Toon posts:

[OC] GF2 mx-400 OC-problemen, denk ik

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

als ik mijn GF2 MX-400 ga overklokken, dan krijg ik het probleem dat als ik gewoon aan het "surfen" enzo ben,

dan krijg ik het bekende blauwe scherm :) Met de foutmelding dat de driver (21,81 onder XP)

in een "infinite loop" is gekomen???

Kan dit komen door het oc'en?

Of misschien omdat hier voor een Voodoo3 erin zat?

Ik heb dan het geheugen met maar 10 mhz verhoogd. dus 150@160 :( Grr, moet toch beter kunnen.

p.s. er zit een blue orb op.

Alvast wederom bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Oew issie al zo ver gezakt... :)

Verwijderd

Topicstarter
lijkt wel alsof ie met de orginele heatsink+ fan nog beter overclockbaar is.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

Hier met een blue Orb zie sign...

kan het niet gewoon aan de software/drivers liggen?
Anders is je Gforce wel erg gaar...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 11:40 schreef BertV het volgende:
Hier met een blue Orb zie sign...

kan het niet gewoon aan de software/drivers liggen?
Anders is je Gforce wel erg gaar...
Tjah, jij hebt alleen je core overgeclocked, maar je krijgt meer winst door je geheugen te oc'en en daar had ik het over. Die moet toch makkelijk met 15-20 mhz omhoog kunnen...

Verwijderd

Wanneer je vertekend beeld krijgt of vaage kleurtjes komt dat doordat je Mem of GPU te ver zijn overclockt .. maar in jouw geval is het een driver probleem .. Probeer eens andere drivers dan!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

Tjah, jij hebt alleen je core overgeclocked
joh! :)

Mijn geheugen draait op 210 ipv 166!!!

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 11:43 schreef n0va^ het volgende:
Wanneer je vertekend beeld krijgt of vaage kleurtjes komt dat doordat je Mem of GPU te ver zijn overclockt .. maar in jouw geval is het een driver probleem .. Probeer eens andere drivers dan!
Ow ok, ik denk dat het er aan ligt dat ik hiervoor een voodoo3 had.

Kijk hier es:

http://www.guru3d.com/tech/voodoo-to-nvidia/index1.shtml

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 11:50 schreef BertV het volgende:

[..]

joh! :)

Mijn geheugen draait op 210 ipv 166!!!
Aha :) LOL vette OC dan, hoop dat ik dat ook kan!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm als je geheugen niet op 160 kan draaien, is het verrot!
Een GF2MX-400 hoort te draaien af fabriek:
mem: 175
core 200

Cheap kloontje gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 12:16 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ehm als je geheugen niet op 160 kan draaien, is het verrot!
Een GF2MX-400 hoort te draaien af fabriek:
mem: 175
core 200

Cheap kloontje gehaald?
Hmmmz, tsjah het is een mtec, met het geheugen standaard op 150 , en de core op 200. :( Zuur trug gaan ofsow?

Maar hij geeft wel aan dat het een MX400 chippie is, GRrr

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 13:03

Tusk

Sticky Bomb likes you!

keb psies hetzelfde
dan met klein koelertje op heatsink en 80 mm fan los bovenop de kaart....aan koeling kan het niet liggen d8 ik zo

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Heeft niks met OC'en te maken. Ik had het ook, en met kamerventilator erop+originele kloksnelheid deed ie ut nog niet goed.
Ik ben er nooit achter gekomen wat het probleem wel was (oc'en is het dus niet). Ik wilde toch al iets anders. Sinds mijn radeon (die ook flink overgeklokt is van 183/183 naar 220/210 ) heb ik nergens meer last van.

Ik weet alleen dat het een driver probleem is, en het zit hem in een bestandje (nvdisp.dll meen ik) maar dit is een bestandje dat in iedere versie van de det. drivers zit. En met allemaal had ik problemen. De originele XP drivers hebben het bestandje ook alleen heet het dan iets anders, verder dezelfde problems.

Ik denk dat het dus een kwestie is van even wachten tot XP officieel uitkomt, dan zullen er ongetwijfeld binnen no-time patches komen om dit alles op te lossen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 19:31 schreef martijn12345 het volgende:
Heeft niks met OC'en te maken. Ik had het ook, en met kamerventilator erop+originele kloksnelheid deed ie ut nog niet goed.
Ik ben er nooit achter gekomen wat het probleem wel was (oc'en is het dus niet). Ik wilde toch al iets anders. Sinds mijn radeon (die ook flink overgeklokt is van 183/183 naar 220/210 ) heb ik nergens meer last van.

Ik weet alleen dat het een driver probleem is, en het zit hem in een bestandje (nvdisp.dll meen ik) maar dit is een bestandje dat in iedere versie van de det. drivers zit. En met allemaal had ik problemen. De originele XP drivers hebben het bestandje ook alleen heet het dan iets anders, verder dezelfde problems.

Ik denk dat het dus een kwestie is van even wachten tot XP officieel uitkomt, dan zullen er ongetwijfeld binnen no-time patches komen om dit alles op te lossen.
Het ligt inderdaad aan dat nvdisp.dll maar wel vaag, dat ie dan alleen die error geeft als ik hem heb geoc'ed.

Nou ja.

MAar dan nu over die kloksnelheid van mijn geheugen, ben ik genaaid ofsow??

Of kom het omdat ik een cheap-kaartje heb? Mag het topch niet aan liggen, want het is wel een MX-400 chip.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

160 is absoluut niet goed voor een mx-400. 200 moet toch minstens kunnen. Dat kon ik nog met mijn Hercules MX OEM.
En die heeft 7.5 ns geheugen, das heel wat slechter dan dat geheugen wat op zo'n mx400 hoort te zitten. Dus 200 moet minimaal gaan.
Met welk progje klok je over. Ik haal toch iedere keer weer de beste resultaten met Powerstrip. Dus als je nu iets anders gebruikt, probeer dan eens powerstrip. Mijn radeon kwam eerst niet over de 190/190. met powerstrip kom ik heeeeel wat verder >:)

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 22:15 schreef martijn12345 het volgende:
160 is absoluut niet goed voor een mx-400. 200 moet toch minstens kunnen. Dat kon ik nog met mijn Hercules MX OEM.
En die heeft 7.5 ns geheugen, das heel wat slechter dan dat geheugen wat op zo'n mx400 hoort te zitten. Dus 200 moet minimaal gaan.
Met welk progje klok je over. Ik haal toch iedere keer weer de beste resultaten met Powerstrip. Dus als je nu iets anders gebruikt, probeer dan eens powerstrip. Mijn radeon kwam eerst niet over de 190/190. met powerstrip kom ik heeeeel wat verder >:)
Ik gebruik nu die coolbits reg. Ik ga es powerstrip proberen, maar de andere zeiden dat het niet aan het oc'en kan liggen. Nou jah, ik probeer het wel... :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu powerstrip geprobeerd, maar zodra ik ga OC'en krijg ik die error van dat nvdisp.dll.

Ik vind dit echt frusterend. Iemand anders in dit topic zei dat het geheugen sowieso op 175 hoort te lopen :(

Ben ik nou genaaid of niet? Of komt het omdat ik een "cheap" kaartje heb???

En komt die error door het oveclocken of is het een driver fout die naar boven komt als je gaat oc'en???

Kom op jongens help me plz :)

Verwijderd

Topicstarter
Kom OP nou is er nou niemand die me kan helpen!!?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ook geprobeerd met NVMax te Oc'en maar ook zonder suc6, blijf die foutmelding houden en als ik hem gelijk op 180 zet bijv. dan loopt ie gelijk helemaal vast, en ziet mijn beeld er gek uit. :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens,ik schop um nog 1 keer omhoog,

het probleem is dus, als ik ga oc'en dan krijg ik de error dat nv_disp.dll in een infinite loop komt.

Dus ik kan niet oc'en, HELP! :)

Ow ja en moet ik trug gaan naar de winkel omdat mijn geheugen verrot is?

Verwijderd

Hoezo zou je terug gaan.. van een el cheapo videokaart kan je ook niet verwachten dat ie ver overclocked! >:) en als videokaart bij standaard snelheden niet vastloopt mag je er nix van zeggen..

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar, de net zei iemand dat ie standaar op 175 hoort te lopen en dat anders mijn geheugen verrot is???

Verwijderd

Topicstarter
zijn er eigenlijk mensen met ditzelfde probleem???

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem een laatste keer omhoog, en als jullie het niet erg vinden open ik een apart topic in videoplanken en beeldkanonnen of mijn geheugen kapot is.

Wnat anders kan ik nog trug naar die winkel, als het normaal op 175 hoort te lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ga maar es die nieuwe drivers proberen...

Verwijderd

Hij is nou wel genoeg omhooggeschopt hoor :(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.