[WC] Doorsnee slangen en aansluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 870 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 21:27

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Waterblokken hebben een 9mm aansluiting toch? Kan ik een 12mm slang bv. klemmen op zown 9mm aansluiting.. 3mm lijkt me erg veel.. of kan ik beter een 9mm slang nemen en die uitrekken over een 12mm aansluiting ergens anders? (ik zag dat pompjes vaak 13mm zijn.. Ik heb geen zin in een waterballet natuurlijk ;)

Groetjes,
Spais

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:42
Gewoon een verloopje bouwen van kooper buis. Ik zou iig wel 12 alla 13 slang gebruiken. Niet die 12 Slan op de 9 aansluiting => Lekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:24

Klippy

Still Game

En ook niet 9 op 12.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 22:25 schreef LiquidSilver het volgende:
En ook niet 9 op 12.
Ik dacht dat die siliconen slangen flink uit konden rekken? Dat is dus niet zo? Het leek me juist een makkelijke manier om tig verloopjes in me systeem te vermijden.. Of ligt het eraan hoeveel je wilt oprekken? Kan bv. een 15mm slang wel op een 17mm aansluiting ?

Spais

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
  • Laatst online: 04-07 14:16
Wat je ook zou kunnen doen, maar een beetje tricky is:

Een centimeter van je slang afknippen, deze dan op
maat knippen zodat die precies rond je waterblokaansluiting past, dan je slang erover en met een slangklem GOED vast
draaien, heb ik ook gedaan en werkt perfect :)

maar je moet er wel goed voor zorgen dat je die slang goed op de juiste lengte afknipt, anders: LEKKEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Laatst online: 21-07 18:42

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Op woensdag 03 oktober 2001 22:25 schreef LiquidSilver het volgende:
En ook niet 9 op 12.
Wat dacht je van een aansteker aandig ding hoor, en ik heb ook een water blokje met 9mm aanstluitingen en 12 mm slang gewoon stukje van slang geknipt, die weer doorkidden dan in de slang, en teflon op de sluiting klemtje en perfecto. No leak anymore

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Ik moet eerst iets zien te vinden om een 9mm of 12mm slang op een 17mm pijp van m'n radiator te krijgen.. (17mm buiten, 15.5mm binnen).. Iemand suggesties?

Wat is trouwens verstandiger.. 9mm of 12mm slangen door m'n systeem heen? Is de weerstand alleen afhankelijk van de smalste doorgang of ook van de lengte ervan? (Dus overal 9mm meer weerstand dan met 12mm slang en soms 9mm aansluitingen op de blokjes?

Alex

(Als ik zelf de blokjes 'laat maken' kan ik misschien direct 12mm erop laten zetten natuurlijk.. Maagoed.. dat is een 'als')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 04 oktober 2001 23:27 schreef Spais het volgende:

Wat is trouwens verstandiger.. 9mm of 12mm slangen door m'n systeem heen? Is de weerstand alleen afhankelijk van de smalste doorgang of ook van de lengte ervan? (Dus overal 9mm meer weerstand dan met 12mm slang en soms 9mm aansluitingen op de blokjes?
Ik zou voor 12mm buis gaan, lekker grote doorvoer voor water.

mijn 12 mm buis paste met behulp van een slangeklemmetje perfect op een koppeling van 9 mm :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het een kopere radiator is pak stukje 15mm koperbuis en soldeer het erin.

als het plastic ofzo is evt stukje koperbuis erin lijmen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Ik weet niet precies waar ik koper mee kan solderen, maar kan dat spul niet 'verdwijnen' door electrolyse? Daarom hebbik speciaal een koperen radiator gekocht..
Pagina: 1