Tips voor kijken van divx op tv

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51
Ik kijk mijn films sinds ik een tvout heb altijd op tv, maar de meeste films zijn breedbeeld en als ik de film fullscreen gooi dan heb ik een effectief beeldgebruik op de tv van welgeteld 1/3(hangt van de film af, meestal is het breedbeeld).

Ik heb dus een zwarte balk boven en onderin, beiden nemen ongeveer 2/3 van het scherm in beslag en 1/3 wordt gebruikt voor het tonen van de film. Niet dat de weergave niet goed is hoor, een normaal desktop wordt compleet getoond, het ligt puur aan het formaat van de videovlip.

Wat voor trucs kan ik er tegenaan gooien om dit effectieve beeld groter te krijgen? ik weet dat ik moet inboeten aan verhoudingen in het beeld, maar hoe krijg ik die beeld groter in fullscreen? ik gebruik mediaplayer.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bij mijn kaart (gf2mx400 met tv-out) kan ik bij properties van de het output device (tv) het formaat kiezen (4:3, 16:9 en nog wat).

Wat ik trouwens ook kan doen, is de resolutie van de tv hoger zetten dan 800x600, dan valt een gedeelte van mijn desktop dus buiten beeld, maar dan zou je hem wel mooi kunnen verdelen over je hele scherm.

Verwijderd

Met 'Tha Playa' kun je stretchen. Maar dan krijg je wel van die wortelhoofden :+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 04 oktober 2001 02:17 schreef HlpDsK het volgende:
Met 'Tha Playa' kun je stretchen. Maar dan krijg je wel van die wortelhoofden :+
En zowiezo, dat 2.35:1 formaat (waarbij je dus idd die extreme balken hebt) is wel het originele filmformaat. Als je gaat "inzoomen" dan valt dus het linker en het rechter deel van je scherm af, en mis je daar de actie :z.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

met bsplayer kun je ook stretchen, maar dan met behoud van het ratio. je kunt hem dus lekker stretchen maar uiteindelijk mis je dus wel een stukje aan de zijkanten. daar zit in persoonlijk niet zo mee.

Hier staat tekst