Harddisk formateren!

Pagina: 1
Acties:

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:46
Ik zit met het probleem dat ik windows me had.
Vandaag bedacht ik ineens om het te wissen en windows2000 prof erop te zetten.

Ik had de volgende partities:

Primary C: winme oud (5000mb)
Primary C: Winme Nieuw (2000mb)
(met pqboot kon ik kiezen welke ik wou booten)
En een extendet partitie met een;
E: schijf van 15000mb

Ik d8 ff eenvoudig de beide primary windowsme partities te verwijderen met fdisk dus dat deed ik.

Ik daarna c: formateren bleek dat ik een c: had van 2000mb (heel logisch want hij stond nog op de winme nieuw)
Ik d8 dat maakt ik wel weer goed met partition magic als win2000 geinsteleerd is dus deed de cd erin en ging ervan booten. Maar toen ging het mis hij wou hem formateren met een nsft partitie en dan rebooten. Maar toen zei ie dat een een ntldr niet kon laden. En nu wil de setup niet meer draaien en fdisk hangt als ik de gegevens bekijk?

Met welk proggie kan ik nu in dos mijn hele harddidk wissen???

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Met fdisk kun je alles weghalen en ook partities opnieuw indelen. Op een opstartschijf van win98 staat fdiks ook.

I'll be back

• wij
Fdisk reageert niet meer als ik show partition info kies of als ik een nieuwe primary partitie wil maken. (ondertussen formateerd een hele oude win95 opstart disk de c schijf (die bestaat niet eens meer!!! ik hoop dat het hem lukt)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26

Wok

Dakloos...

Ik sluit me aan bij hominator. Opstarten vanaf een schijf met fdisk (bijv. Win98 bootdisk). Fdisk starten en alles verwijderen en opnieuw aanmaken. Moet kunnen.

Suc6

Was weer eens te laat... :(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• wij
maar weten jullie een proggie die zelfs als je hele hardeschijf in de war is en er niks van de partitieinformatie meer klokp gewoon kan formateeren?

Verwijderd

Low level format??

Het is niet altijd een succes maar als je echt niets meer weet kan je het altijd proberen.

• F.U.B.A.R
  • Laatst online: 15-11-2025
Ranish Partition Manager moet je hebben! Maak ff een bootdisk en zet er Ranish bij op. Dat fixt de situatie zo.
Pagina: 1