Toon posts:

Advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kan ik deze 'basic'vraag hier kwijt.Vanwege RSI wil ik met spraakherkenningssoftware werken: snellere computer dan 200 MMX nodig... Bij Computerland A'dam kreeg ik 3 offertes: Gigabyte GA-7VTX Sock A, met AMD Duron 900 en 256 DDR, 20 Gb Maxtor 5200 en Nvidia Geforce 2 MX200 64 Mb. Met floppy drive en CD ROM f 1422,-
OF: idem, maar met AMD Athlon 1,4 voor f 1638,-
OF:Gibabyte GA-7ZX-H sock A met 512 DIMM Sd133Mhz VIA only. Rest hetzelfde maar met Soundblaster 128PCI, f 1450,-
De geluidskaart is erg belangrijk voor spraakherkenning. Volgens verkoper zit op de GA-7VTX de originele SB. Klopt dit? Wat is beter: 256 DDR of 512 SDRAM? Duron is snel genoeg, maar als ik Athlon 1,4 neem, kan ik dan beter op Athlon XP wachten of moet ik dan ook duurder board? bij voorbaat dank voor reacties, event. off list. Ton.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Die SoundBlaster zal wel onboard zijn. Een los model is geloof ik wel stukken beter (SB Live of Terratec ofzo).

Misschien dat het ook beter is om 512MB RAM te nemen, maar dat hangt ervan af wat de spraakherkenningssoftware het meest gebruikt: RAM of CPU kracht. Zijn daar geen tests van?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als geluid inderdaad erg belangrijk voor je is zou ik zeker niet gaan voor een moederbord met on-board geluid. Het kan alleen maar handiger zijn dat je die geluidskaart eventueel kan wisselen voor een nieuwe.

Athlon XP is gewoon een reclame term, niet de moeite om alleen daar op te wachten.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Over de benodigde kwaliteit van de geluidskaart kan ik niks zeggen, maar VoiceExpress draait op een AMD 500 met 128 MB (Windows 98) vlot genoeg. Dan moet niet al te veel andere dingen doen, maar spraakherkenning gaat prima, dus als het alleen daarom gaat hoef je niet perse een zwaar systeem te hebben. Maar het is wel een goed plan om een goed systeempje voor Windows 2000 of Windows XP. VoiceXpress loopt geregeld vast. (Of zal dat toch gewoon Windows 98 zijn >:) ) Niet dat ik weet welk spraakherkenningsprogramma je wilt gebruiken...

Je moet trouwens wel veel geduld hebben voor je er echt mee kan werken. En omdat je toch een beetje geforceerd praat, is het als je er vaak mee werkt ook niet echt prettig voor je keel. Ik heb al gelezen over iets als stem-RSI. Verplaatsen van het oorspronkelijke probleem dus.

En natuurlijk een goede microfoon kopen!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 04 oktober 2001 04:51 schreef Yiu het volgende:
Over de benodigde kwaliteit van de geluidskaart kan ik niks zeggen, maar VoiceExpress draait op een AMD 500 met 128 MB (Windows 98) vlot genoeg. Dan moet niet al te veel andere dingen doen, maar spraakherkenning gaat prima, dus als het alleen daarom gaat hoef je niet perse een zwaar systeem te hebben. Maar het is wel een goed plan om een goed systeempje voor Windows 2000 of Windows XP. VoiceXpress loopt geregeld vast. (Of zal dat toch gewoon Windows 98 zijn >:) ) Niet dat ik weet welk spraakherkenningsprogramma je wilt gebruiken...

Je moet trouwens wel veel geduld hebben voor je er echt mee kan werken. En omdat je toch een beetje geforceerd praat, is het als je er vaak mee werkt ook niet echt prettig voor je keel. Ik heb al gelezen over iets als stem-RSI. Verplaatsen van het oorspronkelijke probleem dus.

En natuurlijk een goede microfoon kopen!
mooie plantronics hs-1 headset
www.plantronics.com

jammer dat maar 7 winkels ze in de NL verkopen

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op donderdag 04 oktober 2001 04:51 schreef Yiu:
(..)VoiceExpress draait op een AMD 500 met 128 MB (Windows 98) vlot genoeg. Dan moet niet al te veel andere dingen doen, maar spraakherkenning gaat prima (..) Maar het is wel een goed plan om een goed systeempje voor Windows 2000 of Windows XP. VoiceXpress loopt geregeld vast (...)
Je moet trouwens wel veel geduld hebben voor je er echt mee kan werken. En omdat je toch een beetje geforceerd praat, is het als je er vaak mee werkt ook niet echt prettig voor je keel. (...)En natuurlijk een goede microfoon kopen!
Heb inderdaad Voice Xpress gekocht, daar zit een headset bij. Ze waarschuwden voor monotoon praten: keelproblemen. Werk nu eerst op W98 of 2000 (aan te bevelen dus?) en tzt wellicht op XP. Bedankt voor de reactie! (idem voor de anderen die reageerden!!).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 04:55 schreef happy3736 het volgende:

[..]

www.plantronics.com

Bij het programma dat ik kocht (Voice Xpress) zit een headset: Andrea Anti Noise NC-61. Voldoet goed (probeerde het op een andere computer).
Ton

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Op donderdag 04 oktober 2001 04:55 schreef happy3736 het volgende:

[..]

www.plantronics.com

klopt, ik heb er ook zo een, erg goeie headset, maar wel 169 piek bij waar ik hem heb besteld.
Pagina: 1