Toon posts:

welk mammabordje bij P3 933???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
met de hoop dat dit niet weer brak wordt en mij weer de mond wordt gesnoerd wil ik jullie vragen welk moederbordje het beste bij de PIII 933 FC PGA past en heeft een mogelijkheid tot uitbreiding naar P4??? nog iets anders op mijn CPU staat het volgende en dat zou ik graag willen ontcijferen: 933/256/133/1.75V wat houden deze getallen in en waar hebben ze betrekking op?? denk erom je hebt het hier tegen een newbie!!!

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 07:41 schreef zakaria1977 het volgende:
met de hoop dat dit niet weer brak wordt en mij weer de mond wordt gesnoerd wil ik jullie vragen welk moederbordje het beste bij de PIII 933 FC PGA past en heeft een mogelijkheid tot uitbreiding naar P4??? nog iets anders op mijn CPU staat het volgende en dat zou ik graag willen ontcijferen: 933/256/133/1.75V wat houden deze getallen in en waar hebben ze betrekking op?? denk erom je hebt het hier tegen een newbie!!!
Uitbreiding van p3 naar p4 gaat niet zonder een nieuw moederbordje..
Over de vraag welk mb het beste past bij je 933
tja...
Wat wil je geluidskaart onboard en/of videokaart onboard..
of wil je dat juist los plaatsen..
Beetje meer info en ik kan verder helpen...

De cijfertjes op de processor:
933 is de snelheid.
256 is de hoeveelheid L2 cache
133 is de busfrequentie
1.75 is de spanning die de processor nodig heeft..

Iedereen is ooit een newbie geweest dus schaam je niet :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Uitbreiding naar P-IV valt inderdaad af.. De eventuele uitbreiding die je nog ooit kunt doen is naar de tulatin proc.. En daarvoor moet je wel een bordje hebben dat hem dus ondersteund.. (i815 chipset bijvoorbeeld!)

Maar post inderdaad es wat meer gegevens.. En kijk maar eens even op de sites van fabrikanten, en op www.tweakers.net.. Daar staan veel reviews op van bordjes!

Verwijderd

Topicstarter
ok dan valt het upgraden naar P4 zonder bordje af da's duidelijk!!! :) bij een mobo gaat mijn voorkeur uit naar eentje zonder onboard geluid en beeld, ik heb begrepen dat als 1 van die compenenten stuk gaat op je mobo dat je dan je hele mobo weg kan doen (corrigeer me als ik het fout heb) :? nog bedankt voor het ontcijferen van die cijfers en ben blij dat er nog mensen zijn die weten dat een "newbie zijn" geen schande is en normaal antwoord geven op je vraag toppie jongen!! :) hier leer ik nou wat van ;)

Verwijderd

Als ik jou was zou ik het zelfde board nemen als die van mij. De BX133-RAID. Heeft geen onboard troep (behalve raid).(Je bent alleen net te laat is niet meer bij de magazijn uitverkoop van Informatique.) Neem geen VIA, heb alleen maar problemen mee gehad, zit namelijk een fout in de chipset. Maar je kan wel onboard troep nemen, alleen zodra je een betere geluidskaart (of Videokaart) wil hebben moet je hem in de BIOS uitzetten en dan blijft hij nog steeds storen. Mijn advies neem BX. Is tot op heden de beste chipset voor P3.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Of anders een ASUS TUSL-2. Voordeel t.o.v. boards met intel 440BX chipset zijn o.a. :

* Ondersteunt de laatste versies van de PIII en Celeron (Tualatin)
* Ondersteunt 133 MHz Front Side Bus.

Nadeel:

* Kan maximaal 512 MB RAM aan.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 14:03 schreef EXX het volgende:
Of anders een ASUS TUSL-2. Voordeel t.o.v. boards met intel 440BX chipset zijn o.a. :

Nadeel:

of de ASUS TUA266... ondersteund max 3GB SDR of 2GB DDR en verder hetzelfde als de TUSL2 ;)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Op donderdag 04 oktober 2001 14:03 schreef EXX het volgende:

Nadeel:

Kan je beter een MSI i815EPT(-R) nemen. Zelfde eigenschappen, goedkoper en net zo goed als de Asus.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 13:50 schreef Ge611 het volgende:
Als ik jou was zou ik het zelfde board nemen als die van mij. De BX133-RAID. Heeft geen onboard troep (behalve raid).(Je bent alleen net te laat is niet meer bij de magazijn uitverkoop van Informatique.) Neem geen VIA, heb alleen maar problemen mee gehad, zit namelijk een fout in de chipset. Maar je kan wel onboard troep nemen, alleen zodra je een betere geluidskaart (of Videokaart) wil hebben moet je hem in de BIOS uitzetten en dan blijft hij nog steeds storen. Mijn advies neem BX. Is tot op heden de beste chipset voor P3.
Tja een BX bord kan geen FSB op 133 zonder dat de agp videokaart over de rooie gaat..
Ik heb zelf de MSI 815EPT Pro R wel met geluidskaart onboard maar die gebruik ik niet.. :)

suc6

Verwijderd

Door EXX - donderdag 04 oktober 2001 14:03

--------------------------------------------------------------------------------

Nadeel:

------------------------------------------------------------------------------

Mijn BX ondersteund gewoon laatste versies en heeft ook 133 Mhz ondersteuning. echter gaat hij niet verder dan 786 MB RAM. Je kan namelijk niet meer dan een 256 per slot hebben. ;(

Enne mijn Videokaart heeft geen enkel probleem. Moet alleen wel zeggen dat ik nog niet ge-Oc'd heb.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 14:26 schreef Ge611 het volgende:

Mijn BX ondersteund gewoon laatste versies en heeft ook 133 Mhz ondersteuning. echter gaat hij niet verder dan 786 MB RAM. Je kan namelijk niet meer dan een 256 per slot hebben. ;(

Enne mijn Videokaart heeft geen enkel probleem. Moet alleen wel zeggen dat ik nog niet ge-Oc'd heb.
Dus je processor draait op 100 Mhz FSB?
Probeer het maar niet op 133 Mhz.. je videokaart gaat echt over de rooie... ik heb zelf ook een Abit BX-133 Raid gehad.. Ik kwam tot Max 120 FSB stabiel en dan liep de videokaart op 80 Mhz ipv 66 en dat ging net...

Dus als je geen geouwehoer wilt hebben met overgeclockte videokaartjes neem dan een 815 chipset.. :)

suc6

Verwijderd

Ik weet voor 90% zeker dat die op 133 draait, maar zodra ik thuis ben zal ik effe kijken.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Als ik jou was zou ik voor de Asus TUSL2 gaan. Daar kan jou processor in. Je kan hem op 66, 100 of 133 Mhz laten draaien. Je hebt heel veel overclock mogelijkheden, en de nieuwe tualatin processors van intel met 0,13 micron core kunnen er ook in.

Ik heb alleen niet alle replys gelezen, dus misschien heeft iemand dit al gezegd. :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op donderdag 04 oktober 2001 14:36 schreef DRG het volgende:

[..]

Dus je processor draait op 100 Mhz FSB?
Probeer het maar niet op 133 Mhz.. je videokaart gaat echt over de rooie... ik heb zelf ook een Abit BX-133 Raid gehad.. Ik kwam tot Max 120 FSB stabiel en dan liep de videokaart op 80 Mhz ipv 66 en dat ging net...

Dus als je geen geouwehoer wilt hebben met overgeclockte videokaartjes neem dan een 815 chipset.. :)

suc6
Wat vreemd dan..

Ik heb mijn PIII 600 @ 800 ook op 133 MHz FSB (6×133.3) lopen op een i440 Chipset.

Ik snap niet wat je dom zit te lullen m8. |:( |:(

Verwijderd

Heb eens gezocht en de oude BX mobo's ondersteunen de 133 Mhz niet. Echter de laatste (incl. de mijne die ook op 133 draait) versies hebben dat probleem niet.

Verwijderd

On-board zuigt... maar stel er raakt een on-board onderdeel stuk, dan maakt het niet uit want deze onderdelen kun je uitzetten in de bios.
Op donderdag 04 oktober 2001 13:40 schreef zakaria1977 het volgende:
ok dan valt het upgraden naar P4 zonder bordje af da's duidelijk!!! :) bij een mobo gaat mijn voorkeur uit naar eentje zonder onboard geluid en beeld, ik heb begrepen dat als 1 van die compenenten stuk gaat op je mobo dat je dan je hele mobo weg kan doen (corrigeer me als ik het fout heb) :? nog bedankt voor het ontcijferen van die cijfers en ben blij dat er nog mensen zijn die weten dat een "newbie zijn" geen schande is en normaal antwoord geven op je vraag toppie jongen!! :) hier leer ik nou wat van ;)

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
hmmm...

jammer dat niemand de Abit SA6R noemt, dit is dus zeker wel een goed bordje, het heeft wel sound onboard, maar die heb ik zelf ook disabled, en et bordje loopt met standaard koeling echt lekkert stabiel op 145mhz bus, echt superflex bordje...

Daarnaast wil ik nog ff toevoegen dat BX-en niet gemaakt zijn om op 133mhz te draaien, ik heb zelf mijn p3 933 een tijd op een Abit BE6-II mobo gehad, en dus op 133mhz, nou dat is heel lang goed gedaan, maar nu doet ie dat dus niet meer :(
als ik em nu op 133mhz laat draaien geeft ie alleen maar problemen, maar dat ligt waarschijnlijk aan een gare bioschip...

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:17
BX op 133 geeft problemen aangezien de BX chip geen goede dividers kent om de bus van je AGP enz. te bepalen. De chipset kan er tegenwoordig wel prima tegen maar door de divider van 2/3 loopt je AGP bus bij 133 processorbus op een (voor veel videokaarten) VEEL te hoge bus nl 88 mhz.

Er zijn maar weinig videokaarten die dat goed trekken.
Het probleem ligt dus bij 133 bus bij je insteekkaarten en niet bij de BX chip of je processor(indirect wel de chipset dus door ontbreken hogere dividers) .

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1