Ik ben nu een tijdje bezig met een oplossing te zoeken, voor het volgende.
Je promoveert je Win2k server naar Domain Controller, win2k server maakt een eigen DNS server aan.
Alles werkt, en aanloggen op de server gaat perfect vanaf je client.
Dan installeer en configureer je winroute, en stel je je clients in zoals het dus behoort te werken om ze te voorzien van internet. (gateway & dns van de beteffende server opgeven)
En dan komt het probleem, je kan dus geen internet names resolven (zoals dat genoemd wordt) alleen als je een ip adres van een website opgeeft gaat wel.
hij kan dus gewoon niet naar buiten met de DNS om www.naam.com te vinden, wel via het ip!
Omdat je DNS van Win2k Server niet naar buiten kan zoeken
Oplossing bedenk je.
En geeft bij de DNS van je clients, gewoon de DNS van je ISP op.
Dit werkt
, maar omdat je aanlogt op een Win2k domein, duurt het ontzettend lang met aanloggen omdat je client geen DNS van je server kan vinden.
Als je ICS van MS gebruikt, wat dus ook NAT is werkt alles dus wel goed.
Mijn vraag is: Hoe kan ik de DNS van Win2k Server buiten zijn eigen DNS laten zoeken dus b.v. van je ISP? Nou dacht ik aan Routing and remote acces, alleen weet ik niet wat ik dan hier moet doen of moet ik een nieuwe DNS pool aanmaken?
Waarom met ICS wel en Winroute niet?
Als iemand hier iets van weet, zou je dan willen reageren?
Je promoveert je Win2k server naar Domain Controller, win2k server maakt een eigen DNS server aan.
Alles werkt, en aanloggen op de server gaat perfect vanaf je client.
Dan installeer en configureer je winroute, en stel je je clients in zoals het dus behoort te werken om ze te voorzien van internet. (gateway & dns van de beteffende server opgeven)
En dan komt het probleem, je kan dus geen internet names resolven (zoals dat genoemd wordt) alleen als je een ip adres van een website opgeeft gaat wel.
hij kan dus gewoon niet naar buiten met de DNS om www.naam.com te vinden, wel via het ip!
Omdat je DNS van Win2k Server niet naar buiten kan zoeken
Oplossing bedenk je.
En geeft bij de DNS van je clients, gewoon de DNS van je ISP op.
Dit werkt
Als je ICS van MS gebruikt, wat dus ook NAT is werkt alles dus wel goed.
Mijn vraag is: Hoe kan ik de DNS van Win2k Server buiten zijn eigen DNS laten zoeken dus b.v. van je ISP? Nou dacht ik aan Routing and remote acces, alleen weet ik niet wat ik dan hier moet doen of moet ik een nieuwe DNS pool aanmaken?
Waarom met ICS wel en Winroute niet?
Als iemand hier iets van weet, zou je dan willen reageren?