Accoustiek te koop?

Pagina: 1
Acties:

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Wat me opvalt.. is dat eigenlijk verschrikkelijk veel mensen goed geluid belangrijk vinden, tenminste, de mensen hier van het forum in ieder geval :). Maar Ik heb vorig jaar ook mijns inziens fraaie boxen gekocht, welke ik nu een jaar flink beluisterd heb op mijn kamertje van 2 bij 4 meter. Maar nu mijn ouders op vakantie zijn, ben ik voor 15 dagen beneden gaan wonen, pc stereo, alles beneden, en pas nu hoor ik wat een geweldig geluid er eigenlijk inzit. Moraal van mijn verhaal: Wat heb je eigenlijk aan al die mooie spullen als je er eignelijk nauwelijks uit kan halen wat erin zit? Ik kan me niet voorstellen dat er onder het tweakervolk veel mensen zitten die in 'n 'acceptabele' ruimte zitten waarin het geluid écht tot zijn recht komt. Dus wat heb je dan eigenlijk aan je (zeer) dure luidsprekers, zonder een beetje normale accoustiek?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Het loont inderdaad om met de opstelling te experimenteren.
Van veel speakers kan je in tests al lezen hoe ze het best tot hun recht komen. Sommige speakers moeten dicht tegen de muur staan, andere juist ver er vandaan. Voordat je de speakerkabels definitief wegwerkt achter de plint is het verstandig om wat met de speakers en de meubels te slepen.

In jouw geval komt daar nog bij dat je in een relatief kleine ruimte zat.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• P5ycho
  • Laatst online: 00:25
zit ik dus ook mee, een kamer van 4 bij 3,5 en een keiharde muur erachter. daar zit je dan met je Quadral aurum vulkans. tijd om te verkassen dus...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op donderdag 04 oktober 2001 00:24 schreef victorvo het volgende:
Het loont inderdaad om met de opstelling te experimenteren.
Van veel speakers kan je in tests al lezen hoe ze het best tot hun recht komen. Sommige speakers moeten dicht tegen de muur staan, andere juist ver er vandaan. Voordat je de speakerkabels definitief wegwerkt achter de plint is het verstandig om wat met de speakers en de meubels te slepen.

In jouw geval komt daar nog bij dat je in een relatief kleine ruimte zat.
Ja, hoewel ik juist de indruk had dat een kleine ruimte voor meer bass zou zorgen, omdat het 'gevangen' zit en wellicht eerder en meer tegen het beton reflecteerd, zat ik er behoorlijk naast en heb ik beneden gewoon meer bass, ruimte is een veelvoud van mijn kamer boven. Het geluid is beneden vooral minder middentonen, iets dat boven toch te luid is, dankzij de kleine ruimte denk ik dan. gelukkig heeft mijn versterker 'n trappeloze loudness zodat ik de middentonen ietsjes minder kan zetten. Benenden klinkt het geluid source direct echter weer veel beter. Boven stond altijd de bass op +2 v/d 5 ofzo.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

je moet natuurlijk ook speakers kopen die in jou ruimte goed tot hun recht komen en niet alleen in de winkel...motto: altijd eerst thuis luisteren voor je koopt...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Veel tweakers hebben wel een goeie ruimte hoor. Bij mij stonden de speakers eerst in de korte kant van m'n kamer, en ik heb ze nu in de lange kant gezet. ben nog even bezig met verschil gaan horen (lees: ik moet eerst even die giga-puinberg opruimen die je krijgt als je alles gaat verplaatsen :o).

Ik hoop dat het laag ietsje minder heftig wordt zo, al betwijfel ik het, omdat er nu een helemaal weer in een hoekje staat.

Wat wel veel beter gaat worden is m'n surround, die komen nu bovenaan de muur 1,3meter achter me in plaats van recht boven me. Als het allemaal een beetje meezit worden het DM303'tjs, dus dat is ook al een stukkie mooier dan de rocksolidjes die er nu hangen :o. Ik denk dat wat dat betreft opstelling erg veel uit kan halen.

Van:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/Kameroud.gif

Naar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/Kamernieuw.gif

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
He verrek, ik heb laatst ook al alles omgegooid, wat een zooi komt daar bij vrij zeg, tís niet normaal te noemen..... :)

Ik kwam op deze opstelling,

http://hervaz.freeservers.com/Opstelling.jpg

Had eerst de speakers naast m'n bureau, maar dat stond me niet aan...rack op bureau sux, alleen de pc zit nu op een verlengkabel van 10 meter, maar de kwaliteit van mp3 is toch kl*te.

• P5ycho
  • Laatst online: 00:25
ik ben op het moment bezig met een 'grote puinruimactie' maar het schiet niet op, heb elke keer te weinig tijd om me waterbed compleet leeg te laten lopen, te verplaatsen en weer op te bouwen. ik wil niet het risico nemen dat ik straks op de grond moet pitten ;).
als ik vanavond tijd heb zal ik eens photoshop erbij pakken.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op donderdag 04 oktober 2001 07:48 schreef hervaz het volgende:
He verrek, ik heb laatst ook al alles omgegooid, wat een zooi komt daar bij vrij zeg, tís niet normaal te noemen..... :)

Ik kwam op deze opstelling,

http://hervaz.freeservers.com/Opstelling.jpg

Had eerst de speakers naast m'n bureau, maar dat stond me niet aan...rack op bureau sux, alleen de pc zit nu op een verlengkabel van 10 meter, maar de kwaliteit van mp3 is toch kl*te.
Hell, waar woon jij, in een bos?? :)
(ook mooie installatie btw :))

specs

Pagina: 1