijderd

Yup... gewoon veel oefenen... alhoewel ik wel moet zeggen dat je een beetje talent voor zulke dingen moet hebben... hij broer bijvoorbeeld zal nooit een top-ut-fragger worden (ikzelf ook niet hoor :P)... en om clan te joinen moet je gewoon je ogen en oren openhouden... of je wordt gevraagd (mij overkomen) of je vraagt hetzelf (bijvoorbeeld op het irc.gameslink.net ==> #utgames ==> worden vaak nieuweclanleden geworven ==> alhoewel ik niet graag bij clans wil komen die op #utgames naar clanleden werven...)

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 15:39
Een top UTer word je als je minimaal 4 uur per dag speelt & ook nog een vette connectie hebt (-100 pings).

Zoek bij voorkeur een nederlandse clan, dan zijn de speelserver meestal in de buurt & heb je een ping gelijk aan je teammates. (Of is dit allemaal obvious ? ;))

Wat je ook kan doen, gewoon op zo'n clanlist de clans die mensen zoeken aanklikken & contact leggen met hun leider/recruiter (probeer eens op www.clanbase.com , de clans met een * tje zoeken nog mensen).

Zo heb ik het geprobeerd. Maar net toen ik daarmee begon speelde ik een paar gasten van m'n huidge clan & die waren onder de indruk van hoe ik speelde, sindiens ben ik dus een [WOS] lid.

Groeten,
[WOS]foser

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ender, Foser, dat bedoel ik nou, voor jullie doodnormale dingen, voor mij volkomen nieuwe gegevens.
:+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-10 10:59
Ik was een weekje geleden op een servertje aan het spelen en er komt een gast na dat mijn team gewonnen heeft (Ctf Instagib) bij mij en vraagt of ik zijn Clan niet wou joinen. Ik zocht al achter een Clan dus voor mij was dit voorstel een geschenk van de hemel. Hij aanvaarde mij en nu zit ik in de clan. Deze avond gaan we trouwens oefenen.

[CDD]Spawn, vroeger Lord-Spawn

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Foser, da's niet waar. Zelfs mensen met een ping van 300 kunnen extreem beuken. Je moet gewoon veel oefenen. Oja, een quake 2 verleden wil ook wel helpen. ;)

botoo: je moet idd gewoon een server opstappen en dan als je iets niet begrijpt een vraag stellen. Als je een server hebt waar een beetje nette mensen rondhangen (pak een UK server, die gasten daar zijn extreem aardig) zullen ze je wel helpen.
Als je niet meteen afgeslacht wil worden, pak dan een server van een provider. Die zijn meer voor de newbies heb ik gemerkt.

• foser
Foser, da's niet waar. Zelfs mensen met een ping van 300 kunnen extreem beuken.
Kun je nagaan hoe je in de pan gehakt wordt als ze een lagere ping hadden. Een lage ping betekent niet direkt dat je beter speelt, maar een hoge ping betekent wel meteen dat je slechter speelt (ik kan het weten).
Trouwens, ook als ik een hoge ping heb (200-300) kom ik ook wel bovenin de scorelijsten, maar dan heb ik wel veel meer deaths achter m'n kiezen en dat is nogal frustrerend als je weet dat je beter kan :)

Als je een lage ping hebt kan je beter en sneller reageren op zaken. Met een hoge ping heb ik bijvoorbeeld veel moeite om even snel mijn translocator te pakken, te werpen en weg te zijn voordat die raketten me raken ;) Dat allemaal omdat het langer duurt om die verandering op de server doorgevoerd te krijgen. Ik gebruik nogal veel mijn TL, dus zoiets is niet onbelangerijk voor mij.

De servers met de meeste newbies zijn trouwens de niet worldstats enabled servers (dit geldt zeker voor UT CTF), dus zoek naar zo'n server in je lijstje en je bent niet 100% fragvoer als newbie :p

Verwijderd

Ping is inderdaad best belangrijk wil je een top-fragger worden. Je hebt gewoon achterstand als je ping boven 200-300 ligt. Je reactie is gewoon te traag.
Die worldstats zeggen trouwens ook niet alles hoor... ben zelf in top 100 geeindigd van quarterlystats met ctf terwijl ik niet tot de top behoor :P.
De echte toppers geven niet veel om ranglijsten meer denk ik. Kort geleden speelde ik tegen een gozer... kende zijn naam niet, kwam nergens in ranglijsten voor, was ex-clanlid... maar spelen dattie kon! On-ge-lo-ve-lijk!
Maargoed... als je in die stats hoog staat, kan je wel zeggen dat je een beetje kunt fraggen, het betekent alleen niet dat je direct een topper bent... daar komt veel meer bij kijken.

[RvL]Ender

Verwijderd

NgStats zeggen echt HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL weinig

ik kwam een keer de toenmalige nummer3 tegen
enne hij had geen schijn van kans, hoewel zijn ping veel beter was, en ik stond ergens in de 3000.

wat Ngstats voornamelijk uitbeeld is hoe VAAK je speelt, en niet hoe goed.

schrijf jezelf eens in op CB

alle clans met een groen stipje achter hun naam zoeken nog leden, waaronder wij

[WMD]Scimitar

• elmuerte
/me staat nu op 836 (mod afdeling (altijd ctf-instagib met custom mutator))
maar ik heb een lange tijd onder de 200 gezeten (quarterly dan). Maar toen speelde ik gemiddeld 3 potjes per avond...
Het gaat echt over hoe vaak je speelt...
Als ik zo vaak zou spelen als sommige lui zou ik zo tussen de 100 zitten..... maar who cares anyway... Het gaat om het spelen (of eigenlijk lol hebben)... niet hoe goed iemand is...
ClanBase is wel geinig, denk ik... Onze clan staat er ook maar jah.. daar heb je het wel mee gehad.... We spelen meer voor de lol dan voor ranking... En persoonlijk speel ik liever geen "officiele" battles... Zit alleen maar gezeur aan.
#########: We spelen dat wel op een server van ###### want dan heeft iedereen ongeveer een geleike ping. Op jullie servers hebben wij niet zo'n goede ping als jullie.

El_Muerte: ow... onze server is dedicated 100MBit op SurfNet aan gesloten, ik denk dat ##### niet zo'n goede verbinding heeft als wij. Maar dan nog wat maakt het uit, tis maar een spelletje.

#########: Als je ff de info op de ClanBase pagina kan bijwerken van jullie clan dan kunnen we een battle spelen.

El_Muerte: wat maakt dat nou weer uit. Ik zou bij god niet meer weten wat die passwords waren, en dan nog.. k'heb geen zin om dat bij te werken...

#########: Dan spelen we geen battle, als je dat niet wilt bijwerken.

El_Muerte: ook goed, maakt bij niet uit of jullie nou wel of niet tegen ons willen spelen.
BTW Heb je onze clan uitgekozen omdat wij nog geen ranking hadden op CB en omdat jullie graag wouden stijgen op de lijst ??

######### geen reply

• foser
Worldstats zeggen zeker niet alles, maar wel veel. Ok, je kan gewoon heel veel newbies fraggen en dan kom je er ook wel, het systeem is niet perfect. Maar om hoog te komen moet je elke game die je speelt toch op nr 1 of 2 eindigen (op een gemiddeld tot moeilijke server).

Ook wordt er nog wel vals gespeeld, zo stond {MNSG}A_Nuke (of iets dergelijks) heel hoog (top 10) in de rankings, maar het enige wat die deed was newbies & zijn eigen stilstaande teammates fraggen.

Om het maar bij CTF te houden, als ik [~]Matrix_Project, [~]InZane of (D+D)Joe tegenkom moet ik toch wel heel erg mijn best doen om nog te scoren. Dus stats zeggen zeker wel iets. Trouwens, je wordt natuurlijk ook beter als je 4 uur per dag speelt =)

• Gert
Een war met clans op clanbase brengt vaak een hoop gezeur met zich mee. Maar er zijn ook relaxte clans bij, voor ik hier half clanbase op mijn nek krijg. ;)

En El_muerte: waarom werk je je gegevens niet bij? Daar zijn die dingen voor, zodat je weet die je tegen je hebt. Mja, het is ook normaal om een map op hun server en een map op je eigen te spelen, ook al staat hij op een 100 Mbit verbinding. Met een 56k modem heb je nog steeds een ping van 300. Totdat je gekickt wordt door de autolagkicker natuurlijk :)

• blouweKip
  • Laatst online: 08-11 10:52
Ik heb een tijdje geleden redelijk wat gespeeld en ook een tijd hoog gestaan in ngworldstats (dat wordt afgemeten aan je efficiency en de mate waarin je mensen fragt die boven je staan).
Een lage ping is handig ,maar levert niets op als je lag hebt of als de rest van de mensen in een level een hoge ping heeft (hun raken wordt dan een stuk moeilijker)
Hoewel ik met lage ping vaak win, doe ik ik dat ook met een hoge (dan wordt je nl een stuk moeilijker geraakt).

Ik speel alleen team en CTF en mn UT naam is [MdMa]sgaap (onze clan is al zowat dood)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• elmuerte
Gert: omdat ik wel andere dingen te doen heb.... en ik weet niet eens het password meer. En dan nog.... het moet eigenlijk door de clan leader gedaan worden, en dat benne ik niet

• foser
en ik weet niet eens het password meer.
Clanbase heeft wel zo'n password mail functie ;)

• elmuerte
Clanbase heeft wel zo'n password mail functie
Dan nog steeds heb er gewoon geeeeen zin in...
Ik wil gewoon voor de lol spelen...
De meeste battles die wij spelen tegen andere clans zijn ook gewoon voor de lol....
Zoals laatst hebben we een potje "hide 'n seek" gesleeld tegen GoD in CTF-Chasm
Das heel leuk... moet je ook eens doen... maar dan niet vals spelen zoals -=|GoD|=-aNTiFLoW deed... gamma heel hoog zetten :P

Verwijderd

Mijn advies is het om die ngworldstats gewoon uit te zetten. Er zijn veel mensen die alleen maar spelen om hoog op de ranglijst te komen en die lui zijn gewoon zwaar irritant en veels te serieus. Het hele systeem van die ngworldstats deugt niet, omdat er veels te makkelijk gecheat kan worden met die stats. Kijk bv naar die {MNSG}a_nuke en kijk eens naar zijn speelwijze.
Hoewel ik met lage ping vaak win, doe ik ik dat ook met een hoge (dan wordt je nl een stuk moeilijker geraakt).
Je wordt echt niet moeilijker te raken voor anderen als je ping hoger is. Een hogere ping heeft alleen maar nadelen.
Als ik met een ping van 250 een hoek omga en ik kom iemand tegen met een ping van 100 en die ander is even goed als mij, ben ik al dood voor ik geschoten heb. Ik zie wel dat ik schiet, maar ik ben dan al dood, doordat ik later kan reageren dan de ander met een lagere ping. Mijn reactie snelheid in het spel krijgt namelijk ook lag door een hogere ping.

• elmuerte
ngWorldStats is wel handig.... je kan zeer gedetaileerde info opvragen over het potje dat je net gespeeld hebt.... handig bij bijvoorbeeld clan wars....

• Gert
Bij clanwars kan je dan beter een spectator hebben die een demo opneemt. Dan heb je nl. ook alle chat erbij enzo.

Als je een hoge ping hebt ben je wel moeilijker te raken, over het algemeen. De server krijgt nl. later de positie van die persoon door terwijl de kogels van degene me lagere ping wel gewoon de kant uit gaan die je aangeeft. Dit merk je vooral in plekken waar je veel ruimte hebt, en dus minder makelijk door rondlingerende granaat scherven geraakt wordt.
De zero-ping mod is ook niet zomaar bedacht.

• elmuerte
Zero-ping is niet leuk.... wel leuk bedacht maar is niet fijn om mee te spelen....
Ik heb 1 keer op een zp| server gespeeld....
ik heb in 1 uur ongeveer 30 mensen af geschoten en ben +- 100 dood gegaan (was 16 player)....
En dat alleen maar omdat ik een zogenaamde LPB was en de rest grotendeels een HPB.
Maar toen ik zp|Hack gebruikte was m'n efficienty 100% >:). Ik had lekker een ping van een paar seconden .... hehe

• blouweKip
  • Laatst online: 08-11 10:52
je hebt idd mensen die alleen om de stats spelen..jammer.
Angel-eyes..daar ben ik het niet mee eens...hoewel een lage ping voordelen biedt zijn die toch kleiner zodra de rest van het veld een hoge ping heeft (ik raak ze echt moeilijker) en het is absoluut zo dat ik zelf minder geraakt wordt tijdens gevechten als ik zelf een hoge ping heb (+300>natuurlijk vind ik dan ook af en toe op een wazige manier de dood door zon hoge ping, maar das veel minder)

Ik speel ook wel meer voor de lol, die officiele clanwars bij clanbase en wireplay vind ik een beetje teveel van het goede.
Af en toe een toevallig war (als er wat medeleden online zijn) is ook wel lachen :)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Gert
Zo officieel is het allemaal niet hoor. Ok, er hoort een strak schema bij omdat het anders in de soep loopt. Je wordt echt niet geofferd als je laatste bent in de pool. ;)

Het voordeel is wel dat je regelmatig een war speelt. En dat is leuker ctf'en dan met een stelletje gozers die bij het binnekomen allemaal meteen naar de andere vlag rennen...

• elmuerte
Gert: helemaal mee eens.... sommige lui kunnen absoluut geen team play aan....
Meestal defend ik want de rest valt toch aan, ook al zeg je dat ze moeten verdegingen...

Verwijderd

BlouweKip...Ik ben nog nooit een LPB geweest, ik heb dus nog niet het verschil mogen ervaren tussen een hoge en lage ping. Mijn ping is ongeveer 225-300 en ik merk dat tegen echt goede LPB's ik geen schijn van kans heb.
Gelukkig zijn er niet zoveel echt goed LBP's :)

Verwijderd

eheheh, dan zit je op de verkeerde servers.

Enne idd op FFA servers is er echt geen teamplay, maar zodra je je bewijst, (dus veel wint), dan gaan de mensen na een tijdje naar je luisteren, dat gebeurt mij tenminste vaak.

Als ik een paar levels heb gewonnen, dan gaan ze OF allemaal in jouw team zitten, of ze gaan zowaar eens luisteren, hoewel dat toch niet altijd zo goed gaat.

FFA is leuk om je accuracy te oefenen, en wars goed voor de teamplay

• elmuerte
Scimitar: dat heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt... Waar ik wel altijd last van heb is dat ik het volgende potje altijd in het andere team zit...
Maar de FFAs zijn idd alleen handig voor target practicing....

hint: als de spelers niet echt goed zijn kan je heel mooi paniek momenten oefenen: pak de vlag van de tegenstanders, maar ren niet weg... blijf zo lang mogelijk met de vlag bij hun basis rond sjouwen en andere lui afknallen..

Verwijderd

Ik weet niet op welke servers jullie spelen, maar de servers waar ik speel wordt er altijd goed geteamplayed(?) Ik ga wel vaak naar servers waar lui uit clans actief zijn, zoals Barrysworld.
Alleen als er een map als Facing World begint komen er nog wel eens irritante gozers binnen, die alleenmaar aan het spawn campen zijn.

Er is wel een verschil tussen LPB's en goede LPB's. De meeste LPB's zijn goed vanwege hun lage ping. Echt hele goede spelers ben ik nog niet veel tegengekomen, lui die je met skill verslaan.

• foser
Ook al win ik verschillende potjes met een behoorlijk punten verschil, dan nog ga ik op een FFA server geen orders uitdelen. Ik zelf speel meestal gewoon waar het nodig is, dus op het moment dat er nauwelijks verdedigd wordt ga ik verdedigen en als er niet aangevallen wordt door mijn team, dan ga ik in de aanval. Werkt meestal wel goed, ik kan me nauwelijks voorstellen dat er iets van echt georganiseerde teamplay op een FFA gespeeld wordt.

Wat ik nog wel eens doe is dat ik met de spelers die ik 'ken' en vaak tegenkom een snelle taakverdeling maak van wie verdedigt en wie aanvalt. Maar dat is dan dus een taakverdeling tussen ons twee- of drieen, meestal zijn dat wel de betere spelers en kunnen we op die manier wel het spel beheersen.

• elmuerte
Ik geef niet stabdard orders uit.... maar dan nog.... als je roders uit geeft is het wel fijn als andere lui er op reageren... En dan nog, ik speel altijd op de servers die ik beheer... dus als mensen vervelend zijn.. >:) hehe... nee... Maar een beetje team play mag wel, je speelt notabene CTF of zo, sommige lui komen binnen en het enige wat ze doen is eerst eeb tig aantal keer op team mates schieten en dan (na een paar bericht dat hij op moet houden) pas een beetje fatsoenlijk gaan spelen

• Gert
Punten hebben bij ctf geen enkele betekenis. Waarom is een cap meer waard dan een flink aantal mensen neerknallen als defence? Ok, kill je de flagcarrier krijg je 5 punten, maar eigenlijk doe je dan je werk als defender niet goed. Ik vind dus dat alles gewoon voor 1 punt moet tellen. Dan heb je ook niet meer dat mensen alleen voor de punten de vlag gaan halen.

Verwijderd

De vlag halen is wel het moeilijkste gedeelte can CTF. Verdedigen is het makkelijkste. Ik scoor altijd hoger als ik verdedig, dan wanneer ik aanval.
En in CTF haal je niet de vlag voor de individuele punten, maar om te scoren voor het team.

Ik deel nooit orders uit, maar volg wel altijd orders op als die van een goede CTF speler komen.

Verwijderd

Iedere positie in CTF is makkelijk.
en
Iedere positie in CTF is moeilijk.

Ligt helemaal aan hoe goed jij op die positie bent, en aan hoe goed je tegenstander daar is. Als je tegen een heel sterk aanvallend team speelt, dan is verdedigen echt wel moeilijk.

Enne, er is een verschil tussen verdedigen en GOED verdedigen.

Ik kan in principe op alle posities spelen, hoewel ik de voorkeur geef aan middenveld. De Flagcarrier dekken als ie terugkomt, en hun flag carrier verrot schieten als ie denkt dat ie er bijna is. HEERLIJK gevoel is dat, als je hem in November bijvoorbeeld voor z'n eigen trap verrot schiet, nou dan BALEN ze ;)

Ey Foser, El_Muerte en Angel-Eyes, zullen we es een potje doen?
Gert hoef ik nie te vragen, want die zit bij me in de clan, maar willen de anderen es een keer ergens een public servertje onveilig maken?

• elmuerte
Scimitar: lijkt me een leuk idee... er zijn wel een paar dingen... ik ben de laatste tijd erug druk en zo....de heb niet echt veel tijd gehad om de laatste 1,5 maand UT te spelen... dus mijn gewone CTF is nogal brak... m'n CTF instagib is een tikkie beter....

Trouwens wat ik het leukste vindt is de enemy flag carries achterna lopen en net ongeveer 2 meter voor hun vlag afschieten (instagib natuurlijk, anders in het nog al lastig)

• Gert
Wel fout natuurlijk als je zolang achter de carrier kan blijven lopen ;)
En in CTF haal je niet de vlag voor de individuele punten, maar om te scoren voor het team.
Was dat maar waar. Hoevaak zie je niet. "Ik ben goed in ctf, want ik sta altijd bovenaan". Of "kijk mij eens bovenaan staan".

Verwijderd

Waar wat je zegt Gert, ik ben vaak defender... eindig vaak bovenaan... zegt natuurlijk niet alles... maar niemand weet een andere graadmeter om te laten zien of je goed bent of niet... dus wat dan?.. zeggen dat je goed bent? :r :r :r... dat vind ik pas erg!

• Agent-X
  • Niet online
Zijn hier nog unreal 1 spelers ? ;)
CaT

• elmuerte
Je kan niet individueel goed zijn in CTF omdat je als een team speelt.....
Je kan wel een goede CTF team speler zijn....

• Gert
Ben je goed in DM, dan zal je ook je mannetje staan in CTF. Alleen moet je dan nog teamplay onder de knie krijgen, maar dat is bij zaak ;)
Pagina: 1