netwerk testen & security (kabel/netbeui)

Pagina: 1
Acties:

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
2 vraagjes:
-is er een programma wat de doorvoersnelh. van je netwerk kan testen?

2 is (denk ik) moeilijker.
we hebben hier 3 computers die allemaal op internet aangesloten zitten staan (direct via hub --> @home met 3 ip-adressen). nu wilde ik tussen 2 compu's een netwerkje aanleggen, alleen daarvoor moest ik netbeui instaleren. nu hoor ik dat dit onverstandig is (anderen, van buitenaf, kunnen op je netwerk komen).
is dit veilig te maken met het installeren van een firewall op beide compu's, of op een andere simpele manier (server is _geen_ optie)

bvd,
Maestro

ps os = 2 x win 98

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1. het bestaat wel maar wil je echt de snelheid van pc naar pc weten of de snelheid van je netwerkkaart intern!? :?

2. Het is inderdaad met een goede firewall op te lossen! met een goede firewall bedoel ik een firewall waarmee je ip-ranges kan opgeven die outbound/inbound verkeer toe laten voor alleen die ip range die jij opgeeft. als je een goede firewall wilt of meer info meel me dan maar!
(al zou ik zowieso geen netbeui gebruiken maar gewoon tcp/ip wat nog veel sneller werkt ook!)

Greetz,
D3NN1S

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik wil de snelheid van pc - naar - pc weten (hoe snel ik een filmpje kopieer --> windhoos geeft alleen maar aan dat ie aan het kopieren is :( )

Is zonealarm goed genoeg voor mij (kun je daar ip-ranges opgeven?)

bvd;
Maestro

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.