Toon posts:

(CM) spuitwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me case matzwart gaan spuiten en dan 2 van die "viper lookalike" rode strepen erover..

moet ik dan gewoon de hele case gewoon zwart spuiten met autolak en de plekken waar de 2 rode streepen komen affplakken en dan erna de case afplakken en de strepen rood spuiten?

of gewoon ding helemaal zwart spuiten en dan de case afplakken en de strepen over het zwart spuiten?????

Verwijderd

ik denk dat eerst zwart en dan rood wel kan (krijg je misschien donkerrood).
Of eerst een brede rode streep; daarin de 2 afzonderlijke afplakken en dan zwart erover.
succes

Verwijderd

Afplakken lijkt me ja, al zal de streep dan wel iets "op" de rest van de lak liggen, maar daar ontkom je toch niet aan. Misschien kan je als de lak goed droog is dat randje nog een beetje wegwerken met commandant of zo - hoewel, kun je wel commandant gebruiken op matte lak? (wordt het dan niet glans?)

Ook een idee is misschien krantenpapier te spannen een paar millimeter bij de kast vandaan (iets ertussen plakken dus) zodat dat randje niet zo scherp wordt. Wel in rechte lijnen spuiten dan, anders krijg je een beetje zigzag.

Allemaal dingen die je kan uitproberen op een stuk afval voordat je je case eraan waagt...

Waar ik zelf mee zit is of ik wel of geen blanke lak ga gebruiken (de kleur is in principe metallic maar misschien is wat matter mooier) en of dat mooi wordt met de "structuur" die standaard op m'n kast zit. Iemand detail foto's van een geverfde kast waarop dat goed te zien is?

Of foto's van een metallic lak kast?

by the way TWINCAM1600 waar heb je je nickname van?

Marcel

Verwijderd

Ik heb beide manier al gedaan. Het afplakken van de rode banen kan ik je niet aanraden. je krijgt die scheiding nooit echt strak. Het mooiste resultaat heb ik gekregen door eerst de kast helemaal te spuiten en dan pas de andere kleuren erop...die wel ff afplakken natuurlijk :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Op woensdag 03 oktober 2001 23:43 schreef TWINCAM1600 het volgende:
Ik wil me case matzwart gaan spuiten en dan 2 van die "viper lookalike" rode strepen erover..
oeh goed idee, hele fijne kleurencombinatie (heb ik zelf ook ;) ) ik heb mat zwart en neon oranje :)
Idd ik zou eerst zwart doen en dan de rode strepen, heel goed afplakken want je krijg zo druppels.

Suck6! :)

I see dead pixels...

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Op donderdag 04 oktober 2001 00:45 schreef marcelb het volgende:
Waar ik zelf mee zit is of ik wel of geen blanke lak ga gebruiken (de kleur is in principe metallic maar misschien is wat matter mooier) en of dat mooi wordt met de "structuur" die standaard op m'n kast zit. Iemand detail foto's van een geverfde kast waarop dat goed te zien is?
Met blanke lak kun je die overgang tussen rood en zwart mooi glad krijgen EN het beschermt je kast goed tegen krassen en de lak blijft er dus beter op zitten e.d.

trouwens is die kast van metaal of kunststof. bij kunststof zou ik eerst een primer gebruiken dan hecht alles beter... de beste ondergrond om te spuiten is grijs (komt de kleur het beste uit), nou de meeste kasten zijn dat al (grijs/wit)dus daar zou je dan al geen problemen meer mee hebben...

licht opschuren met korrel 1000 (iedergeval fijne korrel)
opschuren geldt ook voor de primerlaag.
dan flinke rode baan spuiten (in meerdere dunne lagen)
laten drogen
stepen afplakken
zwart spuiten
en dan flinke laag blanke lak erover

veel plezier

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

euh, ej hebt schilderstape, met een goede dikte voor de streep, dan heb je misschein meteen de strepen staan met 1 stuk plakband :D

Verwijderd

Topicstarter
Me nickname? van me Toyota Corolla GT TWINCAM 1600 natuurlijk!

maar iedereen bedankt voor de tips ik dnekd at ik gewoon zwart ga spuiten en dan erna de randen van de strepen afplakken op de zwarte laag en dan dat rood spuiten en erna nog mischien blanke lag erover ter bescherming

hopen dat het lukt, als ie klaar is post ik wel wat fotos
Pagina: 1