Een c-bandje op een cd opnemen :?

Pagina: 1
Acties:

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Hey, ik heb hier een cassettebandje en dat moet op een cd worden opgenomen. Hoe moet ik dit aanpakken :?. ik heb een computer met een input (128 geluidskaart) en ik heb een gewone stereotoren met een AUX uitgang en ook gewoon tape. wat heb ik nodig om dat bandje op mijn computer te krijgen :?. welke kabel of wat dan ook.

Bedankt voor je hulp :)

Verwijderd

ga naar een electronica zaak... en koop een aux naar tulp stekker kabeltje dan kan je de aux aan je input hangen..
ik weet niet of alle Ohms dan wel goed zijn...
anders kan je een kabelje kopen met 2 tulpstekkertjes
1 in je stereo/walkman en de andere in je mic

zo zo 't volgens mij moeten lukken :)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Sorry dev.null, maar dit slaat nergens op.
Die aux-uitgang op je stereo is waarschijnlijk twee cinch(tulp) busjes en de input op je soundcard een stereo 3,zoveel mm. jack. Bij de meeste soundcards wordt wel zo'n snoertje meegeleverd voor de line-out op je kaart.
Mic-ingang dus echt niet gebruiken, foute impedantie en mono!
Dan even met geavanceerde volumeregeling het inputlevel van je line-in checken en opnemen maar.

• Go0s
Nou, ik heb het al opgelost :)

ik heb het via de uitgang van de koptelefoon van de stereo aangesloten op de ingang van de microfoon!!! :) en dat werkt heel goed (ookal is het misschien wel een bietje primitief ;)). Ik heb het verder verwerkt (en opgenomen) met CoolEdit Pro en toen was ik klaarrrrr 8-)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

klinkt dat wel?
microfoon ingang is eigenlijk niet bepaald DE manier, net als met een koptelefoonuitgang werken...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Go0s
HET IS OPGELOST :). ik heb het gewoon via de uitgang van de koptelefoon naar de mic ingang van de computer gedaan en dat werkt :) (niet echt profesional maarja). voor de rest heb ik cooledit pro gebruikt om het te converteren etc.

Mzzl
Go0s

Ps bedankt voor de tips
Pagina: 1