Toon posts:

pc / macintosh netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zal wel een heel domme vraag zijn maar toch: hoe kan ik het beste een mac aansluiten op een pc met kabelmodem zodat ie ook kan internetten? of kan dat ook met sygate of zoeits dergelijks?

dank u

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Je hebt twee mogelijkheden.

1)Sygate, dat is een programma voor de Mac zodat de Mac op Windows bakken kan komen.
2)PcMcLan, dat is een programma voor de pc die Appletalk installeerd waardoor de pc op Mac netwerken kan komen.

Maar als je alleen maar wilt dat de Mac het internet op kan, hoef je geen van beide te gebruiken. Gewoon bij het regelpaneel TCP/IP bij "router" het adres van de pc instellen. Dan kan de Mac via de pc het internet op.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
nou dat is weer snel!
bij domme vragen is de reactie vaak 'zoek eerst eens zelf', maar dit gaat toch veel sneller :-)
bedankt

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 17:51

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik weet alleen niet of het ook het goeie antwoord is... Zo kunnen ze op elkaars disks kijken, maar als je met je Mac via een windows bak het internet op wilt kunnen, moet je op die laatste router software draaien. Dat kan de in de later versies van windows ingebouwde internet connection sharing zijn, of dingen als winroute of wingate.
De details weet ik uit m'n hoofd niet helemaal. UTFS! ;)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!