Toon posts:

GeForce3 VS Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik had een vraag (duh) :)

namelijk, wat is nou een betere video kaard ?
De GeForce3 of de Radion.
En bij welke komt me geld beter terecht ?

Ik weet niet precies wavre Radion kaard die Hoge Polygonen Chip heeft, dus als iemand me dat ook kan vertellen zou dat tof zijn :)

Greetz, Skaap

Verwijderd

Welke Radeon heb je het over en heb je al reviews gelezen op www.tweakers.net?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, ja. heb de naam van de Radeon al gevonden tis de Radeon 8500.

Ik heb wel een beetje gelezen maar nog niet echt een vergelijking gevonden. Ik weet niet of iemand anders hier een plek heeft gevonden voor deze info ?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hoi,

Hier is vast wel wat te vinden :) ..

PC Specs

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
De kaart is ook nog niet uit. Er zijn ook nog geen 3rd party reviews van de Radeon 8500 tegen de GF3. Je bent echter niet de enige die daarop wacht :)

Ik zou zeggen, houd Tweakers.net, -=Radeon topic 22, op weg naar de R8500=- en -=Het Grote Radeon 8500 (pre)order Topic=- in de gaten. Daar komen ongetwijfeld de nieuwtjes als eerst binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, jammer dat ie nog niet uit is :(

Verwijderd

Topicstarter
Ow, tnx. Is er dan wel al een snelle kaart die ook die TruForm techniek heeft (die chip die voor meer polygonen zorgt) en toch een beetje goedkoop is ?

owja, ik heb een GeForce2 MMX 64MB,wil natuurlijk niet het probleem krijgen dat me pc er alleen maar trager op word :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan :)

ik heb hier iets gelezen over de Radeon 7500. Is als het goed is sneller dan een GeForce2 en kan je al kopen.
Op de ATI site staat dat deze kaart ook de Charisma Engine heeft. Maar werkt dat dus goed of is het een handige hulp middeltje voor spellen die nog uit moeten komen ?

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JA kut

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De 7500 is veel te duur, voor wat ie biedt.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
de 7500 is een iets betere versie van de Radeon 64 MB DDR (ViVo), die momenteel voor zo'n 550 piek te koop is.
De 7500 staat voorlopig voor een prijs van 700 piek en is dus niet veel sneller (heeft volgens mij wel de nieuwe features).
Een 'oude' 64 DDR is ongeveer even snel als een GF 2 GTS/Pro.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:37
de 7500 kan je ook nog niet kopen in NL

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Op donderdag 04 oktober 2001 16:11 schreef RAILGUNNER het volgende:
de 7500 is een iets betere versie van de Radeon 64 MB DDR (ViVo), die momenteel voor zo'n 550 piek te koop is.
De 7500 staat voorlopig voor een prijs van 700 piek en is dus niet veel sneller (heeft volgens mij wel de nieuwe features).
Een 'oude' 64 DDR is ongeveer even snel als een GF 2 GTS/Pro.
De Radeon 7500 is een flink betere versie van de originele Radeon. Zit ongeveer tussen de GF2Pro en de GF3 in. De features zijn gelijk aan die van de originele (dus geen truform etc). Deze kaart gaat echt een prijsbreker worden!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok. maar op zich kan ik dan dus beter voor 200,- meer door gaan voor de GeForce3.

opzich lijkt me dat dan weer een betere koopje. Die heeft ook de nieuwste features :9~

Verwijderd

Games = Geforce III. goede tv-out en 2d + games = Ati Radeon. :)
Pagina: 1