[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Verwijderd
SET kolomnaam1 = waarde1, kolomnaam2 = waarde2, kolomnaam3 = waarde3 enz...Op woensdag 03 oktober 2001 22:51 schreef irondog het volgende:
Ik wil de gegevens in meerdere kolommen veranderen.
Hoe werkt dat?
update tablename set kolomnaam='nieuwewaarde' where kolomnaam='zoekwaarde'
Dit is dus om de waarde "zoekwaarde" te veranderen in de kolom "kolomnaam" naar "nieuwewaarde.
Ik wil dus meerdere kolommen veranderen.
Of heb ik je vraag verkeerd begrepen?
Als ik hiermee de waarden in een specifieke rij kan veranderen, dan is het goed.Op woensdag 03 oktober 2001 23:01 schreef Los_Bastardos het volgende:
[..]
SET kolomnaam1 = waarde1, kolomnaam2 = waarde2, kolomnaam3 = waarde3 enz...
Of heb ik je vraag verkeerd begrepen?
Jij bedoelt dus zoiets als:
update tabelnaam set kolomnaam1 = 'waarde1', kolomnaam2 = 'waarde2',... where kolomnaam1 = 'oudewaarde1', kolomnaam2 = 'oudewaarde2',...
hoop ik
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Verwijderd
<font color=red>[acm-edit]
De volgende keer dat ik zoiets van je zie levert dat je een waarschuwing op.
</font>
Dit soort geblaat heeft het forum ook niks aan.jij schreef zonet
He The_Dude, flikker toch op, vieze rukker, als je niks nuttigs te melden heb. Aan gasten als jou heb zo'n forum als dit helemaal niks.
IRONDOG: GOED DAT JE TERUG BENT!!!!
XT|IRONDOG FOREVER!!!!!!
De volgende keer dat ik zoiets van je zie levert dat je een waarschuwing op.
</font>
Je kan gewoon een where statement toevoegen om alleen rijen die daaraan voldoen te updaten.
code:
1
2
3
4
5
6
| update tabelnaam set kolom1 = 'waarde1', kolom2 = 'waarde2', etc where kolomx = 'waardex' |
Verwijderd
Helaas.Op woensdag 03 oktober 2001 23:56 schreef irondog het volgende:
update tabelnaam set kolomnaam1 = 'waarde1', kolomnaam2 = 'waarde2',... where kolomnaam1 = 'oudewaarde1', kolomnaam2 = 'oudewaarde2',...
hoop ik
Alle update velden worden geset in ieder record dat aan de where clause voldoet.
Dus:
update tabelnaam
set kolomnaam1 = 'waarde1', kolomnaam2 = 'waarde2'
where kolomnaam1 = 'oudewaarde1' AND kolomnaam2 = 'oudewaarde2'
bijvoorbeeld (of OR, maar dan wordt 't bij updates al gauw een zootje als je niet oppast...).
Dit had ik nodig!Op donderdag 04 oktober 2001 03:39 schreef Afterlife het volgende:
[..]
Helaas.
Alle update velden worden geset in ieder record dat aan de where clause voldoet.
Dus:
update tabelnaam
set kolomnaam1 = 'waarde1', kolomnaam2 = 'waarde2'
where kolomnaam1 = 'oudewaarde1' AND kolomnaam2 = 'oudewaarde2'
bijvoorbeeld (of OR, maar dan wordt 't bij updates al gauw een zootje als je niet oppast...).
Thnx
Pagina: 1