Toon posts:

ik krijg mijn comp niet uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dell dimension 8100 / windows ME
als ik mijn comp wil afsluiten dan krijg ik vervolgens zwart beeld met een blauw balkje met hierin OUT OF REACH
IK SNAP ER NIETS VAN....weet iemand waar het aan kan liggen? en hoe ik het probleem kan verhelpen?? plz...ik word gek

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 15:00
ROTFL :p

je moet je monitor nog uitzetten... die geeft aan dat ie geen signaal meer krijgt van de pc (ofwel buiten het frequentiebereik valt)

Verwijderd

Is dit niet jou monitor die dit bericht geeft?... dan bedoel ik ook de monitor ZELF.. en niet de computer

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 00:39 schreef oscar het volgende:

je moet je monitor nog uitzetten... die geeft aan dat ie geen signaal meer krijgt van de pc (ofwel buiten het frequentiebereik valt)
als ik de monitor uitzet dan blijven de lampjes van de computer nog branden ...het systeem gaat dan niet uit

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 00:39 schreef CheapAss het volgende:
Is dit niet jou monitor die dit bericht geeft?... dan bedoel ik ook de monitor ZELF.. en niet de computer
ik zou het niet weten..de computer gaat in zijn geheel gewoon niet uit...lampjes blijven branden alleen monitor op zwart met helemaal bovin een blauw balkje met tekst out of reach

Verwijderd

Paar keer de aan/uit knop indrukken.
als het een automatisch uitschakelsysteem is kan het zijn dat de computer denkt dattie uit is terwijl het nog aanstaat

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Op donderdag 04 oktober 2001 00:42 schreef cengizzz het volgende:

[..]
een blauw balkje met tekst out of reach
te hoge resolutie of te hoge refrshrate ;)

Verwijderd

Het lijkt er op dat hij de standby modus in gaat

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 00:43 schreef CheapAss het volgende:
Paar keer de aan/uit knop indrukken.
als het een automatisch uitschakelsysteem is kan het zijn dat de computer denkt dattie uit is terwijl het nog aanstaat
Of anders de powerknop meer dan 4 sec. ingedrukt houden...
dan gaat ie ook uit, alleen geen oplossing voor het probleem lijkt me... (computer moet uit zichzelf uit gaan)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Opa

Nu Multifocaal!

Werkt je ACPI/APM niet goed denk ik...

Moet je ff langer dan 4 seconden je power knop indrukken.

Intel's nieuwe slogan:

Pentium 4. It just keeps going on and on and on... :7

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 00:39 schreef oscar het volgende:

Daar ben ik niet zo zeker van.
Als je de computer uitzet en de monitor niet krijg je normaal gesproken de "no signal" boodschap. Out of reach wil zeggen dat hij de huidige refreshrate/pixels×pixels niet aan kan.

1: hoor je nog fans in je computer? Nee: zet dan je monitor even uit :)

2. zal wel een rare monitor zijn denk ik :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 00:44 schreef victorvo het volgende:
Werkt je ACPI/APM niet goed denk ik...

Moet je ff langer dan 4 seconden je power knop indrukken.

Intel's nieuwe slogan:

Pentium 4. It just keeps going on and on and on... :7
ik heb inderdaad een pent 4
wat is een acpi/apm?? ben nogal een leek, sorry.
de comp gaat inderdaad uit als ik langer dan 4 sec indruk maar het probleem blijft zich voordoen..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 00:45 schreef Mecallie het volgende:

[..]

Daar ben ik niet zo zeker van.
Als je de computer uitzet en de monitor niet krijg je normaal gesproken de "no signal" boodschap. Out of reach wil zeggen dat hij de huidige refreshrate/pixels×pixels niet aan kan.

1: hoor je nog fans in je computer? Nee: zet dan je monitor even uit :)

2. zal wel een rare monitor zijn denk ik :D
de fans zijn duidelijk hoorbaar ook als de monitor uit staat...
17" standaard mon van dell

hoe kan ik ervoor zorgen dat hij de refreshrate en pixels x pixels wel aankan>?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 00:46 schreef cengizzz het volgende:

[..]

ik heb inderdaad een pent 4
wat is een acpi/apm?? ben nogal een leek, sorry.
de comp gaat inderdaad uit als ik langer dan 4 sec indruk maar het probleem blijft zich voordoen..
ACPI/APM is het 'power management' van je computer. Weet je zeker dat je uitschakelen hebt geselecteerd en niet Standby ofzo? Hoe schakel je de pc trouwens uit? Via Start -> Afsluiten of een druk op de powerknop (dit zorgt er meestal voor dat de computer in slaapmodus (dus pc nog half actief) blijft, en dus niet uit gaat).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 00:51 schreef blackd het volgende:

[..]

ACPI/APM is het 'power management' van je computer. Weet je zeker dat je uitschakelen hebt geselecteerd en niet Standby ofzo? Hoe schakel je de pc trouwens uit? Via Start -> Afsluiten of een druk op de powerknop (dit zorgt er meestal voor dat de computer in slaapmodus (dus pc nog half actief) blijft, en dus niet uit gaat).
100% zeker afsluiten en niet stabdby
ik sluit mijn comp via start en dan afsluiten

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 00:57 schreef cengizzz het volgende:

[..]

100% zeker afsluiten en niet stabdby
ik sluit mijn comp via start en dan afsluiten
Welk OS gebruik je?
Heb je een standaard bios of zo'n "leuke" van Dell?

EDIT:
Snuffel anders eens rond in het bios en probeer de optie "powerbutton action" (zo iets in elk geval) te vinden. Deze staat nu dus op 4 sec. delay, zet hem op instant off. Dan gaat de computer in elk geval direct uit als je (na het uischakelen via windows) op de powerknop drukt.

Ik denk dat je Windows een beetje verneukt is, waardoor hij de pc niet uitzet, maar blijft hangen bij het laatste scherm. En dat laatste scherm kan je monitor dus niet weergeven (niets aan te doen). Kijk je HD's even na (scandisk) misschien dat dat helpt.

Als dat ook niet lukt: het gebruikelijke recept, Windows er opnieuw op. En gooi dan meteen WinXP erop, dat werkt stukken fijner als '95/'98/ME !

Suc6! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 01:17 schreef Mecallie het volgende:

[..]

Welk OS gebruik je?
Heb je een standaard bios of zo'n "leuke" van Dell?

EDIT:
Snuffel anders eens rond in het bios en probeer de optie "powerbutton action" (zo iets in elk geval) te vinden. Deze staat nu dus op 4 sec. delay, zet hem op instant off. Dan gaat de computer in elk geval direct uit als je (na het uischakelen via windows) op de powerknop drukt.

Ik denk dat je Windows een beetje verneukt is, waardoor hij de pc niet uitzet, maar blijft hangen bij het laatste scherm. En dat laatste scherm kan je monitor dus niet weergeven (niets aan te doen). Kijk je HD's even na (scandisk) misschien dat dat helpt.

Als dat ook niet lukt: het gebruikelijke recept, Windows er opnieuw op. En gooi dan meteen WinXP erop, dat werkt stukken fijner als '95/'98/ME !

Suc6! :)
bedankt iedereen!! ga even wat uitproberen thx~~~!

Verwijderd

Ik had dit probleem ook een tijdje geleden toen ik nog de det 3 drivers gebruikte voor mijn videokaart, maar nu ik andere drivers geinstalleerd heb lukt het wel weer :? maar ok nu werkt het weer :z :)
Pagina: 1