ALDI PC 1000 Mhz BIOS Flash!

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Hoi,

Ik heb die PC dus (is van Maart 2001).
Nu is er een nieuwe bios update (www.lifetec.nl).

Ik heb em al met succes geflashed, is er mischien nog iemand met deze PC? Zo ja, ben je er op vooruit of achteruit gegaan? En heb jij misschien nog een manier om de FSB op te krikken? Dit kan namelijk nog steeds niet met dit nieuwe BIOS ;(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 22:17 schreef DEM0N het volgende:
Hoi,

Ik heb die PC dus (is van Maart 2001).
Nu is er een nieuwe bios update (www.lifetec.nl).

Ik heb em al met succes geflashed, is er mischien nog iemand met deze PC? Zo ja, ben je er op vooruit of achteruit gegaan? En heb jij misschien nog een manier om de FSB op te krikken? Dit kan namelijk nog steeds niet met dit nieuwe BIOS ;(
heb een 900 van aldi maar nog niet geflasht

Verwijderd

Nee, duh . :) Wat wil je nou met een aldi pc, al die supermarkt dingen zijn niet te tweaken. Dat is nou net niet de bedoeling van die computers.

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Op woensdag 03 oktober 2001 22:17 schreef DEM0N het volgende:

Tssk je mag bij de helpdesk zelfs mailtjes beantwoorden van 'tweakers' die dan gaan vragen hoe ze de FSB kunnen verhogen. Daar _mag_ ik niet eens antwoord op geven laat staan dat het mogelijk is.....

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 22:22 schreef toffenboy het volgende:

[..]

heb een 900 van aldi maar nog niet geflasht
Hehe... die wilde ik eerst kopen maar had toen geen geld.

Ben toch blij dat ik die 1000 heb want nu heb ik een GTS :9

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 22:25 schreef Frostie het volgende:

[..]

Tssk je mag bij de helpdesk zelfs mailtjes beantwoorden van 'tweakers' die dan gaan vragen hoe ze de FSB kunnen verhogen. Daar _mag_ ik niet eens antwoord op geven laat staan dat het mogelijk is.....
Zit jij bij die helpdesk dan?

edit:

Ik zie wel dat je in Enschede woont (de plaats van het lifetec/medion klantenservice kantoortJE)

Verwijderd

[/quote

Hehe... die wilde ik eerst kopen maar had toen geen geld.

Ben toch blij dat ik die 1000 heb want nu heb ik een GTS :9
[/quote]

ik had wel geld (jammergenoeg)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
ik had wel geld (jammergenoeg)
Ohhw ja ik ook! ze waren alleen uitverkocht.

Maar bevalt ie niet dan?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 22:23 schreef Oltje3 het volgende:
Nee, duh . :) Wat wil je nou met een aldi pc, al die supermarkt dingen zijn niet te tweaken. Dat is nou net niet de bedoeling van die computers.
Eigenlijk wil ik hier niet eens op reageren maar wil toch ff zeggen dat ik dit nou wel vaak genoeg heb gehoord. :(

Verwijderd

Als je het al vaak genoeg gehoord hebt, waarom vraag je dan om hulp om dat ding te oclokken. Dat kan niet met zo'n ding.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 22:30 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Ohhw ja ik ook! ze waren alleen uitverkocht.

Maar bevalt ie niet dan?
jawel maar k'had toch liever de 1000 gehad :)
eigenlijk zitten we wel wat off-topic maar ja

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ok weer ff ON TOPIC ;)

Wie heeft zijn Aldi 1000 Mhz systeem al geflasht naar de 1008 Bios?

• Frostie
Op woensdag 03 oktober 2001 22:27 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Zit jij bij die helpdesk dan?

edit:

Ik zie wel dat je in Enschede woont (de plaats van het lifetec/medion klantenservice kantoortJE)
Ja ik werk inderdaad bij die Helpdesk maar die zit in Losser en niet in Enschede zelf.

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

In de 1000 MHz Aldi PC zit een Micro-ATX board van ASUS. ASUS heeft altijd al met jumpers gewerkt voor het tweaken. Bovendien: er zit een P!!!-1 GHz in met 133 MHZ FSB. LIjkt me niet dat je die nog veel hoger krijgt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 09:32 schreef EXX het volgende:
In de 1000 MHz Aldi PC zit een Micro-ATX board van ASUS. ASUS heeft altijd al met jumpers gewerkt voor het tweaken. Bovendien: er zit een P!!!-1 GHz in met 133 MHZ FSB. LIjkt me niet dat je die nog veel hoger krijgt.
Hmm ja max op 1150 Mhz ofzo :(

• Frostie
Op donderdag 04 oktober 2001 09:32 schreef EXX het volgende:
Euh was dat niet 100 MHz fsb? Daar was hier toen nogal wat discussie over en volgens mij is die fsb dat ook.

Frostie

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:48 schreef Frostie het volgende:

[..]

Euh was dat niet 100 MHz fsb? Daar was hier toen nogal wat discussie over en volgens mij is die fsb dat ook.

Frostie
Hij is ZEKER weten 133 FSB,..

Bij mij loopt ie namelijk op 997 Mhz,.. (7.5 * 133)
En het staat in de bios (133/33)

Jij werkt toch bij die helpdesk? Dan weet je dat toch :? :? :?

• Frostie
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:38 schreef DEM0N het volgende:

[..]
Jij werkt toch bij die helpdesk? Dan weet je dat toch :? :? :?
Euh ja ik kan niet alles uit mijn hoofd weten natuurlijk :) En je hebt inderdaad gelijk ik had hier nog een 3d mark 2001 test staan waar die gegevens in stonden.

Frostie

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 13:33

EB

CU online

Yep,
Heb de Aldi 1 Ghz wel geflasht, mijn
3Dmark 2001 score ging van 2651 naar 2723....en mijn
3Dmark 2000 score ging van 6078 naar 5886...?? (lager!!)

Wel raar.. (Det 12.90 drivers)

Detonator XP drivers 21.81 zijn overigens stuk sneller:

3Dmark 2001 score 2812
3Dmark 2000 score 6376.

Is deze score overigens okay in vergelijk met andere Aldi 1000Mhz owners??? :?:?

en is het normaal dat een bios flash deze veranderingen laat zien?

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Pagina: 1