Toon posts:

Wie weet het verschil FC-PGA en FC-PGA2 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
DIT STAAT ER OP DE SITE VAN MSI: 815EP Pro R
"Support Socket 370 for Intel® Pentium® III / Tualatin (FC-PGA / FC-PGA2) Processor Supports 500MHz ~ 1.2GHz"

>>>>>>>>>
Ik krijg binnenkort het Mobo MSI 815EP Pro R die heeft dit socket
---------------------------------------------------------

Ik heb zelf nu een SLOT1 PentiumIII550@825 lopend op een MSI SLOT 1 Mobo, en een AMD K6-3-450MHz op(ik dacht dat dat een SuperSocketSeven heette P5A) hiermee heb ik jullie voor onnodig veel denkwerk gezorgt...waarvoor excuses!!!
ZIE REPLY BENEDEN.....
---------------------------------------------------------
>>>> Nu weet ik niet dat 1 socket370 twee typen pinnen kan accepteren.......FC-PGA en FC-PGA2 ???

zeg ik dat goed zo, correct me if I'm wrong.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Volgens mij is dat niet helemaal correct.
een socket-7 is een socket voor Pentium-1 CPU's (de 2.8V versie's zoals de MMX-series)
Een Slot-1 was voor de eerste Pentium-II's. (de latere celeron's kwamen in socket-370 oftewel PPGA)
Vanaf de PIII-500 zijn ze ook in FCPGA behuizing verschenen (ook in slot-1, maar dat waren die met de Klamath kern, de FC-PGA was met de Coppermine-kern)
De Celeron's vanaf de 533-a zijn ook op FCPGA uitgekomen.
Een typische chipset die SLot-1, PPGA en FCpga aan kan sturen is de Intel 440-BX (naar het schijnt ook de FCPGA-2, oftewel de tualatin core)
De 815-chipset die een Tualatin (dus FC-PGA-2 behuizing) core kan aansturen kan echter niet een PPGA cpu aansturen (en uiteraard al geen Slot-1), wel de in FCPGA en FCPGA-2 CPU's.

Zo iets duidelijker ?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:58

scorpionv

This space for rent

Als je vraag is of het past; nee!

slot != socket
en een ppga AMD kan volgens mij niet in een nieuwere FC-PGAx.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Voor zover ik weet kun je op de 815 gewoon een oude (=PPGA) celeron plaatsen

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Op woensdag 03 oktober 2001 23:21 schreef superbikkel het volgende:
Voor zover ik weet kun je op de 815 gewoon een oude (=PPGA) celeron plaatsen
op de oude 815-boardjes wel, maar op de nieuwe (Tualatin ready) boardjes kun je je oude celeron niet laten werken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het te gecompliceerd heb op geschreven, veel van jullie halen de laatste twee Processoren PentiumIII550@825 lopend op een SLOT 1 bord,
en de AMD K3-450MHz (ik dacht dat dat SuperSocketSeven heette P5A ( maar vergeet 'ie eerste twee even..........
------------------------------------------------------------
Het gaat om het volgende, ik heb inmiddels ook wat rond gestruind, bij Anandtech staat een test van ASUS CUS-L2 met socket370 DIE ACCEPTEERT ALLEEN DE PIII....Coppermine-core

Uit een andere discussie bij Anadtech lees ik dat de Tualatin-core een lager voltage moet hebben, en daarvoor twee extra pinnen op de onderkant van de processor heeft....

MSI heeft bij de laatste BIOS_update voor die 815EP Pro R en aanpassing gedaan voor de Tualatin chip tot 1.2GHz:"Fix problem wherein wrong vcore adjust value for Tualatin CPU in the BIOS setup".......

Mijn conclusie is: dat dus deze socket 370 "FC-PGA2"(let op die laatste 2), de twee extra pinnen op de socket (die voor de rest gelijk is) de twee pinnen ook op het Moederboord heeft aangesloten......

MSI 815EP Pro R is voor zover ik heb kunnen ontdekken de enige die de Coppermine(FC-PGA) en de Tualatin(FC-PGA2)
aankan !(van de 815 chipset dan)

MIJN EXCUSES DAT IK ER ZO'N PUINHOOP VAN HEB GEMAAKT, IK WORDT OOK HELEMAAL GEK VAN AL DIE SOCKET BENAMINGEN....
(Nu komt er ook nog de P4 bij ;) )

(Jullie zaten er allemaal goed "dichtbij" maar TD-er gaf de
duidelijkste uitleg)

Iemand die het anders weet of wat heeft aan te vullen,
gaarne ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
MSI is niet de enige die de tulatin aankan hoor.. Kijk maar is op www.tweakers.net naar de review van de tulatin.. Dat is met een Abit bordje gedaan ;)

Maar dat pinnenverhaal klopt inderdaad.. Maar dat heeft niks met de behuizing te maken.. De pinnen zijn allemaal gebaseerd op socket370..

Wat er boven op die pinnen zit, het package, da's dus veranderd.. (PPGA, FC-PGA en FC-PGA2 dus.. gewoon een andere vorm.. allemaal socket370!)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Het ASUS TUSL2 moederbord accepteert ook Tualatin (FC-PGA2) CPU's

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op de ze pagina van Tom's Hardware staat het precies:

http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010919/index.html

Er zijn wel geruchten over een soort FCGPA -> FCPGA2 convertor....

De nieuwe Celeron 1.2Ghz is ook gebaseerd op FCPGA2

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het meedenken...........

Maar wat ik bedoel is dus dat een socket de Coppermine en de Tualatin aan kan!!!!!!!!!!!!
Pagina: 1