Toon posts:

Windows 2000 Prof, reboot uitzichzelf constant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier dus met een P3 800 Mhz, Maxtor 20 gig, 384SDRAM 133Mhz op een Asus CUSL2. En het probleem is dus als volgt;

Ik heb sinds kort dus het probleem dat als ik in Windows 2000 kom dat het systeem op een willekeurig moment uit zichzelf gaat rebooten.. Nu heb ik wel PAS een week geleden 256 SDRAM erbij geprikt.. maar dit probleem is dus pas sinds een dag of 3.. Nu weet ik dus niet of het daaraan kan liggen.. Maar mijn windows 2000 is dus nu helemaal naar de knoppen.. En nu wou ik dus ff weten "Wat ken precies het probleem zijn".. RAM of een ander probleem.. Beetje verrot dit :( :( :(

Iemand suggesties? thx :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
als je een BSOD krijgt
reboot win2k toch uitzich zelf?

mischien is er wel een proggie wat je automatich opstart
en die crashed ofzo
en anders trek je dat dimmetje d'r toch uit en dan test je weer

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb dit ook, maar dan in bepaalde situatie's: Voorbeeld:

Ik heb MSN Messenger, Outlook Express en Internet Explorer open en als ik dan nóg een keer een IE open dan restart mijn pc.

Ik vind dit erg lastig maar ben er nu aan gewend! Iemand nog een idee?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:22

bloody

0.000 KB!!

had ik ook toen ik acpi uitgezet had in bios.
misschien ff kijken in bios bij acpi? (enablen of disablen)

nope

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
IDEE!

Heb je al eens naar de voeding van je PC gekeken.
Als deze erg vol stof zit, kan de PC te warm lopen, hoeft maar een paar graden te zijn, of de PC kan al herstarten.
Dit probleem speelt ook bij ons op het bedrijf.

Is dit niet het geval, kijk dan eens naar de koeler op de processor (of ie vuil is of uberhaupt wel draait).

Is er iets vuil, dan kun je hem schoonzuigen met een stofzuiger, of anders schoonblazen met een compressor (!! wees hier wel voorzichtig mee, bij te hoge druk kan hij condensatoren stukblazen en bij een slecht gefilterde kan hij de printplaat beschadigen !!)

Verwijderd

je kunt de optie "herstarten bij error" ofzoiets uitschakelen in w2000. Dan krijg je weer de vertrouwde BSOD's en kun je daar misschien uit opmaken waar de fout ligt

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Hmm.. Zit te denken aan een te zwaar belaste voeding.. Als je proc echt hard gaat werken, trekt hij wat meer vermogen uit de voeding, die dat op dat moment niet meer kan leveren.. En dan is het instabieliteit.. Daardoor kan hij gaan rebooten..
En die extra 256MB kan net de druppel zijn geweest voor de voeding..

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
rechtermuisknop, my computer, advanced, startup and recovery: automatically reboot uitvinken..misschien helpt dat?!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
geheugen brak?

- Ruud

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

ik heb soms ook, bij mij komt het door m'n usb.. als ik hem aansluit aan me scanner gaat ie rebooten :( misschien een oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het rare is.. Bij windows 98SE (Wat er ook opstaat) werkt die vrijwel normaal.. wel meer fouten maar hij draaid wel... En hij is pas sinds de laatste dagen gaan lopen f*cken dus ja.. ben een beetje hopeloos.. Maar ik zal jullie suggesties eens bekijken :)

thx :*
Pagina: 1