kan dit gewoon? Is misschien een domme vraag, aangezien het eigenlijk ook gebeurd met een fanbus. Maar ik bedoel dus echt gewoon het stekkertje eruit trekken en er weer instoppen, ze maken namelijk nogal herrie en zonder die fans is het een stuk minder.
Anoniem: 22672
dit kan wel maar ik zou wel goed op de temperaturen letten
...fans zitten er meestal niet voor niets
Kan wel, maar pas op dat je niet van die taferelen zoals in m'n icoon krijgt
ik heb die fans er zelf ingepropt dus geloof me ik weet waar ze voor dienen
. Wou alleen ff weten of het gewoon kon.
O en als m'n proc bij 51 graden al zou gaan roken had ik nu een gecremeerde proc in m'n pc zitten!
O en als m'n proc bij 51 graden al zou gaan roken had ik nu een gecremeerde proc in m'n pc zitten!
Als je een babybus maakt kan je je er ze op aan sluiten, als je weg gaat dan kan je wat koelers uitzetten.
Wat ook werkt, en waarschijnlijk simpeler / veiliger is...vervang al je fans (dus ook die in de voeding -duh-) voor ventilatoren met eeen pulse draad. Norrod heeft 80x80 CoolerMaster voor 25 piek per stuk.
ga naar http://www.almico.com/speedfan.php en download speedfan.
hier kun je de snelheid van de ventilatoren individueel instellen. je kunt ze er ook temperatuur gestuurd mee maken....bijv het wordt 40 graden op mijn proc, processor fan draaien op 80%, en het is 30 graden in mijn kast, laat de PSU fan op 40% draaien.
Ik ben zeer tevreden over deze combinatie, vooral omdat ik bij een temp van <35 proc en <30 kast alle ventilatoren uit heb! en ik moet zeggen dit slaapt wel zo lekker!
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
What it does:
SpeedFan is a freeware program that monitors fan speeds and temperatures in computers with a known monitoring chip. Its main feature is that it can control the speed of the fans according to the temperatures inside your pc, thus reducing noise and power consumption.
--------------------------------------------------------------------------------
En het werkt zo goed dat ik graag reclame maak voor dit programmatje!
Greetz
ga naar http://www.almico.com/speedfan.php en download speedfan.
hier kun je de snelheid van de ventilatoren individueel instellen. je kunt ze er ook temperatuur gestuurd mee maken....bijv het wordt 40 graden op mijn proc, processor fan draaien op 80%, en het is 30 graden in mijn kast, laat de PSU fan op 40% draaien.
Ik ben zeer tevreden over deze combinatie, vooral omdat ik bij een temp van <35 proc en <30 kast alle ventilatoren uit heb! en ik moet zeggen dit slaapt wel zo lekker!
quote:
What it does:
SpeedFan is a freeware program that monitors fan speeds and temperatures in computers with a known monitoring chip. Its main feature is that it can control the speed of the fans according to the temperatures inside your pc, thus reducing noise and power consumption.
En het werkt zo goed dat ik graag reclame maak voor dit programmatje!
Greetz
adr opleidingen en meer adr opleidingen
ik heb het ook een gedaan.
heb duron 700 @ 700 met crome orbje, AC1
zonder load tussen de 40 en 50 graad
full load (heel heftig renderen met 3s studio max)
na 30 min iets rond 70
er zijn ook mega heatsinc's te koop dan blijft hij koeler
heb duron 700 @ 700 met crome orbje, AC1
zonder load tussen de 40 en 50 graad
full load (heel heftig renderen met 3s studio max)
na 30 min iets rond 70
er zijn ook mega heatsinc's te koop dan blijft hij koeler
Pagina: 1