Toon posts:

perl script laten verwijzen naar php script?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja onduidelijke topic titel, maar kon geen betere omschrijving bedenken...

de situatie is alsvolgt:
er linken diverse pagina's naar een perl scriptje van mij, maar nu heb ik dat gehele scriptje herschreven naar een phptje...uiteraard is de filename anders en zelfs de complete locatie van het script.... is het mogelijk dat perl scriptje zonder veel fratsen de variabelen (mensen posten naar dit scriptje) door te geven aan het php scriptje?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In principe is het niet moeilijk om alle post variabelen op te vragen en deze mee te geven met een redirect naar het PHP script (als GET variabelen).
Maar als je moet POSTen wordt het ietsje lastiger (kan wel).

Zoek om te 'GETten' een stukje script op dat de POST (en/of GET) variabelen in een hash plaatst (is niet moeilijk te vinden) en bouw je redirect url op met behulp van deze hash.
Of als je perl scriptje als CGI draait vind je misschien nog wat handigs in use CGI;

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 01:01 schreef tomato het volgende:
In principe is het niet moeilijk om alle post variabelen op te vragen en deze mee te geven met een redirect naar het PHP script (als GET variabelen).
Maar als je moet POSTen wordt het ietsje lastiger (kan wel).

Zoek om te 'GETten' een stukje script op dat de POST (en/of GET) variabelen in een hash plaatst (is niet moeilijk te vinden) en bouw je redirect url op met behulp van deze hash.
Of als je perl scriptje als CGI draait vind je misschien nog wat handigs in use CGI;
jah via use CGI; lukt het me wel de variabelen uit de post te halen, maar dat redirecten enzo is me nog ff duister

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

code:
1
2
3
#!/usr/bin/perl

print "Location: anderscript.php?" . $ENV{QUERY_STRING} . "\n\n";

Maar dit werkt alleen met een GET denk ik. Volgens mij moet je bij een post de HTTP_POST_VARS meesturen..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 01:09 schreef RickJansen het volgende:
code:
1
2
3
#!/usr/bin/perl

print "Location: anderscript.php?" . $ENV{QUERY_STRING} . "\n\n";

Maar dit werkt alleen met een GET denk ik. Volgens mij moet je bij een post de HTTP_POST_VARS meesturen..
GENIAAL dat ik daar niet aangedacht heb :)

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:09

pim

POSTEN is ook geen probleem hoor:

print "Content-type: text/html\n\n";
use HTTP::Request::Common qw/POST/;
use LWP::UserAgent;
$ua = LWP::UserAgent->new();
my $req = POST 'http://www.homepage.com/cgi-bin/bla/bla.pl',
[ onderwerp => "testonderwerp",
value2name => "value2",