Sinds ik ADO gebruik om Access databases te benaderen is er één probleem dat ik nog steeds niet heb opgelost. Het betreft de Execute() procedure in het TADOCommand component. Als ik deze gebruik om een insert query uit te voeren en daarna weer de data met de TADODataSet ophaal dan is de nieuwe record nog niet toegevoegd, tenzij ik een paar seconden wacht. Het blijkt dus dat de code doorgaat zonder te wachten voordat de nieuwe record echt is toegevoegd.
Ik heb de ExecuteOptions property niet gewijzigd waardoor het dus een synchrone commando zou moeten zijn lijkt mij. Overigens heb ik wel andere combinaties geprobeerd, maar dit hielp helaas niet. Momenteel los ik dit dus op door extra check code (wat trouwens af en toe erg langzaam is, of ligt dit gewoon aan ADO?), maar ik heb liever dat dit automatisch gebeurd (zoals in VB of Delphi met de BDE).
Weet iemand toevallig hoe ik dit probleem op kan lossen?
Alvast bedankt!
Los Bastardos
Ik heb de ExecuteOptions property niet gewijzigd waardoor het dus een synchrone commando zou moeten zijn lijkt mij. Overigens heb ik wel andere combinaties geprobeerd, maar dit hielp helaas niet. Momenteel los ik dit dus op door extra check code (wat trouwens af en toe erg langzaam is, of ligt dit gewoon aan ADO?), maar ik heb liever dat dit automatisch gebeurd (zoals in VB of Delphi met de BDE).
Weet iemand toevallig hoe ik dit probleem op kan lossen?
Alvast bedankt!
Los Bastardos