• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15
Hey ff kort vraagje, de ipaq heb geloof ik excel voor pocketpc's he? Is er ook een palm die met excel bestanden kan omgaan (palm is namelijk goedkoper en mag nie al te duur zijn) of is daar software voor verkrijgbaar voor de palm?

Welke PDA is uberhaupt het goedkoopst als je de standaard agenda dingen etc. wil doen + excel?

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 17:58
standaardvraagje voor de palmclub.nl faq

Lees overigens prima review over Quickoffice op diezelfde site

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:14
excel op de palm kan niet, want daar zou Microsoft nooit een licensie voor geven, een excelcompatible programma wel natuurlijk; zelf gebruik ik documents to go; een proggel wat excel, powerpoint en word varianten in zich heeft en ook nog kan synchroniseren met de host pc

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zijn wel programma's waarin je Excel bestanden kan openen, alleen het laden duurt volgens mij best lang. Ik weet echter niet de precieze productnamen, dus daar zou je even naar moeten zoeken.

Wat betreft de goedkoopste oplossing voor agenda + excel:
Voor Excel bestanden heb je denk ik veel opslagruimte nodig(8MB). Modellen die dan geschikt zijn:
M105, IIIxe, M125, Vx, M500, M505 (kleurenscherm), IIIc (kleurenscherm).

De goedkoopste van dit rijtje is de Palm IIIxe, voor fl 399 in pricewatch op dit moment.

voor meer prijzen:
Pricewatch zoek naar Palm

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• miekol
Hey thx.

Tis eigenlijk voor me ma en die mot dus ook 'op locatie' :p in een excel documentje kunnen ploeteren. Ik neem ook aan dat het ook weer van palm naar pc compatible is.
Wordt de wijzingen van het bestand op de palm dan ook gelijk gewijzigd in die op de pc, anders is ut een btje loos :)

En dan nog iets, er is palm, handspring & sony geloof ik met pda's met palmos, prijs moet tussen 300-500 gulden liggen, misschien een topmodel van 900-1000 ofzo 2e hands kopen is dat nog interessant en hoe zit het dan met garantie?

Oh ja nog zo iets, me moeder heb wel een iMac dus het moet wel met de mac kunnen werken :) Is er ook een filemaker pro voor de palm trouwens?

• oscar
die IIIxe is een prima instapper... heb zelf een Vx (dus een oud topmodel ;) ) maar ik zou toch zeker voor een nieuwe gaan. die IIIxe is bijna gelijkwaardig aan de oude toppers, dat komt voornamelijk door z'n 8mb (wat zelfs niet alle toppers destijds hadden)

een m100 (die tegenwoordig op de markt wordt gedumpt) raad ik je sterk af.

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 00:42 schreef miekol het volgende:

Tis eigenlijk voor me ma en die mot dus ook 'op locatie' :p in een excel documentje kunnen ploeteren. Ik neem ook aan dat het ook weer van palm naar pc compatible is.
Wordt de wijzingen van het bestand op de palm dan ook gelijk gewijzigd in die op de pc, anders is ut een btje loos :)
Je selecteert op je computer een bestand dat je wilt 'uploaden' op je Palm, en deze wordt dus weer gesynchroniseerd met je computer zodra je HotSynct dacht ik
En dan nog iets, er is palm, handspring & sony geloof ik met pda's met palmos, prijs moet tussen 300-500 gulden liggen, misschien een topmodel van 900-1000 ofzo 2e hands kopen is dat nog interessant en hoe zit het dan met garantie?
Nadeel van die 'klonen' met PalmOS is dat je soms OS niet kan updaten of dat een programma niet helemaal werkt dacht ik. Handspring heeft wel leuke uitbreidingsmodules die de Palm III en M100 serie niet heeft (M500 serie wel).
Geloof dat de Sony ook flink duurder is dan een Palm... correct me if I'm wrong

Wat betreft de garantie zou ik 't niet zo weten, denk dat je dit moet afstemmen met de verkoper... o.i.d.
Fabrieksgarantie kan nog wel geldig zijn, ik weet alleen niet hoe lang dat is.

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 00:42 schreef miekol het volgende:
Oh ja nog zo iets, me moeder heb wel een iMac dus het moet wel met de mac kunnen werken :)
Zorg er dan voor dat er een USB cradle bij zit of schaf die los erbij aan. Er is ook Palm Desktop Software voor de Mac, alleen ik weet niet of de software voor Excel op je Palm ook voor Mac is... (zie hiervoor de faq van palmclub.nl eerder genoemd)

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 00:48 schreef oscar het volgende:
die IIIxe is een prima instapper... heb zelf een Vx (dus een oud topmodel ;) ) maar ik zou toch zeker voor een nieuwe gaan. die IIIxe is bijna gelijkwaardig aan de oude toppers, dat komt voornamelijk door z'n 8mb (wat zelfs niet alle toppers destijds hadden)

een m100 (die tegenwoordig op de markt wordt gedumpt) raad ik je sterk af.
De IIIxe is inmiddels dus ook al een oude. Deze wordt niet meer genoemd op www.palm.com....

wat is er zo slecht aan een M100 volgens jou? We hebben er hier een in huis, en werkt goed hoor, alleen teweinig geheugen mocht je er Excel's op zetten...

• miekol
En kan de palm ook flashmemory cards of een microdrive aan?

Leuk zo'n forum helpdesk :P

Filemaker bestanden zijn namelijk vrij groot, zo'n 3mb per stuk

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 01:03 schreef miekol het volgende:
Nee, zit geen PCMCIA slot in... flashmemory weet ik niet
zie www.palm.com
Leuk zo'n forum helpdesk :P
het is natuurlijk wel de bedoeling dat je zelf ook wat opzoekt he... :)
Filemaker bestanden zijn namelijk vrij groot, zo'n 3mb per stuk
Weet niet of dat bestaat.... (filemaker voor Palm)

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 01:03 schreef miekol het volgende:
Met de M500 en M505 kan je tot maximaal 64 MB uitbreiden met een SD slot.

voor meer informatie over aanschaf van een Palm:
http://www.angelfire.com/home/pagevanmij/palm.html

• miekol
Op donderdag 04 oktober 2001 01:23 schreef blackd het volgende:

[..]

Nee, zit geen PCMCIA slot in... flashmemory weet ik niet
zie www.palm.com
[..]

het is natuurlijk wel de bedoeling dat je zelf ook wat opzoekt he... :)
[..]

Weet niet of dat bestaat.... (filemaker voor Palm)
Heb zelf al Filemaker voor de palm gevonden :D

• oscar
(ben toch maar bed in gedoken gisteren)

Filemaker op je Palm kan ook, Filemaker zelf biedt daar zelfs een oplossing voor. Verwacht daar niet te veel van overigens, het viel mij ook tegen.

Waarom die m100 niks is? Veel te veel geld voor een oude bak in een nieuw jasje. Maar nu lees ik pas dattie ook iMac geschikt dient te zijn. Voor alle palms is er Mac software beschikbaar, echter alleen de laatste serie wordt standaard met een usb cradle geleverd. Die IIIxe wordt dan dus een stukje duurder, je moet er of een usb cradle bijkopen, of een serieel->usb adaptertje (paar tientjes).

Misschien is de m105 dan het overwegen waard, heeft ook 8mb. De nieuwe m125 heeft ten opzichte van de m100/105 alleen wat meer speed en een uitbreidingsslot. Om dan nog op een andere vraag terug te komen, compactflashkaartjes passen daar niet in, alleen nog kaartjes van palm-makelij. Er worden wel kaartjes van andere fabrikanten verwacht. Wat dat betreft heeft Handspring een betere keuze (hee! Handspring is ook het overwegen waard!)

• miekol
Zijn de handspring & sony modellen ook compatible met de mac?

Heb het nu allemaal ff bekeken, de Handspring Visor Platinum lijkt mij op zich de beste keuzen, gelijk usb, geheugen uitbreidbaar, compatible met mac. Alles draait hier toch ook op of niet? En hij is maar 549,-

En hoe zit het precies met de visorphone? Werkt dat ook in NL? Heb je dan nog een abo nodig ziet er namelijk super handig uit!

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 16:17 schreef miekol het volgende:
Zijn de handspring & sony modellen ook compatible met de mac?

Heb het nu allemaal ff bekeken, de Handspring Visor Platinum lijkt mij op zich de beste keuzen, gelijk usb, geheugen uitbreidbaar, compatible met mac. Alles draait hier toch ook op of niet? En hij is maar 549,-

En hoe zit het precies met de visorphone? Werkt dat ook in NL? Heb je dan nog een abo nodig ziet er namelijk super handig uit!
Zie www.pdashop.nl
Hier kan je meer info vinden over de VisorPhone. Ik heb er ook ff naar gekeken namelijk.
Hij werkt alleen op 900/1900 Mhz netwerken, dus alleen met KPN en Libertel in Nederland (dat krijg je met Amerikaanse producten). En je kunt er denk ik gewoon een SIM kaart in stoppen, of dat nou prepaid of abo is...

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 11:20 schreef oscar het volgende:
(ben toch maar bed in gedoken gisteren)

Waarom die m100 niks is? Veel te veel geld voor een oude bak in een nieuw jasje. Maar nu lees ik pas dattie ook iMac geschikt dient te zijn. Voor alle palms is er Mac software beschikbaar, echter alleen de laatste serie wordt standaard met een usb cradle geleverd. Die IIIxe wordt dan dus een stukje duurder, je moet er of een usb cradle bijkopen, of een serieel->usb adaptertje (paar tientjes).
Jammer is alleen dat de IIIxe bijna nergens meer te krijgen is. Deze wordt volgens mij niet meer gemaakt. Je zult dus even moeten zoeken voor je een winkel tegenkomt die hem nog heeft. De prijzen zijn dan wel schandalig hoog (500 tot 600 piek, en dit ding is ooit voor 299 over de toonbank gegaan)

Pagina: 1